K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2011, 15:03   #1
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
svarfrist ressourseprofil

Jeg fik min ressourceprofil d. 13. feb og den 14. feb sendte jeg den tilbage med kommentarer. Men jeg har ikke fået den tilbage efter det. Er der en frist jeg kan henvise til?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 17:18   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Skrev du under på den du sendte tilbage, end sige noget der bare kan minde om at kunne misforståes der hen at være en underskrift?

Så vit jeg ved er der ikke en tidsfrist (der med sagt at jeg måske kan oplyses bedre) men den vil jo heller ikke nytte meget hvis din SB´er bare laver den færdig og bruger din underskrift som underskrift (øh forstå hvad jeg mener.... den fælde er jeg før blevet fanget i, altså hvor de har misbrugt min alm... dette har jeg skrevet, som en dette er min kradser på det endelige resultat)

Men ellers er det "bare" i første omgang at skrive til SB´er, og spørge hvor den bliver af så du kan godkende, hvis det allerede er gjort, elller det ikke virker må du skrue bissen på... et nyt brev af sted hvor du giver en tidsfrist på fx en uge, og samtidig skriver at hvis du intet har hørt (ikke modtaget, for det kan jo være der er en god forklaring på hvorfor du endnu ikke har modtaget den) dato, ser du dig nødsaget til at klage til xxxx (jobcenterchef og evt borgerrepænsentant kommunalbestyrelse borgmester... dog kan du give dem en 3 chance og gemme de sidste her)

Uanset om der er en frist eller ej, så vil du alligevel skulle benytte overstående klage-vej, og derfor kan det enlig gøre et fedt om der er en tidsfrist eller ej, så længe du ikke inden for en rimelig tid som minimum hører hvorfor du ikke modtaget den (for måske din SB´er kan oplyse dig om at SB´er faktisk har fx 3 uger at lløbe på ell)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 17:29   #3
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Tak LUM, jeg har skrevet under på den og jeg har en scannet kopi af den med min underskrift.
Jeg prøver at sende en email til min SB i morgen. Men undrer mig over hvorfor den trækker ud
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 19:18   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Jeg sendte min retur første uge i november med kommentarer og at jeg ej var enig i konklussion. Så der kan være lang ventetid på den slags :-)
Synes dog jeg har læst herinde, at den ikke nødvendigvis bliver rettet selvom du har kommentarer. Men forhåbentlig kommer der en af de paragraf-stærke på banen...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 20:31   #5
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Jeg sendte min retur første uge i november med kommentarer og at jeg ej var enig i konklussion. Så der kan være lang ventetid på den slags :-)
Synes dog jeg har læst herinde, at den ikke nødvendigvis bliver rettet selvom du har kommentarer. Men forhåbentlig kommer der en af de paragraf-stærke på banen...
Tak. Det var godt nok lang tid du har ventet. Har du ikke klaget? rykket?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 20:42   #6
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Har valgt at det er en af de kampe, der lige må vente lidt. Jeg må tage den op, hvis der bliver problemer med en afgørelse, hvor mine kommentarer i rp kunne have været afgørende.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 21:07   #7
Namato
Ved at vænne sig til K10
 
Namatos avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 14
Namato er ny på vejen
Hej Nilla

Kommunen skal offentliggøre vejledende svarfrister indenfor forskellige sagsområder. Dvs. f.eks. visitation til fleksjob og afgørelse om førtidspension. Har desværre ikke fundet noget om, hvor længe man kan vente på en ressourceprofil. Tror ikke der er nogen frist.

Indenfor min kommune (Aarhus) er vejledende max. svarfrist for fleksjob 26 uger og for afgørelsen om førtidspension 3 mdr.

Venter selv på min ressourceprofil for tiden - og er også meget spændt på, hvor lang tid jeg skal vente igen, efter jeg har set den igennem. Så håber også, at der er andre herinde, som ved mere :-)
Namato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 22:11   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
Tak LUM, jeg har skrevet under på den og jeg har en scannet kopi af den med min underskrift.
Jeg prøver at sende en email til min SB i morgen. Men undrer mig over hvorfor den trækker ud
Hvis du har skrevet den under skal du vel ikke have den tilbage igen.

Nu har du jo godkendt den, og så må næste skridt være, at bruge den i forbindelse med en afgørelse om fp eller fleks.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 22:51   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du har skrevet den under skal du vel ikke have den tilbage igen.

Nu har du jo godkendt den, og så må næste skridt være, at bruge den i forbindelse med en afgørelse om fp eller fleks.
Ja der har du din fejl... fejlen er altså din og ikke din kommunes, desværre.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 10:52   #10
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
tak for jeres svar. Ok, som jeg forstår det så er det ligegyldigt om jeg får den retur fordi jeg har skrevet under?

Men I så fald, kan jeg jo bare skrive at jeg gerne vil have en kopi af den. Jeg har jo ikke en version af den med kommunens underskrift.

Jeg ærgrer mig nu over at jeg har underskrevet den.

Jeg bor også i Århus og har set svarfristerne fra kommunen. Jeg er ved at søge reva. Jeg har fået 2 afslag og nu skal jeg klage. og det er måske derfor kommunen trækker tiden ud? (Jeg var sygemeldt, men kommunen vil ikke give mig reva, når jeg ikke er arbejdsprøvet, selvom det er logik at jeg skal omskoles)
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svarfrist PerHolbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-10-2012 17:46
Ressourseprofil/Arbejdsevnevurderingsjournal asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-05-2012 18:33
Ressourseprofil Anna1 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-04-2010 18:39
Ressourseprofil indhold af jyden74 Spørgsmål ang fleksjob 7 18-12-2009 13:24
Ressourseprofil, møde hos Socialrådgiver nielsn Dit og Dat 4 20-12-2007 15:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension