K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2012, 20:59   #1
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Jeg er grædefærdig(lægekonsulent)langt indlæg

Er ked af. at jeg starter en ny tråd, men det er lige nu nødvendigt for mig, for at jeg nemmere kan finde rundt i det hele.

Jeg har lige modtaget brev fra kommunen med tilbagemelding fra lægekonsulenten. Lægekonsulenten skriver således;

TILBAGEVISITERING TIL JKN JOBINDSATS

Modtaget flg, svar fra lægekonsulent d.d.

Helbredsproblemet er personlighedsafvigelse og ADD.
Der anmodes om vurdering af, om der er mulighed for deltagelse i erhversrettede aktiviteter. Der er tidligere lægeskøn af 13. oktober 2011, hvortil henvises. Der er herefter status fra egen læge af 3. April 2012.
Egen læge angiver, at der er gennemført 3 undersøgelser ved psykiatere, som finder ADD og emotionel ustabil personlighedsstruktur/borderline.(Meningen var at dette skulle stå understreget, så I kan se, at det er mig der her kommer med en sidekommentar, fremover står mine kommentar understeget - undskyld) De glemmer her at skrive, at egen læge også skriver, at strukturene er kroniske. Tager ingen medicin efter råd fra psykiater. Der er ikke kendte helbredsmuligheder, men ofte gavn og glæde af støttende samtaler, struktur i dagligdagen og hjælp hertil. Er ikke i stand til at varetage et arbejde. Forventes ikke raskmeldt

BEMÆRKNINGER.

Der henvises til tidligere lægeskøn, og der er ikke modtaget oplysninger om nye helbredsproblemer. Der er kun beskedne tegn på emotionel ustabil personlighedsstruktur, som også kun den sidste psykiater har angivet, at der er holdepunkter for. Der er ingen baggrund for at ændre på tidligere lægeskøn, der er altså ikke dokumenteret baggrund for sygemelding. Undertiden gemmer der sig bag diagnosen ADD en nedsat intellektuel funktion, og hvis dette skønnes relevant, kan der gennemføres en neuropsykologisk undersøgelse til belysning af dette.Hvem i al verden skal vurdere om der skal gennemføres en sådan undersøgelse? Da vel ikke en sagsbehandler? Jeg vil da meget gerne have lavet endnu en speciallægeerklæring, som blot kan understrege, at jeg lider af både ADD og Emotionel Ustabil personlighedsstruktur, men at mit intellekt ikke fejler noget. Jeg vil gerne vide, hvad de her lægekonsulenter har af baggrundsviden og historie når det handler om kendskab til psykiatriske lidelser

Anders Ottar Jensen, lægekonsulent.

Jeg kan ikke forstå, at han skriver, at der kun er beskedne tegn på emotionel ustabil personlighedsstruktur. Er det hans eget skøn ud fra den rappert der ligger fra psykiateren? Min intelligens fejler absolut intet og min IQ er højere end gennemsnittets.

Tidligere lægeskøn 13 oktober 2011 Jens Bang; Den objektive psykologiske undersøgelse viste normale forhold ingen mistanke om en psykisk lidelse men i retning af en ustabil personlighedsstruktur.

Eva ville kunne varetage rutinepræget arbejdsopgaver m.m. Borgeren kan henvises til erhvers afklarende forløb. (for yderligere, se tilknyttet udtalelse i EDH)

VURDERING

Bemærk at arbejdsevnen er ikke truet. Der er derfor ikke grundlag for at vi opretter en arbejdsevnevurdering. Desuden vil en evt. iværksat arbejdsprøvning ikke give en retvisende billede af Evas arbejdsevne. På baggrund af de lægelige oplysninger i sagen er en nærmere udredning af arbejdsevnen ikke relevant.

Borgeren er igennem jobsamtale på jobcenter JKM og JKN informeret om muligheden for at søge om førtidspension ( egen ansøgning efter §17, stk. 1, 2.)

Kopi af denne samt tidligere journal- jobsamtale og udskrift fra lægekonsulentudtalelse er sendt til Eva her vil jeg lige notere, at det er først nu at jeg har set hele udtalelse fra den første udtalelse fra Jens Bang -den skriver jeg lidt længere nede

Jeg forstår ikke en brik af hvad der står. Hvad er en arbejdsevnevurdering?Vil det sige at lægekonsulenterne ikke er i tvivl om at min arbejdsevne fejler noget og derfor mener, at jeg bare skal ud på lige vilkår som alle andre? Desuden forstår jeg ikke, at Jens Bang skriver, at der ingen mistanke er om en psykisk lidelse men i retning af en ustabil personlighedsstruktur og at Anders Ottar Jensen herefter skriver, at der kun er beskedne tegn tegn på samme lidelse(og igen hvad vurderer han det ud fra?). Herefter nævner Anders Ottar det der med ADD og nedsat intellektuel funktion, men nævner ellers ikke om han er enig i ADD lidelsen

I speciallægeerklæringen står der side op og side ned om mit liv(den er 8 sider lang). Jeg skriver her hele konklusionen, hvis nogen er interesseret i at få hele rapporten så sig endelig til.

KONKLUSION;

Der er således tale om en 34-årig kvinde - EH som har haft en almindelig tryg opvækst indtil forældrene bliver skilt, da EH var 14-15 år gammel. Efterfølgende bliver EH boende hos faderen, som tilsyneladende udvikler depression, og EH påtager sig ansvaret for at hjælpe faderen i denne periode. EH har siden barndomsårene været præget af hyperaktivitet, koncentrations -og opmærksomhedsforstyrrelse samt et hidsigt temperament og emotionel ustabilitet. Har ikke haft svært ved at etablere sociale relationer men har haft svært ved at opretholde disse relationer, har haft en betydelig tendens til at komme i konflikt med omgivelserne. Eh har ikke gennemført nogen uddannelse og har heller ikke haft nogen stabil tilknytning til arbejdsmarkedet på noget tidspunkt. Har følt sig psykisk overbelastet af sine koncentrations -og påmærksomhedsforstyrrelser samt de hyppige interpersonelle konflikter, der opstår i forbindelse med EH's mange forskellige jobs. Længste ansættelse har varet af 1 års varighed. De sidste 10 år har EH ikke haft nogen kontakt til det ordinære arbejdsmarked.
Efter at EH for 9 år siden bliver moder, forværres den psykiske tilstand betydeligt, og EH har en del vanskelligheder med at få hverdagen til at fungere som enlig mor til 2 børn. Alle forsøg på at tilknytte EH arbejdsmarkedet har været frugtesløse, og EH har været i 2 afklaringsforløb hos henholdsvis Plan & Handling samt et forløb hos Hartmanns. Begge steder finder EH's psykiske tilsatnd for ustabil til at etablere nogen egentlig virksomhedspraktik, og afklaringsforløbene består derfor udelukkende af individuelle samtaler. EH selv har opgivet enhver tanke om at komme ud på arbejdsmarkedet igen.
EH har kortvarigt været i behandling hos praktiserende psykiater i 2009/2010, hvor man stiller diagnosen ADHD. EH har gennem 1 til 2 måneder prøvet methylphenidat i form af Ritalin og Motiron men oplevede ikke nogen nævneværdig effekt af behandlingen men derimod en del bivirkningerm hvorfor EH ophørte. Har ikke været motiveret for yderligerr farmakologiske behandlingsforsøg.
Diagnostisk set er jeg enig i, at der er tale om ADHD/ADD, men derudover finder jeg holdepunkter for en emotionel ustabil personlighedsstruktur, som også medfører en betydelig funktionshæmning. Hvad angår behandling mener jeg, at EH har forsøgt relevant farmakologisk behandling for sine ADD-symptomer og har også modtaget en del psykologisk behandling, men uden at der har været tydelig effekt af nogle af disse behandlingstiltag. Jeg finder det ikke særlig sansynligt, at yderligere farmakologiske behandling eller behandling i øvrigt med bare en vis sansynlighed vil kunne medføre en markant bedring i EH's psykiske tilstand eller funktionsniveau, og jeg vil derfor konkludere, at behandlingsmulighederne for alle praktiske formål er udtømte. EH's funktionsniveau vurderer jeg som markant nedsat, og det er min vurdering, at EH's funktionsevne i forhold til et hvilket som helst erhverv varigt er reduceret til det ubetydelige.

Diagnose;
ADD F90
Emotionel Ustabil Personlighedsstruktur F60.3.

Med Venlig Hilsen
John E Andersson

Overlæge
speciallæge i psykiatri

Nu jeg husker det, så vil jeg lige høre om det er muligt at klage over lægekonsulentens udtale, jeg har i hvert fald ikke modtaget sammen med dette brev oplysning om at jeg kan klage



Her er så udtalelsen fra Jens Bang(som jeg først har fået tilsendt nu - altså over ½ år siden at den er skrevet...ja man skal huske at bede om at få ALT på skrift med det samme)

Jeg har valgt ikke at skrive hans sammenfattede beskrivelse ned, da den blot kort sammefatter det der allerede står i speciallægeerklæringen...jeg vil dog lige skrive det sidste fra den sammenfattende beskrivelse...det lyder så fremdeles;

Der synes ikke at være tale om depressive udsving. Der rejses ikke mistanke om misbrug. Objektivt beskrives en grådlabil, men ikke depressiv klient, som formår at holde koncentrationen under samtalen. Der beskrives ikke motorisk uro, ligesom klienten ej heller fremtræder angstpræget eller anspændt. I konklusionen vurderes det, at behandlingsmulighederne er udtømte og funktionsniveauet er markant nedsat, svarende til området omkring det ubetydelige.

SKØN
Mit problem med denne erklæring er ganske enkelt, at der slet ikke er præmisser for at postulere en ubetydelige erhversevne. Den objektive undersøgelse er i det væsentlige helt normal, og der beskrives ikke ved undersøgelsen forhold, som rejser mistanke om ADHD(motorisk uro, koncentrationssvigt, springende tankegang). Der er heller ikke mistanke om angst/depressionslidelse. De mangeårige relationsproblemer peger i retning af en ustabil personlighedsstruktur. Som tilstanden er beskrevet, bør klienten beskæftiges med helt rutineprægede opgaver under rolige forhold, hvor hun ikke udsættes for overraskelser, og der ikke stilles krav om en proffesionel begrundet involvering i andre mennesker. Tilstanden er forenelig med erhvervsafklarende aktiviteter.

Altså Jens Bang mener åbenbart ikke, at jeg har ADD fordi jeg under samtale med psykiater formår at sidde stille på stolen og har en koncentreret samtale. Han vurderer dog, at der kan peges i retning af en ustabil personlighedsstruktur...som Anders Ottar, den anden lægekonsulent mener, der kun er meget beskedne tegn på. Det vil sige at Jens Bang er uenig med 3 psykiatere jeg har været hos, desuden er han græsk katolsk overfor hele min historik, som psykiateren selvfølgelig tager udgangspunkt i samt de facts at jeg ikke har kunne holde på noget job eller gennemføre nogen uddannelser

Jens Bang aner ikke en disse om hvad det vil sige at lide af ADD, det er ganske tydeligt. Grunden til at jeg kan sidde stille er fordi jeg ikke har H'et med i ADHD'en. Grunden til at jeg kan have en koncentreret samtale med psykiateren handler om noget man kalder for hyperfokusering indenfor ADHD...det vil sige, at hvis det handler om noget som ligger en dybt på hjerte, så er man ofte mere koncentreret end almindelige mennesker er det.

Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op, samtlige jobkonsulenter jeg har været hos har ikke formået at iværksætte nogle tiltag overhovedet i forhold til at afklare mig og Hartmanns sagde oven i købet til mig, at de ikke ville ligge firmanavn til at sende mig ud i en arbejdsprøvning. Både min læge og psykiateren mener, at jeg ingen arbejdsevne har, jeg støttes op om en pension fra sagsbehandler Nyropsgade, støttekontaktperson, min læge, min tidligere psykolog(som kommunen ikke har været interesseret at indhente rapport fra) og børnekonsulenten jeg har tæt samarbejde med. Er der nogen der kan hjælpe mig, råde mig bare et eller andet for jeg kan ikke tænke en klar tanke lige nu.

Jeg er ked af, at det blev så langt og rodet og jeg ved slet ikke om jeg har fået belyst noget som helst, jeg ved bare at jeg lige nu befinder mig i det vildeste hul og jeg aner ikke hvordan jeg skal komme op


Venligst fra Eva
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 21:33   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
STAKKEL..STAKKEL..hvor jeg dog føler med dig og hvor jeg ville ønske jeg ku give dig et kæmpe kram og sige det nok skal gå det hele..

jeg har jo læst alle dine tråde og troede du var ved at være i land og nu det..endnu engang skal de sparke til folk der ligger ned..det er s..ikke fair og jeg ved du har dine 2 børn også at skal være mor for..
det er BARE FOR MEGET...

kan godt forstå du snart opgiver alt og alligevel det ved jeg du ikke gør..du er en gæv pige der kæmper for et bedre og mere stabilt liu,hvor du har nok i dig selv og dine børn og i at få hverdagen til at fungere..

det hele må føles tungt,umuligt og opgivende og overskudet må ligge på et meget lille sted..
alt det juridske og paragrafer ved jeg ikke så meget om..der må andre svare..
jeg vil gerne være der - hvis jeg kan og du må gerne skrive på privat mail - hvis du har behov for at komme af med noget..jeg lytter gerne..
jeg har virkelig ondt af dig..

hilsen stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 22:14   #3
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen

Kære Eva.
Jeg forstår godt du er ked af det. Du har nemlig banke panden mod Københavns kommunes 2 ualmindelige dygtige lægekonsulenter, når det kommer til at oversætte speciallæge erklæringer efter godt befindende. Søg på deres navne og du vil med sikkerhed få en liste så lang af ligestillede.

Har selv mødt den ene af de 2 i min egen sag. Og tænk min sygdom mente man ville forsvinde, hvis jeg bare fik "en læge af yngre model". Min daværende læge er i mellemtiden gået på pension, og nej jeg er ikke blevet helbredt efter at have fået en læge af yngre model. Øv.

Mit råd er at du straks få en konsultation hos den psykiater du har været tilknyttet og som har lavet speciallægeerklæringen. Ham skal du vise lægekonsulenternes oversættelse af speciallægens konklusion. For hvordan kan lægekonsulenten betvivle speciallægens vurdering når han aldrig selv har mødt eller talt med dig. Og det sidste må han ikke. Hans opgave er at forklare sagsbehandleren hvad dine diagnoser betyder og indebærer. Men i dit tilfælde bliver der jo stillet spørgsmål ved selv diagnosen - som det dog må være psykiaterens opgave at stille.

Du vil stå så meget stærkere i din kamp, hvis du kan få din psykiater til at komme med en skriftlig udtagelse, hvor han anfægter hvem der har kompetancen til at stille psykiatriske diagnoser.

Held og lykke
Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 22:16   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op, samtlige jobkonsulenter jeg har været hos har ikke formået at iværksætte nogle tiltag overhovedet i forhold til at afklare mig og Hartmanns sagde oven i købet til mig, at de ikke ville ligge firmanavn til at sende mig ud i en arbejdsprøvning. Både min læge og psykiateren mener, at jeg ingen arbejdsevne har, jeg støttes op om en pension fra sagsbehandler Nyropsgade, støttekontaktperson, min læge, min tidligere psykolog(som kommunen ikke har været interesseret at indhente rapport fra) og børnekonsulenten jeg har tæt samarbejde med. Er der nogen der kan hjælpe mig, råde mig bare et eller andet for jeg kan ikke tænke en klar tanke lige nu.
Det afhænger af, hvad du vil og hvad sagsbehandler vil.

Sagsbehandler kan vælge ikke at følge lægekonsulentens vurdering.

Du kan vælge at følge sagsbehandlers eventuelle forslag lige nu eller du kan vælge at søge en FP på foreliggende dokumentationsgrundlag.
Måske er der sammenfald her, så sagsbehandler søger efter en § 18.

Husker dog ikke lige nu, hvilken ydelse du modtager, det skal du være obs på i forbindelse med egen ansøgning om FP...

Der er lægefaglig, teoretisk uenighed, som jeg læser det, men det ændrer jo ikke på din virkelighed!

FAT MOD, Eva - der kommer en løsning! Og indtil da har du K10 :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 22:31   #5
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Har Jens Bang først været inde over en sag, bliver den minimum en meter lang inden den falder ud til ansøgerens side.

Jeg troede faktisk Københavns kommune var holdt op med at bruge ham.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 22:44   #6
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
LÆGEKONSULENT - ANDERS OTTAR JENSEN ER EN FARLIG MAND!

Det er rystende at høre, men jeg synes du skal være bekendt med det.

DR - Radioudsendelse fra år 2003
LÆGEKONSULENTER – ”Firmaets mand”
En lægekonsulent udtaler sig - hør engang - det er rystende...
...- Hvornår bliver det stoppet ?

...”Gammel radioudsendelse, men stadig aktuel”
Dokumentar 1. februar 2003

http://www.dr.dk/design/www/AudioMin...e=Firmaetsmand

Mvh. Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 22:45   #7
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen


Carmen, Velcro og Stribe

Tak tak tak for støtte, den har jeg helt sikkert hårdt brug for lige nu...og jo jeg ved godt jeg har vundet det store lotteri, hvad lægekonsulenter angår

Jeg er på kontanthjælp og har været det i 10 år Carmen

Jeg er der, hvor den eneste udvej jeg kan se er en pension, jeg er så dårlig psykisk at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv. Det rammer ikke kun mig men i den grad også mine børn, der simpelt hent ikke forstår, hvorfor jeg er så ked af det og det i sig selv knuser mit hjerte og gør mig blot endnu mere ked af det.

Jeg har jo ikke nogen fast sagsbehandler....systemet længe leve, så det er meget med forskel, alt efter hvem jeg er til møde med, om de mener jeg bør tilkendes en pension eller ej. Nyropsgade mente, at jeg bør få tilkendt en pension og da de sad fast i min sag, sendte de mig videre til Musvågevej. Der sidder så en sagsbehandler der tydeligvis ikke har sat sig spor ind i min sag, som ikke mener at jeg overhovedet er berettiget en pension, men at jeg da er meget velkommen til selv at søge en flot siger jeg bare. Jeg sagde til hende, at statisk set så kunne jeg ikke få en pension ved selv at søge den. Hun sagde så; det ved jeg ikke noget om. Næhhh det var tydeligt, at hun ikke vidste noget om særlig meget. Hun sagde dog, at hun fulgte loven og at hun måtte tage til efterretning hvad lægekonsulenten skrev...flot siger jeg bare. Det lægekonsulenten skriver, er jo noget være vås og så vidt jeg ved, så er hun jo ikke låst fast til hvad lægekonsulenten siger.

Undskyld hvis det jeg skriver virker usammenhængende...jeg er bare selv meget usammenhængende lige nu.

Jeg er bare rigtig meget i tvivl om den sidste nye lægekonsulents forklaring(Anders Ottar). Mener han at jeg er rask og derfor skal indgå på arbejdsmarkede ligesom en rask? Jeg dør mentalt, hvis jeg nu får løftede pegefingre om, at jeg skal søge jobs på arbejdsformidlingen som alle andre og såfremt jeg ikke gør det får frataget min kontanthjælp!!!

Jeg ringer til min læge i morgen og beder om en henvisning til psykiater. Jeg har bare rigtig dårlig erfaring med de 2 første psykiatere jeg var hos, den ene var mere gak end den anden og de var begge enormt medcin fokuseret og vi kom ikke særlig langt i mine forløb, da medicinen ikke havde den ønskede effekt og så var der ligesom ikke mere at tale om. Den sidste psykiater jeg var hos var hamrende dygtig og så havde han oven i købet indsigt og empati samt forsåelse, problemet er at han ikke har sin egen praksis i dagligdagen(han har dog et kontor inde på strøget). Han påtager sig bare udredninger for kommunen en gang imellem, men er ellers overlæge på et eller andet hospital og har sin daglige gang der, hvor patienter som jeg ikke kan komme(man skal være indlagt, men der er pt. heller ikke lang vej til en indlæggelse, hvis det her ikke snart får en afklaring). Jeg vil dog alligevel ringe til ham, som du opfordrer til Velcro og beder ham tage stilling til lægekonsulenternes udtalelser og så vil jeg høre ham i samme omgang om han på nogen som helst mulig måde, kan se sig tid til at se mig bare en gang imellem....det ville jeg være dybt dybt taknemmelig for.

Jeg vil se om jeg kan finde noget ro her til aften, jeg skal tidligt op i morgen og sende mine børn afsted, så jeg kan tage stilling til hvad pokker jeg skal stille op...jeg aner det ikke lige nu, men jeg skal i hvert fald ringe til min læge og min støttekontaktperson.

Jeg er bare så ødelagt lige nu...

Igen tak for jeres omsorg, den betyder al verden

Papaya; Jens Bang nåede lige akkurat at skrive i min sag inden han blev afsat

Benny; Jeg er rigtig glad for at du siger det som tingene er, gid kommunen ville gøre det samme. Jeg har googlet Anders Ottar, men endnu ikke haft hverken tid eller overskud til at gå nærmere ind i det, da det først er i dag, at jeg har modtaget udtalelsen fra ham, men der dukkede lige netop det link op, som du henviser til. Jeg ser på det imorgen, fordi jeg er bange for at jeg bare sidder og tuder endnu mere, hvis jeg skal bekendtgøres med usympatiske synspunkter lige nu.

Man kan håbe på, at det er til min fordel, at min sag er blevet belyst af 2 af Københavns mest berygtede lægekonsulenter, når jeg klager over hele den måde min sag bliver grebet an på. Det må være andre end os herinde der kender til de 2 hønisser og her tænker jeg på ankeklagestyrrelsen og BAN(er det ikke det de hedder...ja undskyld, men jeg er ikke helt inde i, hvad de forskellige systemer hedder og hvad deres funktioner er, men det kommer ja da helt sikkert til at finde ud af, med den drejning min sag bliver ved med at tage).

Jeg ved i hvert fald at der er blevet klaget mangt og meget over Jens Bang.

Ja jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvornår man afskaffer lægekonsulenterne...de hører ingen steder hjemme, når nu de ikke kan finde ud at holde sig til det de bliver bedt om.

Igen mange mange tak til alle jer der er så søde at hjælpe, støtte og svare, jeg ville ikke ane mine levende råd uden jer
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 23:22   #8
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Forstår ikke at det først skulle vær efter den udtalelse du har fra 13. oktober 2011, at jens Bang skulle være blevet hældt ud.
Jeg synes at jeg har hørt om det for omkring et år siden, og bliver helt syg ved tanken om at han med mellemrum dukker op igen.

Tanken med en lægekonsulent er vel ikke så ringe, men den måde kommunerne vælger at bruge dem på er da nogle gange idiotiske.

Lægekonsulenter i forsikringsselskaber og andre private foretagender fungerer vitterligt som konsulenter, de hiver essensen ud af det der står og koger det ned til nogle få overskuelige sætninger.
Det er ligesom lægekonsulenterne i kommunerne gør det modsatte, de spreder i stedet for at samle, og det tror jeg bestemt ikke kommunerne kan være tilfredse med, men ingen gør noget.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 23:43   #9
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Forstår ikke at det først skulle vær efter den udtalelse du har fra 13. oktober 2011, at jens Bang skulle være blevet hældt ud.
Jeg synes at jeg har hørt om det for omkring et år siden, og bliver helt syg ved tanken om at han med mellemrum dukker op igen.

Tanken med en lægekonsulent er vel ikke så ringe, men den måde kommunerne vælger at bruge dem på er da nogle gange idiotiske.

Lægekonsulenter i forsikringsselskaber og andre private foretagender fungerer vitterligt som konsulenter, de hiver essensen ud af det der står og koger det ned til nogle få overskuelige sætninger.
Det er ligesom lægekonsulenterne i kommunerne gør det modsatte, de spreder i stedet for at samle, og det tror jeg bestemt ikke kommunerne kan være tilfredse med, men ingen gør noget.

Det er i hvert fald ham, der har udtalt sig om min sag Dec. 2011 på baggrund af speciallægeerklæringen fra oktober 2011.

Jeg synes også at princippet ang. lægekonsulenter er god nok, men jeg har bare hørt mangt og meget om den måde de opererer på og så er det helt galt at kommunen til stadighed bliver ved med at bruge de samme, som tydeligt klokker i den, men det lader til at Københavns kommune synes det er ganske bravt at deres lægekonsulenter skriver som de gør...det gør det jo nemmere at holde folk på kontanthjælp, som de har fået besked oppefra om at sørge for.

Er ligefrem bange for at man som sagsbehandler får en sylte-bonus for antal af personer, som man kan fastholde på kontanthjælp, når det er tydeligt at en persons funktionsevne er stærkt reduceret til det ubetydelige. Det er vammelt som de behandler udsatte borgere på...de ved da udmærket godt, at de har med mennesker at gøre, som ikke har overskuddet til at stritte imod, men omvendt er jeg heller ikke i stand til blot at lade stå til længere. For mig er der 2 muligheder; varig indlæggelse eller at kæmpe imod. Som jeg ser det, giver det faktisk kun én mulighed, at blive ved med at kæmpe imod indtil jeg enten får den rette afklaring eller til jeg bliver varigt indlagt...ja det må blive i den rækkefølge og ligene synes jeg desvære en indlæggelse slikker mig alt for meget op ad anklen, men jeg har stadig noget at kæmpe for og det er mine børn...puha, jeg bliver bare så ked af det.

Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 08:14   #10
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
det er desvære mit indtryk at "firmaets lægekonsulenter" dukker op når kommuner ønsker et bestemt svar....groteskt, intet andet
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er grædefærdig!! Tullepigen90 Hjælpemidler til handicappede 8 18-10-2012 14:09
Fra JA til førtids til NEJ (langt indlæg) nkrogk Din historie 6 16-08-2012 21:06
Grædefærdig ! Physen Alt det andet 35 12-04-2010 12:24
HMS syg og syltes(undskyld langt lidt rodet indlæg) Tzari Spørgsmål ang fleksjob 11 06-06-2009 08:53
Fik afslag idag... er grædefærdig.. frhansen Spørgsmål ang fleksjob 47 22-08-2008 21:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension