K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2012, 09:09   #11
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
den er givet under de gamle regler, så skal den også revurderes efter de gamle regler.
Jeg ved heller ikke hvor det står, men har hørt fra pålidelig kilde, at når pensionssagen er indledt (dvs. 1.10.07 eller måske lidt før) før 31. december i år, er det de gamle regler, der gælder.

En af mine venner, der er ved at få revurderet sagen, har af sagsbehandleren fået følgende besked: "Jeg husker ikke en sag, hvor det ikke er endt med varigt førtidspension." Så ud fra dit korte indlæg, mener jeg ikke, at du har grund til at være nervøs. MEN jeg forstår godt, hvis du er nervøs og får det dårligere - derfor de bedste tanker til dig.

Øv, at der ikke er større anerkendelse/forståelse fra myndighedernes side for det psykiske aspekt i uvisenheden.

Held og lykke.
Dorte
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 11:00   #12
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hvis man nu var rigtig pessimistisk, kunne man sige, at når nu fleksjobberne, der har fået bevilliget fleksjob under de gamle regler, overgår til ny ordning ved jobskifte, så har regeringen måske også en skummel plan om, at midlertidige ftp'er bevilliget under de gamle regler, skal overgå til behandling efter de nye regler ved revurdering......

Der er så mange elementer i reformen, der enten er ren spare-tænkning eller "bare" gået for hurtigt, at det ikke kan undre, at der er de huller, hvor man ikke ved, hvad der skal ske nu... Og ja, dér mangler i den grad forståelse og anerkendelse af, hvad det gør ved syge at blive udsat for den uvished...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 11:26   #13
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Don Jon Se meddelelser
Hjælp
"Du fik tilkendt førtidspension den 1.10.2007
I forbindelse med tilkendelsen af førtidspension, blev du oplyst, at din pensionsberettigelse skulle revurderes efter 5 år

Jf. lov om social pension § 16 stk. 2

Du bedes derfor venligst udfylde vedlagte skema samt samtykke erklæring"


Hvad gør jeg? Er der en mulighed for, at jeg mister min pension? Jeg er paranoid skizofren, og dette hjælper bestemt ikke på det.
Tværtimod. Jeg var indlagt for 2 måneder siden, og går i distriktspsykiatrisk center.

Er der en som kan fortælle mig, om jeg skal hele den tarvelige mølle igennem igen, eller er det er nogenlunde smertefrit?
Jeg tror ikke du skal være nervøs ....jeg kender personligt 3 der har fået midlertidig pension i 3 år og der var absolut ingen problemer med at lave den permanent.
De to af dem reagerede kommunen slet ikke da der var gået de tre år. De tog begge kontakt til kommunen som sagde at de ikke ville gøre det store nummer ud af det. Der gik kort tid derefter og de fik et brev om at pensionen var permanent....længere var den ikke.
Den sidste jeg kendte kom til en samtale på kommunen (tog måske 20 min incl. hyggesnak) og derefter bad de om en status fra speciallægen og spurgte om der var sket nogen væsentlig forbedring(hvilket der ikke var) og bum så var den skid slået ....
Så ud fra mine personlige erfaringer er det vist bare en form sag....jeg fik lidt indtrykket at kommunerne overhovedet ikke gad og sætte det store maskineri i værk....
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 11:50   #14
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg tror folk måske glemmer lidt at til forskel fra før, er der jo nu økonomisk gevinst for kommunerne at holde folk ude af førtidspension. Så de er måske ikke lige så velvillige til at smide om sig med pensioner som før i tiden.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 15:25   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er muligt det forholder sig sådan med førtidspensioner der skal tilkendes på ny...

Det er stadig noget andet når du engang er tilkendt en førtidspension.....for så kræver det at man skal have fået det væsentligt bedre før de kan fjerne pensionen...

Nøjagtigt som hvis de skal frakende en førtidspension fra en borger som har fået en varig førtidspension...

Så selvom de vil spare penge....så vil de tabe en klagesag medmindre man som sagt har fået det væsentligt bedre og de kan påvise det...

Man skal huske at det ikke er en nytilkendelse man har med at gøre men at personen er blevet tilkendt førtidspension en gang før og altså har levet op til alle de krav der findes for en tilkendelse af førtidspension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 12:20   #16
Don Jon
På vej til at lære K10
 
Don Jons avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Alder: 39
Indlæg: 9
Styrke: 0
Don Jon er ny på vejen
Tak for alle jeres svar, det har givet mig lidt mere ro, da jeg kan forstå at det egentlig bare er en slags "opfølger" på om jeg evt. har fået det bedre. Det kunne jo være at jeg havde fået det bedre, så det er vel positivt nok. Og min nuværende læge kan, hvis hun bliver kontaktet af kommunen/ min SB, vel fortælle at jeg er i behandling.
Men kan lige høre..
Hvor langt tid går der fra man har afleveret vedlagte skema samt samtykke erklæring, til at man får svar? Eller bliver indkaldt til samtale.

Uha, kan mærke nu at bare jeg skriver om det, at jeg bliver lidt nervøs ved tanken om at jeg skulle tilbage på arbejdsmarkedet.
-
Hvis jeg nu får frakendt min FP, hvad sker der så? Ryger jeg så direkte på kontakthjælp? Jeg vil jo miste lejlighed og alt hvis jeg mister min førtidspension, som er det eneste jeg efterhånden har tilbage at klæbe mig til.
Don Jon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 18:21   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er forskelligt hvor lang tid der går....

Nu kommer det også an på hvad kommunen beder din læge om....

For hvis de beder og en generel helbredsattest....ja så skal du jo op til lægen og hun skal lave denne attest....

Er det bare en status attest...ja så kan lægen bare sende den til kommunen...

Hvad der sker hvis de frakender førtidspensionen....jeg ved det virkeligt ikke....for jeg kender ikke nogen fortilfælle hvor det er sket...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 15:01   #18
Don Jon
På vej til at lære K10
 
Don Jons avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Alder: 39
Indlæg: 9
Styrke: 0
Don Jon er ny på vejen
Jeg har stadigvæk ikke hørt noget fra dem.
Jeg ved at sagen har været både hos min læge, og hos distriktspsykiatrisk center, og at de har sendt papirerne retur.

Jeg synes at ventetiden er uudholdelig. Jeg har dog fået bekræftet af alle som jeg har snakket med, ink. jer at jeg højst sandsynligt skal regne med en fortsat pension.

Men jeg skylder måske at skrive, at grunden til at jeg bla. er nervøs er fordi at jeg i 2006 var indlagt på digevej, et psykiatrisk hospital. Efter nogle måneder blev jeg udskrevet, hvor jeg så skulle starte i behandling i distriktspsykiatrisk center.
Men på grund af dårlig behandling, og tvungen medicin ( som jeg ikke kunne tåle) stoppede jeg med at komme der.
Det var først for lidt over et halvt års tid siden, at jeg fik behandling igen, da jeg simpelthen ikke kunne klare mosten mere. Det var min egen læge som fik mig i behandling igen.
Så derfor ville jeg høre om det kunne have nogle form for indflydelse på vurderingen?
Altså, at jeg i flere år har gået uden behandling. Klaret mig selv..

Nu er jeg jo i behandling igen, og får flere forskellige slags medicin som gør, at jeg kan holde hallucinationerne lidt på afstand. Får også medicin mod min depression som gør, at jeg ikke har lyst til at tage livet af mig selv hvert andet minut. Men er stadigvæk ret så handikappet på nogle punkter. Min hukommelse, fat-evne, vægt, mine led, forfølgelsesvanvid, angst osv osv- spiller stadig en stor rolle i min hverdag.

Jeg står stadigvæk i gæld til ørerne, og ved virkelig ikke hvordan jeg skulle få en hverdag til at hænge sammen hvis jeg mistede min pension. Gælden fik jeg, da jeg før 2007, havde været på kontant-hjælp det meste af mit voksen liv. Har prøvet med flere uddannelser, jobs men kunne ikke klare dette. Røg altid tilbage på kontanthjælp, og var derfor nødsagede til at tage dumme lån, for at kunne betale mine regninger som kun blev flere og flere. Og det hjalp absolut heller ikke på det, at jeg fik kontanthjælp mod tilbagebetaling, og hvis jeg endelig fik kontakthjælp, så var det kun for et par uger, da jeg overhovedet ikke kunne klare den "aktivering" som jeg blev sat til at lave.

Men jeg har en kæreste. Hun er min engel, og kun acceptere mig for den jeg er, og hjælper mig i hoved og r*v. Hun er fantastisk. Kan det blive tolket som værende et problem i vurderingen, altså, hvis jeg er frisk nok til at have et samliv med en person, så er jeg også frisk nok til så meget andet ?

Undskyld de mange spørgsmål, men er bare så nervøs. Jeg troede vitterligt at jeg ville have hørt noget inden årets udløb, og jeg har da også ringet til min sagsbehandler, som også bekræfter at jeg intet har at være nervøs for, og at jeg vil blive vurderet efter de gamle regler.
Men det er over et måned siden at jeg sidst ringende, og vil ikke "masse" på.

Jeg synes det hele er så svært
Don Jon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 16:21   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Om du er i behandling eller ej....det har intet at sige...

Da de for lidt over fem år siden gav dig din førtidspension....der har de afgjort at der ikke var nogen behandlings muligheder og at din arbejdsevne var nedsat permanent....

Du skal virkelig have fået det væsentligt bedre eller være på vej imod arbejdsmarkedet før de overhovedet kan overveje at frakende din førtidspension....

Det at du ikke har hørt noget...det hænger uden tvivl sammen med alle dem som har søgt førtidspensioner lige før jul....

Antallet af søgte pensioner er steget med over 100 % de sidste par måneder inden de nye regler skulle træde i kraft...

Da du i forvejen modtager pensionen....ja så kan du jo godt vente i forhold til alle de sager de skal have afgjort inden for den korte tid de har...

Jeg ved godt at du ikke selv synes du kan vente eller at det er specielt sjovt at vente....men det er nok sådan de ser på det...

Så hvis dit helbred ikke har ændret sig væsentligt...ja så har du intet at være nervøs over...for så skal du nok beholde din førtidspension....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 16:45   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Om du er i behandling eller ej....det har intet at sige...

Da de for lidt over fem år siden gav dig din førtidspension....der har de afgjort at der ikke var nogen behandlings muligheder og at din arbejdsevne var nedsat permanent....

Du skal virkelig have fået det væsentligt bedre eller være på vej imod arbejdsmarkedet før de overhovedet kan overveje at frakende din førtidspension....

Det at du ikke har hørt noget...det hænger uden tvivl sammen med alle dem som har søgt førtidspensioner lige før jul....

Antallet af søgte pensioner er steget med over 100 % de sidste par måneder inden de nye regler skulle træde i kraft...

Da du i forvejen modtager pensionen....ja så kan du jo godt vente i forhold til alle de sager de skal have afgjort inden for den korte tid de har...

Jeg ved godt at du ikke selv synes du kan vente eller at det er specielt sjovt at vente....men det er nok sådan de ser på det...

Så hvis dit helbred ikke har ændret sig væsentligt...ja så har du intet at være nervøs over...for så skal du nok beholde din førtidspension....
Der er det så lige vi mangler et "syntes godt om" eller "enig" her på K10 for Web du har jo fuldstændigt ret.

Dog skader det ikke at sende en forespørgsel til din sagsbehandler omkring din sag Don Jon, så er det i al fald gjordt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 04-01-2013 kl. 16:50. Årsag: manglede vidst lige et d i gjordt ikke?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overgangsregler ved revurdering af midlertidig førtidspension? frurebecca Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 10-11-2012 01:20
Revurdering af førtidspension :) elana Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-05-2012 20:21
Revurdering frup Spørgsmål ang fleksjob 26 12-03-2012 21:28
Revurdering af §100 Mai-Britt Alt det andet 2 10-04-2011 12:25
Revurdering om fortsat førtidspension? ihogåh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 16-11-2009 23:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension