K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2011, 21:37   #11
Namato
Ved at vænne sig til K10
 
Namatos avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 14
Namato er ny på vejen
Hej!

Jeg må erklære mig enig med MTVRV1 - det er bedst for din sag, at du holder ved de 6 mdr. hos psykiateren. Har selv prøvet to psykiatere og min egen erfaring med dem er, at de så absolut er bedre til det med medicinen end samtalerne. Så jeg har fået prøvet lidt forskellig medicin og også fundet frem til noget som er til gavn for mig.

Udover det har jeg fået bevilget samtaler hos en psykolog. Det har været rigtigt godt, og jeg vil anbefale dig at spørge til den mulighed næste gang du skal til samtale med din sagsbehandler.

At komme i aktivering betyder ikke nødvendigvis at skulle ud på en arbejdsplads. Det kan f.eks. være daghøjskole eller andre former for kurser - som selvfølgelig skal være inden for et timetal du kan klare. Du kan muligvis også komme i aktivering på det sted, hvor du gerne vil i arbejdsprøvning. Da jeg startede i praktik/aktivering, spurgte jeg min sagsbehandler om det ville gælde som arbejdsprøvning, hvis jeg søgte fleksjob (som jeg har søgt nu). Det sagde han ja til. Jeg startede med 12 timer, men der er ikke noget mindste timetal som sådan.

Både det at søge fleksjob og førtidspension er en frygtelig lang proces, så - tålmodighed (en egenskab jeg godt selv kunne tænke mig mere af...).

Håber du får gang i noget!

Kærlig hilsen
Namato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 10:57   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hvis din tilstand er varig, og altså uden mulighed for forbedring, evt kun forværring, kan du insistere på afklaring af din arbejdsevne.

Dvs at du IKKE skal aktiveres, men alene afklares ift arbejdsevne.
dette gøre bedst på et Reva-center, hvor der fagpersonale.
her kan du blive vurderet ift skånebehov, begrænsninger og muligheder, og ikke mindst, timeantal.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er lidt lost simsen Spørgsmål ang fleksjob 6 24-02-2013 02:13
Har brug for lidt hjælp Tin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 07-10-2011 10:16
brug for lidt hjælp! joan2 Alt det andet 14 26-03-2011 01:41
undskyld min påtrængenhed, men har brug for lidt hjælp Fonze Alt det andet 2 14-03-2011 19:15
har brug for at skrive lidt Appelsin Spørgsmål ang fleksjob 2 05-03-2009 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension