K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2016, 22:08   #1
Marko
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2014
Indlæg: 10
Styrke: 10
Marko er ny på vejen
Smertecenter/smerteklinik

har lige et spørsmål ...
kan rehabteamet presse en ud i smerteklinik eller er en vurdering fra egen læge nok. Tager noget pinex ca 4-6 om dagen eller efter behov som jeg har fået ordineret fra lægen på afd O, min egen praktiserende læge har skrevet at en tur på smertecenter kun ville gavne på livskvaliteten og ikke funktionsevene da al medicin giver mig kraftige bivirkninger. Søger fleks og har været igang med arbejdsprøvning i 2 år og kan klare ca 14 timer og har møde på rehab i næste uge , er meget nervøs for tiden pga hvad udfaldet af mødet bliver :/

med venlig hilsen
Marko
Marko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2016, 23:59   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Ja rehab.teamet kan godt foreslå behandling på smerteklinik inden visitation til fleks, idet alle mulige behandlinger skal være afprøvet.

Men vær ikke bange for smerteklinikken , vi er rigtig mange som har haft rigtig god gavn af dem.

det er en udbredt misforståelse, at smerteklinikkerne bare propper os smertepatienter med mere medicin . smerteklinikkerne er tværfaglige, dvs der er bla. tilbud om fysioterapi, smertelæger, smertepsykologer, tilbud om mindfulnes mv.

eks. har jeg været på smerteklinik, min egen læge proppede mig med medicin som alligevel ikke hjalp, smerteklinikken stoppede denne galskab.

istedet har jeg lært at leve med smerterne, kommunen har måtte affinde sig med at jeg ikke længere kan arbejde( jeg er nu førtidspensionist) jeg får et minimum af medicin og har lært at bruge mine sparsomme ressourcer rigtigt i løbet af dagen , så smerterne ikke overtager.

smerteklinikken er den direkte årsag til at jeg blev endelig afklaret, og min sag i kommunen lukket.

vh og held og lykke med din sag
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2016, 07:33   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu om dage skal alle på smerte klinik, det er blevet kommunens nye mana,
man son en anden sige, mange får stor glæde af det og da du får mange penol

kan de nok hjælpe dig med noget som er lidt sunder og sikkert også dække dine smerter bedre.

Med mindre du er en af dem der ikke tåler medecin, men giv det en chance
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2016, 10:28   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Smerteklinikken tilbyder andet end piller.

Der hvor jeg var, var der psykolog, socialrådgiver og fysioterapeut som jeg havde glæde af - psykologen brugte jeg til min frustration over behandlingen jeg fik på jobcenter.

3 uger efter jeg blev afsluttet blev jeg indstillet til pension og mindre end en mdr senere gik min pensions sag igennem.

Den gik igennem fordi jeg havde været på smerteklinik - og jeg fik bare så meget godt med derfra - udover piller
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2016, 11:32   #5
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Det bedste der er sket for mig under min sygdom er at min læge henviste mig til en smerteklinik.

Ud over at finde ud af om der er noget smertestillende som man kan have glæde af, så lærer de en at bruge sine ressourcer, så man får mest muligt ud af dem og undgår at få flere smerter.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension