K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2011, 19:58   #11
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
jeg har et par store gode hovedtelefoner - uden bøjle - liggende fladt under hovedpuden.

Glæder mig altid til at komme i seng og høre P1 + P2.

Bedre end piller.

Min hustru tror jeg er tosset, for det kører hele natten!
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 21:37   #12
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Prøv Phenergan.

Kan købes i håndkøb..

Tager selv 2 til natten, virker for det meste.
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 21:56   #13
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
fik ikke lige fat i hvem der er CP'er, men det kan være at du kan få gavn af Melatonin der er et søvnhormon som CP'ere ofte danner for lidt af selv. Min søn på 16 har i perioder været både 3 og 4 timer om at falde i søvn. Nu tager han en enkelt Melatonin og sover inden for en ½ time, og han sover godt og dybt og er meget mere udhvilet med samme antal sovede timer.
Det kan selvfølgelig også virke for jer andre, jeg ved bare at mange CP'ere har rigtig god gavn af det (og ADHD/ADD mennesker har også ofte gavn af det) det er på recept og er et søvnhormon, så altså ikke sovepiller eller noget man kan blive afhængig af.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 21:59   #14
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Mcavforfanden

Hjælper det også hvis man vågner flere gange om natten og ikke kan sove ??
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 23:20   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Gode vaner fast rytme er noget der kan hjælpe de fleste,men mange sidder foran skærmen lige inden sove tid og det kan godt give søvn problemer.

Jeg kender ikke til sove melicin men ved de kan virke modsat hvis man tager flere end man skal.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 00:00   #16
pamfilius
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pamfilius er ny på vejen
Kender det alt for godt det der med ikke at sove, har store problemer med sovende hænder, arme som gør ondt, er samtidig multiallergiker og tåler ikke nogen former for medicin, såeeeh det søvn er noget opreklameret l... i min verden
pamfilius er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 02:28   #17
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Tager selv halcion og nogle andre afslapnins pller inden jeg skal sove, ellers kan jeg simpelhen ikke pga min hjerneskade..

Men har funder ud af at i periode hjælper det at jeg en ½ time før tager 1 dosis og 1 time efter resten... hjælper i perioder, heldigvis.


Går det helt galt så omkring en flaske vin inden pillerne, dumt ja men det hjælper....

Mn prøv det med at dele dosis op i 2
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 07:00   #18
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Andre der ikke kan sove

Hej

Mit søvnproblem er anderledes
Er konstant træt, har ingen problemer med at falde i søvn

Men vågner så kl. 03.30-04.30 er stadig træt, men det er mig ganske umuligt at falde i søvn igen
Når jeg vågner er der mange smerter i nakke skuldre og lænd (har slidgigt og ledgigt)er FP på grund af en hjerneskade

Jeg tror det er år siden jeg har sovet mere end 4- 4,5 timer sammenhængende, ligeledes kan jeg ikke huske hvornår jeg er vågnet op uden hovedpine

Har i perioder fået forskellig medicin men ikke fundet lige det rigtige til mit problem
Får smertestillende mod min gigt tager glukosamin og får vanddrivende som fast medicin
Derudover spiser jeg panodil og ibuforen i lange baner, hvilket jeg godt ved ikke er særlig smart

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 08:11   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Inden jeg går i seng tager jeg en halv Mablet.

Mablet er ren magnesium og magnesium virker muskelafslappende (findes bl.a. i nogle former for smertestillende håndkøbsmedicin).

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm.../grp=6/menu=5/

Da jeg begyndte at tage magnesium, for mange år siden, var det fordi, at jeg hver dag vågnede med spændinger i nakken, med dertil hørende hovedpine.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 01:36   #20
ens
På vej til at lære K10
 
enss avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
ens er ny på vejen
Kender det godt. Når man sidder foran en skarp skærm er det ret let at ignorere træthedstegn og selv det at rejse sig for at gå hen til sengen, kan resulterer i at kroppen bliver lysvågen igen. En af mine mange psykiatere sagde at det kunne tage op til en time at geare ned om aftenen, jeg fik nogle råd, som virkede for mig, når jeg brugte dem.

Cirka en time før jeg gerne ville sove, skulle jeg påbegynde et søvn ritual. Starte med at afslutte det jeg lavede på PCen, lægge tøj frem til næste dag, lige ryde lidt op og børste mine tænder. Derefter skulle jeg gå i seng, læse eller hører musik(ikke techno) og så hygge mig indtil jeg oplevede det der "falde i søvn spjæt". Det var vigtigt at jeg lå i en liggende stilling og havde let til at fralægge min bog og slukke lyset, fordi bare det at sætte sig op kunne gører en lysvågen igen. Jeg havde alarmen på mit armbåndsur til at ringe hver aften, når mit ritual skulle begynde. Efter en rimelig kort periode, begyndte jeg at føle træthed og kunne reagerer på det.

For tiden er min døgnrytme dog ret vilkårlig.
ens er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Andre der endnu ikke ved hvad de får til den første HvadNuLilleDu Spørgsmål ang fleksjob 5 28-01-2013 20:49
er der andre end mig mon ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 27-01-2012 23:21
Så kan vi sove roligt om natten igen :) Hejdien Politik og Samfund 6 14-02-2011 03:49
Andre aktører zuza Et godt link! 0 14-05-2008 23:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension