K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2013, 22:25   #11
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Der formoder jeg meget ofte forkert. Jeg oplever gang på gang, at overskriften er sensationspresse, og indholdet ikke lever op til overskriften, i artikler.
Men så må journalister jo til at lære noget om almen psykologi, nemlig at man må vælge noget "lokkemad"(overskriften) som er så indbydende at folk gider se indeni artiklen.

Personligt kunne jeg ikke drømme om at åbne en artikel med sådan en "floskel præget" overskrift.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 22:29   #12
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Men så må journalister jo til at lære noget om almen psykologi, nemlig at man må vælge noget "lokkemad"(overskriften) som er så indbydende at folk gider se indeni artiklen.

Personligt kunne jeg ikke drømme om at åbne en artikel med sådan en "floskel præget" overskrift.
Det må være fordi journalisten skriver, som vedkommende har forstand til.
Min overskrift ville have været, "lever i smertehelvede, nægtet førtidspension". Det er rigtig synd, hvis artiklens hovedperson bliver stemplet som klynker, pga. en overskrift.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 22:34   #13
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Det er rigtig synd, hvis artiklens hovedperson bliver stemplet som klynker, pga. en overskrift.
Således må moralen være at man må vælge sine journalister med omhu hvis man vil have sin sag frem !
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 22:47   #14
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Således må moralen være at man må vælge sine journalister med omhu hvis man vil have sin sag frem !
Hun havde næppe et valg, i forhold til, hvem tv2 valgte af deres journalister, til at lave interviewet. Men jeg håber for hende, at artiklen bliver læst. Indholdet er i hvert fald meget relevant. I forhold til hvordan nogen urimeligt bliver nægtet førtidspension.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 00:55   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Man må formode at en overskrift er sigende om indeholdet i artiklen.
Uha uha det skal man bestemt ikke regne med i dag....

Specielt ikke online....da overskrifter har en mægtig betydning i søge forespørgsler...

Så vil man have noget fremhævet i søgemaskinerne frem for andet ja så skal man tænke over sine overskrifter...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 15:38   #16
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Jeg vil nu stadig stå ved mit 1. indlæg!!

Jeg har også dage hvor jeg tager meget medicin for at "komme gennem dagen" og det siger hun jo selv i artiklen.

Det jeg mener er at hun selv udtaler, at hun i arbejdsprøvningen tager mere medicin end ellers og stadig er nægtet pension. Ja og??

Det er min stålfaste overbevisning at vi alle kan bidrage med et eller andet. Hun har jo åbentlyst for mange timer. Så det er IKKE et spørgsmål om hun skal have pension eller ej ! Det er et spørgsmål om at finde det time antal der passer til hende. Så er det totalt irellevant om hun tager 1 eller 5 piller om dagen.

ligegyldigt hvordan jeg læser det ,ser det ud for mig at hun mener hun er berettiget til pension fordi hun nu får mere medicin end når hun går hjemme ....har jeg ikke ret? det agument er ikke grundlag nok til en pension i min verden for så skulle ALLE her på k10 have pension lige på stedet (jeg skulle ihevertfald )

................og lige en tilføjelse.

Hun har jo selv godkendt artiklen så hun mener jo åbenbart at den siger det hun vil have frem.....og det står flere gange ibåde ved billedet i, i overskriften og i selve teksten at hun tager flere piller end ellers. så det er jo det der er det fremtrædne argument
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 16:48   #17
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Ok, ja så hæfter vi os ved noget forskelligt.

Jeg læser det som at medicinen er en indikator på, at hun har fået en kraftig forværring af helbredet, oveni hvad hun har af lægelig opbakning. Og trods det, alligevel er så syg, at hun ikke kan arbejdsprøves.

Men holdningsmæssigt mener jeg heller ikke at alle skal yde noget. Hvis man kan, så skal man. Men hvis man ikke kan, så skal man heller ikke.
Det er derfor der er noget der hedder førtidspension, og ikke kun fleksjob.

Helbred før arbejde, det er min holdning
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 19:33   #18
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
jeg vil som sådan give dig ret....meeeeen alle kan et eller andet! lave en kande kaffe,vande blomster,gå en tur med en ældre borger ovs. ALLE KAN NOGET

hvis man ingen ting kan ,lever man jo ikke !!

Jeg mener bare at vi må gøre vores bedste også selv om det kun er meget få timer om ugen.

Tag feks Jason watt...han er lam fra brystet og ned men han KAN noget og det giver han vidre.

Jeg kender en der er helt lam efter en blodprop i hjernestammen, hun viser unge handicappede hvordan DE får en tålelig hverdag !

ALLE kan noget, : se efter det man kan IKKE det man IKKE kan
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 19:47   #19
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
jeg vil som sådan give dig ret....meeeeen alle kan et eller andet! lave en kande kaffe,vande blomster,gå en tur med en ældre borger ovs. ALLE KAN NOGET

hvis man ingen ting kan ,lever man jo ikke !!

Jeg mener bare at vi må gøre vores bedste også selv om det kun er meget få timer om ugen.

Tag feks Jason watt...han er lam fra brystet og ned men han KAN noget og det giver han vidre.

Jeg kender en der er helt lam efter en blodprop i hjernestammen, hun viser unge handicappede hvordan DE får en tålelig hverdag !

ALLE kan noget, : se efter det man kan IKKE det man IKKE kan
Hmm... det er jo som taget ud af regeringens retorik...

Fin/smuk tanke, men efter min bedste overbevisning ikke noget, der har hold i virkeligheden.
Du kan! Godt for dig.
Jeg kunne også på et tidspunkt klare et fleksjob - godt for mig!

Jeg tror bare, det er super vigtigt ikke kun at måle/bedømme andre udfra hvad man selv evner.
Folk der får førtidspension, har som hovedregel ingen arbejdsevne tilbage - det betyder IKKE, at en del førtidspensionister ikke vil være i stand til at vande en blomst eller lave en kande kaffe, men det betyder i mange tilfælde, at disse førtidspensionister, såfremt de vander en ANDENS blomst eller laver en ANDENS kaffe, ja så kan de ikke lave deres egen kaffe eller vande deres egen blomst.

Det er vel den store forskel mellem dem, der kan passe et fleksjob og dem, der ikke kan
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 19:53   #20
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
jeg vil som sådan give dig ret....meeeeen alle kan et eller andet! lave en kande kaffe,vande blomster,gå en tur med en ældre borger ovs. ALLE KAN NOGET

hvis man ingen ting kan ,lever man jo ikke !!

Jeg mener bare at vi må gøre vores bedste også selv om det kun er meget få timer om ugen.

Tag feks Jason watt...han er lam fra brystet og ned men han KAN noget og det giver han vidre.

Jeg kender en der er helt lam efter en blodprop i hjernestammen, hun viser unge handicappede hvordan DE får en tålelig hverdag !

ALLE kan noget, : se efter det man kan IKKE det man IKKE kan
Alle kan bidrage med noget ja, det vil jeg give dig ret i. MEN... ikke alle kan bidrage til samfundet. Sådan er det jo (lyder det bekendt) Har jeg overskud til mere end mig selv, så bidrager jeg til familien eller vennerne. Eller debatter herinde på K10 f.eks. Men myretuen er og bliver der ikke ressourcer til igen.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 03-05-2013 kl. 19:58.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nægtet arbejdsprøvning Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 09-07-2013 13:41
Har seks diskusprolapser: Nægtet førtidspension Thomas1981 Politik og Samfund 13 05-05-2013 20:23
Kan jeg tage min førtidspension med til berlin Elisa Chr Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-08-2011 23:07
Ventetid gør syge afhængige af morfin buster Politik og Samfund 4 23-11-2010 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension