K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2014, 15:02   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Personligt ville jeg nok stoppe med den motion....imens afprøvningen finder sted...

På den måde vil man kunne mere nøjagtigt finde ud af hvor meget man kan klare...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 16:28   #12
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
ja, skal nok ikke udfordrer skæbnen
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2014, 08:12   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kommer an på om det er genoptræning.

hvis det er genoptræning, undre det mig, at du kommer i arbejdsprøvning, før genoptræning er afsluttet.,

Hvis det er vedligeholdende træning, som du skal fortsætte med, fremadrettet, er det jo vigtigt at der er plads til dette i evt job, fremadrettet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2014, 08:21   #14
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det kommer an på om det er genoptræning.

hvis det er genoptræning, undre det mig, at du kommer i arbejdsprøvning, før genoptræning er afsluttet.,

Hvis det er vedligeholdende træning, som du skal fortsætte med, fremadrettet, er det jo vigtigt at der er plads til dette i evt job, fremadrettet.

VH Popiae
Det er aktivering. Jeg blev sendt til "anden aktør" mhp at komme i arbejdsprøvning. Indtil virksomhedspraktik stedet blev fundet kunne jeg deltage i diverse tilbud hos "anden aktøren", her i blandt fitness.

Det ville sandsynligvis være bedst for min sygdom, at jeg fortsatte med motion, da det faktisk er en af behandlingsformerne man anbefaler. Men jeg gjorde det jo ikke før jeg kom i det her tilbud og tvivler på at jeg af egen motivation kan blive ved, hvis jeg også skal arbejde.

Jeg spurgte jobkonsulenten ved "anden aktør" og hun sagde at hvis jeg ville fortsætte med fitness hos dem, mens jeg var i arbejdsprøvning, skulle hun ansøge jobcenteret om det. Så det blev vi enige om at droppe.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2014, 09:11   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis der peges på, at du, som en del af din fremtidige behandling, for at få en bedre funktionsevne, er det jo noget du SKAL.
Ellers vil du jo have mulighed for forbedringer, hvilket betyder at du ikke kan endelig afklares.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2014, 11:38   #16
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tak Popiae.
Jeg må nok vende det med den psykiater, jeg er i behandling hos.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2014, 19:21   #17
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
En anden ting jeg skal finde ud af er hvad jeg gør med mit knæ.

Jeg har sommeren over haft ondt i specielt det ene knæ. Jeg har gået til behandlinger hos fysioterapeut med laserlys, ultralyd, massage og træning. Da det ikke rigtigt har hjulpet er det lavet røntgen og ultralydsundersøgelse som viser at der er slidgigt, men ikke så meget at leddet skal udskiftes.
Ultralydsundersøgelsen viser også at menisken er beskadiget og min prak. læge har på opfordring fra fysioterapeuten henvist mig til vurdering hos ortopædkirurg. Fysioterapueten mener at det måske kan hjælpe at få fjernet den meniskdel der generer og få ryddet lidt op i knæet. Jeg har spurgt til efterforløb til sådan en operation og hun fortæller at da hun selv fik det gjort holdt hun sig i ro i 3 dage (en lang weekend) og så var hun tilbage i arbejde på fuld tid.

Jeg har nævnt for anden aktørs konsulenten at jeg går til behandlinger for ondt i knæet og vi har taget hensyn til det mht at praktikken ikke skulle være en hvor man skal stå meget og fandt så en praktik på et kontor. Konsulenten har ikke spurgt mere til knæproblemet og jeg har ikke bragt det mere på bane da jeg ikke har besluttet mig til hvad jeg videre gør med det. Knæet har ikke hindret mig i at deltage i fitness forløbet hos anden aktøren.

Jeg tænker det måske er bedst at vente med en menisk operation til efter arbejdsprøvningen. Jeg kan jo godt stå og gå, har bare lidt ondt men det skyldes nok også gigten og den slipper jeg jo ikke af med ved en menisk operation. Det er jo ikke sikkert at det går lige så hurtigt for mig at komme mig ovenpå en operation. Fysioterapeuten er jo i betydelig bedre fysisk form end jeg.

Jeg er lige nu på sygedagpenge og det lyder på sagsbehandleren som om det trækker ud med min førtidspensionssag, så jeg måske kan færdiggøre arbejdsprøvningen på sygedagpenge. Så jeg vil helst ikke skulle droppe ud af den arbejdsprøvning. Arbejdsprøvningen er planlagt til 13 uger.

Nogen der har nogle tanker om ovenstående eller erfaringer med at have en sekundær lidelse (sekundær til den jeg er langtidssygemeldt for).
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 09:06   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det vil jo altid være den samlede situation, der skal begrunde, nedsættelsen af restarbejdsevnen, dog kun de varige lidelser, oa.

Feks skal en forkøelse jo heller ikke indgå.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 15:48   #19
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Forskellen på §32 og §42 i Lov om en aktiv beskæftigelse

Jeg er gennem at læse forskellige tråde her på K10 blevet opmærksom på at der er forskel på om man er i praktik efter Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats §32 eller §42, men hvad er forskellen og hvad betyder det for fremtiden?

I den praktikaftale jeg har fået fremsendt til min kommende praktik står der under punktet
Formål:
Praktikken skal udvikle og/eller afklare den lediges faglige, sproglige og personlige kompetencer, samt afklare den lediges beskræftigelsesmål og/eller arbejdsevne, med henblik på opkvalificering til arbejdsmarkedet.

Desuden står der under punktet Følgende elementer indgår i forhold til afklaring/afdæknings/optræning::
formålet er at beskrive mulige arbejdstimer i forhold til vurdering af, om det er muligt at indstille NN til fleksjob.

Lov om en aktiv besælftigelsesindsats
af 12. september 2014

§32 Stk. 3. Tilbuddet skal udvikle eller afdække den lediges faglige, sociale eller sproglige kompetencer med henblik på opkvalificering til arbejdsmarkedet og for personer, der er omfattet af § 2, nr. 12 og 13, opkvalificering til at kunne påbegynde og gennemføre en erhvervskompetencegivende uddannelse.

§42 Stk. 3. Tilbuddet gives med henblik på at afdække eller optræne personens faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål.

Mon min praktikaftale er en § 32 eller en §42? Jeg synes der er sætninger fra begge paragraffer i den. Og hvad forskel gør det?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2014, 12:53   #20
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tror jeg forstår nu.
§ 32 er uddannelse og den slags og § 42 er afklaring af beskæftigelsesmål = arbejdsevne.

Så min praktik er en § 42.

Rigtigt?

Sidst redigeret af Akvamarin; 13-10-2014 kl. 13:03.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension