K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2015, 15:20   #1
Mariehøns
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Mariehøns er ny på vejen
Smile Forskud på tae

Nogen som har fået forskud på deres erstatning for tae? Hvor længe går der fra man søger til man får svar?
Mariehøns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 15:35   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariehøns Se meddelelser
Nogen som har fået forskud på deres erstatning for tae? Hvor længe går der fra man søger til man får svar?
Hvad mener du med forskud?

Ligger der en afgørelse på din sag?

Søger du ved et privattegnet forsikring eller er det ved arbejdsskadestyrelsen ifht en arbejdsskade?

Jeg får TAE ved mit pensionsselskab, det tog tre dage at sagsbehandle og 7 dage at udbetale

Jeg får Også TAE fra tidligere arbejdsgiver efter afgørelse ved arbejdsskadestyrelsen, det tog 14 måneder at sagsbehandle og så fik de to måneder til at udbetale (såfremt de ikke ankede afgørelsen)

Sagen blev sat i gang på samme tidspunkt ved begge steder.

Så der er meget forskellig sagsbehandlingstid alt efter hvad for en TAE du søger. Men har aldrig høre om udbetaling på forskud, kun om midlertidige afgørelser og udbetalinger ved arbejdsskader, hvor ens sag ved jobcenter endnu ikke er afsluttet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 15:53   #3
Mariehøns
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Mariehøns er ny på vejen
Jeg har en anerkendt arbejdsskade får i øjeblikket månedlige udbetaling pga midlertidig afgørelse fra ask på 25%... Har søgt om forskud på tab af erhvervsevne posten...

R v og blive udredet v kommune de skal lige finde ud af hvor mange timer j kan arbejde pr uge... Men siden alt d her tager eller kan tage lang tid skrev j en mail til ask idag og søgte om noget forskud tror i jeg får d?
Mariehøns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 16:02   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ok, har aldrig høre om at man kan bede om forskud ved ASK.

Men der er mega lang sagsbehandlingstid, som sagt tog det dem 14 måneder at træffe endelig afgørelse fra den midlertidige erstatning til den endelige erstatning
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 16:05   #5
Mariehøns
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Mariehøns er ny på vejen
Okey gisne ...

Kan ikke skrive t andre før jeg har lagt 5 indlæg ?
Mariehøns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 23:14   #6
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg tror ikke, ASK kan udbetale forskud.
Jeg kender en som netop har fået anerkendt sin arbejdskade men forsikringsselskab har nægtet at følge ASKs afgørelsen
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 06:53   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Jeg tror ikke, ASK kan udbetale forskud.
Jeg kender en som netop har fået anerkendt sin arbejdskade men forsikringsselskab har nægtet at følge ASKs afgørelsen
Ja, det er rigtigt anker modparten har de lov at stoppe al udbetaling også tidligere afgjorte midlertidige erstatninger i den tid sagsbehandlingen af anken tager.

Det er en urimelig regl, for den gælder også hvis den tilskadekomne anker og gør at mange stiller sig tilfreds med forkerte afgørelser fordi de ikke har råd til at miste den midlertidige erstatning i ankeperioden
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 19:57   #8
Mariehøns
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Mariehøns er ny på vejen
Er der nogen som kan hjælpe med og regne ud hvad jeg bør modtage i form af erhvervsevnetab posten hvis man har en arbejdsskade som er anerkendt ..hvis jeg ender med flex 4 timer ugentlig.. jeg tjente før min skade 400000 kr årligt.. hvis jeg får et Flexjob på 100-150 kr i timen ..?

Har min timeløn en påvirkning på hvad min tab af erhvervsevne vil blive ? Er det økonomisk bedst betalt og have en mindre timeløn end høj timeløn? I flexjobbet... håber nogen kan forstå hvad jeg mener..
Mariehøns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 20:47   #9
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariehøns Se meddelelser
Har min timeløn en påvirkning på hvad min tab af erhvervsevne vil blive ? Er det økonomisk bedst betalt og have en mindre timeløn end høj timeløn? I flexjobbet... håber nogen kan forstå hvad jeg mener..
For det første tager alle skader pt. ca. 28 mdr i Arbejdsmarkedes Erhvervsstyrelse.

Om det kan betale sig med en mindre løn/ timeløn er jo ret beset underordnet.

Styrelsen beregner udfra det niveau man har, så har man en høj løn=det mindre i erstatning og omvendt.
Erstatningen beregnes udfra hvad man tjente før sin skade, og så kommer det desuden an på alder set i forhold til hvor mange år man, uden skade, ville være i sit tidligere job.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 21:25   #10
Mariehøns
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2015
Indlæg: 15
Styrke: 9
Mariehøns er ny på vejen
Jeg kom til skade i 2012 og er læge afklaret.. har været i flere arbd prøvninger og det jeg kan klare er 4 timer ugentlig.. min sb vil nu prøve og forelægge for rehab teamet for flex til mig..jeg er 29 og tjente lidt over 400.000 om året før j kom til skade .. var desuden sund og rask før ulykken.. hvis jeg nu bliver tildelt flex hvad vil jeg så modtage i tab af erhvervsevne posten ?

Er der nogen som har et bud .. jeg er træt og har været igennem ja undskyld sproget helvede... d er snart 5 år siden min skade skete og derefter anerkendt hos aes... får nu midlertidige udbetalinger på 25 procent på tae ... men hvis jeg bliver tildelt flex og kommer i job hvordan vil de så regne ud hvad jeg skal have?
Mariehøns er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension