K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2009, 21:54   #81
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
"Ikke andre erfaringer end som almindelig turist i forskellige lande i Europa."

Så du har aldrig været i en indvandres sko, og skullet finde dig til rette i et land hvor kulturen for dig var fremmed, hvor sproget var fremmed, hvor du blev set ned på, og hvor der stillet hindringer i vejen for dig på alle niveauer?

Jeg har seks gange i mit liv etableret mig i et nyt land, både vestlige og tredieverdens lande.

I modsætning til Danmark er jeg som udlænding dog altid blevet budt velkommen med åbne arme og mødt med interesse.

Min mand og jeg valgte at komme til Danmark for 1½ år siden, det har vi egentlig fortrudt, og jeg skammer mig over den mistro der bliver udvist overfor min mand. Og hvordan janteloven mere end 60 år efter den blev skrevet lever i bedste velgående, især hvis du ikke er Dansk, i min mands branche er han måske en af de allerbedste i Danmark, men branchen fryser ham ude.

Udlændingeservice og Integrationsministeriet har syltet vores familiesammenføringssag i 21 mdr nu. Som udlænding er det svært at føle sig velkommen i Danmark, og på trods af at Danmark har hårdt brug for den arbejdskraft der kommer med udlændingene og får endnu mere brug for den i fremtiden, så vælger de fleste udlændinge efter gennemsnitlig 3 år i Danmark at drage videre. Og det er de bedst uddannede der forlader Danmark igen. For der er mange andre lande der i sandhed værdsætter dem og deres uddannelse. Og det er ikke blot arabere og flygtninge der er tale om, det er også udlændinge fra lande vi sammenligner os med, så som England, USA, Australien. Hvorfor skulle de med en høj uddannelse hvor de kan få arbejde hvor det skal være i verden, blive i et land hvor der fra mange sider er så åbenlyst et had til udlændinge.

Men når vi står om ti år og mangler læger, tandlæger, jordemødre, inginører, og undervisere på de højere læreranstalter, så har vi kun os selv at takke for det, og så kan det meget vel være at vi må gå tiggergang hos dem vi før har hånet.



Ragdoll

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det som er kedeliget ved hele denne dabet er, at man kan næsten ikke tillade sig at elske Danmark, det der er dansk, de gamle traditioner mm. Hvis man kommer til at sige man er lidt bekymret over udviklingen i Danmark og måske føler Islam ér meget fremmed, jamen så er man racist...eller i hvartfald DF'er.

Det må da være sund fornuft, at man engang imellem kommer ud for nogle situationer, hvor man tænker, at det hér, det er da vist temmelig udansk..

Man kan måske også spørge sig selv om, hvad kom først, udlændingen eller DF?

I 'gamle dage' da vi kun havde tyrkere, var der sådan set ingen problemer selvom de er muslimer, men da araberne kom, så skred der lige som noget i svinget......mange af dem har simpelthen et mentalitetsproblem! Mange er voldsomme, højrøstet, provokerende og fuldstændig blottet for almen opførelse - jeg kører med Meroen hver dag i den strækning hvor der kommer en masse udenlanske unge med fra den internationale skole, og jeg bliver dagligt RYSTET! De vælter rundt i vognen, klatre op og ned af sædderne, spytter frugtsten efter hinanden, svinger sig i stolperne, vælter folk, hyler og skriger, laver konkurrencer om HVEM der kan nå ud af togdøren og ind af den næste inden toget kører videre og man kan KUN høre ,,**** dig din perker...lede neger...knep din Mor....****ing ludder....bitch osv osv. Forleden sprugte min 5-årige om de var mongoler. Han ved ikke lige hvad en mongol er, men han opfanger da, at de ikke kan være HELT normale...

Og når man ser sådan nogen episoder, så kan ma da godt bekymre sig lidt. Både for hvordan det skal gå sådan nogle knaldperler, men også for det land de skal overtage...
Jo Helene du må godt elske alt hvad der er dansk, det gør jeg også, men det der i sandhed var dansk, det har vi selv dræbt.
Finland bliver kaldt de tusind søers land. Engang blev Danmark kaldt de tusind smils land. Fordi vi var åbne, imødekommende, venlige, interesserede og fremfor alt tolerante. Det var jeg stilt af. Jeg var stolt når Danmark officielt kritiserede USA for racisme. Jeg var stolt af det at være dansk og de værdier som jeg her har skrevet. I dag er der ikke noget at være stolt af.

Jeg elskede og elsker stadig mange af de Danske traditioner, og jeg ved ikke af at der er nogen der har ødelagt dem. I min familie fejre vi jul og nytår som vi altid har gjort.
Der bliver stadig skrålet "sejle op ad åen" til familiefester, og sunget "Der er lys i lygten lille mor" når desserten bæres ind. Der spilles stadig diletant rundt om i landets forsamlingshuse.

Jeg ved ikke hvilke ting det er du elsker, men selvfølgelig må du elske alt hvad der er Dansk, men det er da ikke ensbetydende at man skal hade alt hvad der ikke er Dansk.



Ragdoll

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ragdoll

http://www.information.dk/166028
her kan du læse lidt mere. Nej jeg mener ikke afhuggede hænder og stening. Det er kun i lande med ultra konservativ kræfter.

mange muslimer tror ikke på en menneskeskabt lovgivning og derfor følger islam og sharia hånd i hånd. det er gudsord.
familie konflikter bliver løst via shariadomstol.
hvorfor så ikke her i Danmark.
det er folks holdninger og deres syn på verden og andre mennesker. ikke hvordan man er klædt. Men det bliver aldrig som polakker som vi har taget rigtig mange af igennem tiden.
vi ligner hinaden og er blevet gift ind i de forskellige famillier. Det kan du ikke sammenligne på nogen måde.
dertil er vi alt forskellige og nej ikke alle muslimer kommer ikke til at ligne en dansker i påklædning. hvorfor skulle de dog også det. Ellers det er vil ikke noget multikulturel samfund.
Men jeg tror bestemt vi kommer til at leve i et 2 delt samfund. om det så er godt eller skidt kan jeg ikke bedømme.
men sådan er det i de fleste lande i verden mellem muslimer og andre religioner, så kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes i Danmark.

men det kan kun fremtiden vise
OK, MTV, de har givet den arabiske del af den britiske befolkning lov til at dømme indenfor deres egne rækker, dette er hvad Sharia lovgivning er.
Men jeg er sikker på at de ikke har givet dem ret til at udmåle straf på samme vis som i de lande de kommer fra. Du kommer ikke til at se offentlig korporlig afstraffelse såsom steninger, pisk og stokkeslag, halshugninger med mere i storbritanien.
Og hvorfor, så længe det er indenfor de britiske straffeloves rammer ikke have lov til at have egen domstol. I USA er det sådan i nogen stater idag at hvis det er en neger der er anklaget i en nævningedomstol, så skal flertallet af nævningene være sorte. Eller hvis en mand er tiltalt for voldtægt skal flertallet af nævningene være kvinder.

Dette er egentlig det samme, de bliver stillet for dommere fra deres eget folk, og nævninge der forstår dem og deres kultur. Sålænge de udmåler straf i henhold til den britiske straffelov, så kan jeg ikke se det er så slemt.

Den Danske kvinde der står til 15 års fængsel i afrika, eller den Danske kvinde der blev dømt til stokkeslag i iran. Ville du ikke også foretrække at hun var blevet dømt ved et retssystem du kender og føler dig tryg ved. Hvorfor skal andre ikke have denne ret?

Jeg ved ikke om jeg er 100% enig indførelsen af shariadomstole i storbritanien, jeg ved for lidt om det, men så slemt som modstanderne af indvandring gerne vil gøre det til, tror jeg heller ikke det er. Det er så vidt jeg har kunnet læse også meget begrænsede beføjelser disse sharia domstole har, og det drejer sig egentlig kun om civilretlige sager såsom skilsmisser, fordeling af børn og arvesager og den slags. OG hvis en imam må vie folk dvs. det må de godt selv, så er det da næsten naturligt at de også selv skulle kunne afgøre i sager om skilsmisse.

Måske er det ikke godt, men så forfærdeligt er det heller ikke, og jeg er sikker på at ved den første sten der bliver kastet, så bliver retten til at dømme indenfor egne rækker frataget dem igen.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Stezu; 07-09-2009 kl. 23:12. Årsag: 3 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
Ragdoll er ikke logget ind  
Gammel 07-09-2009, 22:58   #82
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
OK, MTV, de har givet den arabiske del af den britiske befolkning lov til at dømme indenfor deres egne rækker, dette er hvad Sharia lovgivning er.
Men jeg er sikker på at de ikke har givet dem ret til at udmåle straf på samme vis som i de lande de kommer fra. Du kommer ikke til at se offentlig korporlig afstraffelse såsom steninger, pisk og stokkeslag, halshugninger med mere i storbritanien.
Og hvorfor, så længe det er indenfor de britiske straffeloves rammer ikke have lov til at have egen domstol. I USA er det sådan i nogen stater idag at hvis det er en neger der er anklaget i en nævningedomstol, så skal flertallet af nævningene være sorte. Eller hvis en mand er tiltalt for voldtægt skal flertallet af nævningene være kvinder.

Dette er egentlig det samme, de bliver stillet for dommere fra deres eget folk, og nævninge der forstår dem og deres kultur. Sålænge de udmåler straf i henhold til den britiske straffelov, så kan jeg ikke se det er så slemt.

Den Danske kvinde der står til 15 års fængsel i afrika, eller den Danske kvinde der blev dømt til stokkeslag i iran. Ville du ikke også foretrække at hun var blevet dømt ved et retssystem du kender og føler dig tryg ved. Hvorfor skal andre ikke have denne ret?

Jeg ved ikke om jeg er 100% enig indførelsen af shariadomstole i storbritanien, jeg ved for lidt om det, men så slemt som modstanderne af indvandring gerne vil gøre det til, tror jeg heller ikke det er. Det er så vidt jeg har kunnet læse også meget begrænsede beføjelser disse sharia domstole har, og det drejer sig egentlig kun om civilretlige sager såsom skilsmisser, fordeling af børn og arvesager og den slags. OG hvis en imam må vie folk dvs. det må de godt selv, så er det da næsten naturligt at de også selv skulle kunne afgøre i sager om skilsmisse.

Måske er det ikke godt, men så forfærdeligt er det heller ikke, og jeg er sikker på at ved den første sten der bliver kastet, så bliver retten til at dømme indenfor egne rækker frataget dem igen.



Ragdoll
Jeg synes, det er rædselsfuldt at indføre sharialovgivning for nogle i et vesteuropæisk, demokratisk land. Hvorfor? Fordi der *vil* være personer, der bliver underlagt den domstol, fordi deres forældre / mænd / familie etc. vil ha' det sådan, og ikke fordi de selv vil. Jeg tror simpelthen ikke på, at alle vil få et reelt frit valg.

jeg mener det er et misforstået knæfald for 'De Eksotiske Fremmede med deres Eksotiske og Spændende Påfund', der helt overser, at det nok ikke er skidefedt for eksempelvis den pige, der blev tvangsgift med sin fætter, og gerne vil ha' skilsmisse, men havner for en shariadomstol for utroskab...
Morgause er ikke logget ind  
Gammel 07-09-2009, 23:09   #83
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jo Helene du må godt elske alt hvad der er dansk, det gør jeg også, men det der i sandhed var dansk, det har vi selv dræbt.
Finland bliver kaldt de tusind søers land. Engang blev Danmark kaldt de tusind smils land. Fordi vi var åbne, imødekommende, venlige, interesserede og fremfor alt tolerante. Det var jeg stilt af. Jeg var stolt når Danmark officielt kritiserede USA for racisme. Jeg var stolt af det at være dansk og de værdier som jeg her har skrevet. I dag er der ikke noget at være stolt af.

Jeg elskede og elsker stadig mange af de Danske traditioner, og jeg ved ikke af at der er nogen der har ødelagt dem. I min familie fejre vi jul og nytår som vi altid har gjort.
Der bliver stadig skrålet "sejle op ad åen" til familiefester, og sunget "Der er lys i lygten lille mor" når desserten bæres ind. Der spilles stadig diletant rundt om i landets forsamlingshuse.

Jeg ved ikke hvilke ting det er du elsker, men selvfølgelig må du elske alt hvad der er Dansk, men det er da ikke ensbetydende at man skal hade alt hvad der ikke er Dansk.



Ragdoll
Jamen jeg hader ikke alt det der ikke er dansk, tværtimod. Jeg valgte jo selv en araber som værende Far til mine børn, både fordi han var sød og sjov, men også fordi han var anderledes og spændende og fordi den fremmed kultur måske også dragede mig på et eller andet niveau. Det danske kendte jeg jo, men det arabisk/libanesiske var jo som en lille rejse hjemme i dagligstuen....

Og jeg har kendt ham stort set hele mit liv, jeg lærte ham at kende helt tilbage i 1984, da jeg var 14 og han var 19 - det var så først i begyndelsen af 90'erne vi blev kærester. Og i dag er han jo stadig lyset i mit liv på mange planer, men det kører bedst med hver vores dør..

Han er også muslim, men på det behagelige niveau, hvor han kan kigge på bryster, drikke øl og se gennem fingre med at drengene ikke er omskåeret, osv....med andre ord, jeg har integreret ham til UG!

Svinekødet får vi så aldrig i ham, og børnene spiser det heller ikke. Det er kun mig der ikke kan undvære flæskestegen, og som heller ikke VIL undvære det!
Men han havde da MEGA problemer med at JEG spiste svinekød og forsøgte på alle måder at omvende mig, i starten kunne han slet ikke have at svinekødet lå i køleskabet blandt HANS madvarer, ligesom han nægtede at spise fra de gryder og pander det havde været tilberedt på.

I dag bestiller han feks kylling og bacon, tager baconen ud og lægger den på min tallerken og spiser sin mad!
Så der er da håb....
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 07-09-2009, 23:15   #84
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
om udlænding er det svært at føle sig velkommen i Danmark, og på trods af at Danmark har hårdt brug for den arbejdskraft der kommer med udlændingene og får endnu mere brug for den i fremtiden, så vælger de fleste udlændinge efter gennemsnitlig 3 år i Danmark at drage videre. Og det er de bedst uddannede der forlader Danmark igen.
Hvis det er de bedst uddannede, der forlader landet, hvordan vil du så betegne dem, der bliver tilbage? Det er fuldstændig rigtigt, at vi har brug for arbejdskraft, men jeg vil tillade at mene, at vi ikke har brug for Islam.

Når udlændinge forlader Danmark efter 3 år, hænger det nok sammen med, at de gennem den såkaldte professorordning kun skal betale 25% skat i 3 år. Efter den tid skal de betale fuld skat, og så er det pludseligt af en eller anden grund forfærdeligt at være udlænding i Danmark.

Og nej, jeg har aldrig skullet etablere mig i et fremmed land. Jeg har heller aldrig hævet førtidspension i et land samtidig med at jeg var vellønnet andetsteds; jeg har aldrig slået en datter ihjel, fordi hun var blevet for dansk; jeg har aldrig tilsvinet det land jeg har befundet mig i; jeg har aldrig sendt børn på genopdragelsesrejse ligesom jeg aldrig har afbrændt flag fra noget land. Det kunne mange lære noget af.

Sidst redigeret af Martin; 07-09-2009 kl. 23:18.
Martin er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der i vores samfund? c.l.e.o. Politik og Samfund 9 17-05-2012 00:56
Politik & Samfund Lotus Politik og Samfund 1 22-03-2011 17:10
lovløst samfund pinballs Alt det andet 9 22-02-2009 16:12
Et samfund der kan tage sig af de svageste! lena Politik og Samfund 4 14-11-2008 11:53
Det forgiftede samfund Stella Politik og Samfund 1 25-03-2008 19:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension