K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2011, 22:05   #1
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Spørgsmål

Hej.

Jeg har en § 17 på det foreliggende grundlag i gang, og min revalidering stoppede d 1/5 2011. I mailen fra min sagsbehandler stod der at jeg overgik til kontanthjælp d 1/5 - Vil det sige at jeg intet skal gøre for at få kontanthjælpen? Ansøgnings skema? Et eller andet ?

Mener at jeg har læst herinde at man normalt modtager et brev hvor i der står at pensionsnævnet har modtaget min sag, og en dato hvor de regner med at have færdig behandlet min sag ? Søgte d 19 April, og har intet modtaget?

Men har Sagsbehandlerens underskrift på min aflevereing af § 17 på det forliggende grundlag.

Dags dato har jeg en smule over 10k på bank bogen, men det har jeg jo selvfølgelig ikke når måneden er færdig, kan kommunen finde på at stille spørgsmål ved hvis jeg fx hæver 4k og derved kommer under 10k? Har aldrig fået kontanthjælp før, så vil lige være sikker
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 22:06   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej det skal du ikke være bange for
de 4000 kr er jo til udgifter

Men du skulle meget gerne modtage et brev, at din sag er kommet i pensionsnævnet
samt du har mulighed for at møde op, inden de træffer en afgørelse
det vil jeg så ikke anbefale og gøre

er ikke helt sikker
men mener faktisk de har 3 måneder fra den dato du har afleveret din ansøgning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 22:06   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg mener helt bestemt, at du selv skal søge om kontanthjælp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 22:11   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja kontanthjælp skal man selv søge, det kommer ikke automatisk
det kan du gøre på dit jobcenter
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 22:59   #5
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
I Mailen fra jobcenteret stod der jo følgende ''Din revalidering stopper, og du overgår til kontanthjælp d 1/5 - 2011''


Overgår til? Lyder for mig som om det sker automatisk..
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 23:05   #6
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeg skulle søge om kontanthjælpen - og have stemplet alle mine papirer senest den dag hvor jeg skulle have KH fra ! Jeg havde over 10.000 stående på min konto - men indestående frarukket månedlige udgifter gav et beløb under 10.000 - og det var nok dokumentation.
Min sag ligger i pensionsudvalget og jeg har fået brev om at der går op til 3 måneder før jeg kan forvente afgørelse !
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 23:07   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser
I Mailen fra jobcenteret stod der jo følgende ''Din revalidering stopper, og du overgår til kontanthjælp d 1/5 - 2011''


Overgår til? Lyder for mig som om det sker automatisk..
Det synes jeg er virkelig underligt, at de sender det som en mail istedet for at sende et pænt brev med BEGRUNDELSE på, hvorfor de har valgt at stoppe revalideringsydelsen - OG oplyse en klagevejledning - da du har som udgangspunkt retten til at klage over stop af en ydelse.

Hvis du gerne vil have begrundelse for hvorfor, så bed dem om at sende dig et SKRIFTLIGT afslag, og så herfra se, om du vil klage over afgørelsen på stop af ydelsen.

Jeg tror heller ikke at kontanthjælp kommer automatisk. Synes du bør klage over den besked, du fik, da det lød som om det kom automatisk. (kontanthjælp). I en afgørelse på stop af en ydelse kan de ikke bare "smide" folk på kontanthjælp. De skal oplyse en om hvordan man så kan komme videre på arbejdsmarkedet osv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 23:16   #8
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Den stoppede fordi min revaliderings plan var sat til at stoppe der, så de stoppede den ikke bare lige pludseligt.

Jeg sidder da og bliver lidt irreteret hvis jeg ikke automatisk er overgået til kontanthjælp, for det regner man da med når det står sådan i en mail fra sagsbehandleren.

Jeg ved godt de har op til 3 måneder til at komme med deres udtalelse, det jeg mener er, at jeg syntes at have læst at man kort tid efter ansøgning om § 17 op det foreliggende grundlag modtager et brev hvor i der står de har modtaget min ansøgning og en dato hvor de regner med at have færdig behandlet min sag?
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 18:27   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser
Den stoppede fordi min revaliderings plan var sat til at stoppe der, så de stoppede den ikke bare lige pludseligt.

Jeg sidder da og bliver lidt irreteret hvis jeg ikke automatisk er overgået til kontanthjælp, for det regner man da med når det står sådan i en mail fra sagsbehandleren.
Kan jeg godt forstå. Synes du skal på mandag tage op og søge kontanthjælp. Det vil være en god idé at tage en print at mailen med derhen (vis dem det) og bed dem om at kontanthjælpen skal være gældende fra 1. maj grundet den "forvirrende" mail. For jeg ville nok også have troet, at den foregik automatisk, hvis jeg fik den mail.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 20:54   #10
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Tak for din hjælp, det vil jeg gøre.

Hvad med den grænse på 10k?

Har omkring 12 nu her, og har ingen udgifter, betaler ikke husleje osv.. ( en længere historie )

Kan de finde på at nægte mig kontanthjælp fordi jeg hæver xxxx til ingenting og kommer under 10k?

Skal ALT kunne dokumenteres...
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension