K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2014, 13:01   #11
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Har ringet til hende på kommunen idag og sagt at jeg ønsker en ordentlig stol som passer til mig . Hun siger at det har de ikke i kommunen .
Så hvad kan jeg gøre og har jeg krav på det ?

Hvad mener du med den besked popia ?

Er det deres mening bare at afklare mig hurtig i den arbejdsprøvning for så at sende mig på kontanthjælp ?

Har lige ringet og talt med en anden rådgiver derinde i kommunen . Han synes også at det lød mærkeligt at hun ikke vil stille det til rådighed . Jobkonsulenten har givet mig sin egen stol men den passer slet ikke til mine alt for korte lår og den kan ikke indstilles .

De er så venlige og høflige når jeg taler med dem men et eller andet sted er jeg bange for at de er ulve i forklæder ...
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 13:38   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at få en ergoterapeut til at vurdere de faktiske omstændigheder.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 15:52   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
problemet er nok igen den økonomiske, tror de virkelig prøver at hjælpe, lyder sådan, tror bare det er det der med de kære penge.

I Herning betaler de kun, hvis arbejdes giveren siger, at hvis han ikke får de hjælpemidler, bliver man fyret og de giver ikke hæve sinke borg, fordi de mener, at det er alm indretning nu om dage.

Jeg fik en stol som jeg aldrig godkendte, ingen spurte de betalte den bare men fik også et meget speceilt keboy, der gør jeg ikke skal trykke ret hårdt og en mus der ligger i keboye
de her ting skal jeg tage med mig fra arbejdes plads til arbejdes plads, da jeg blev fyret var de ret ligeglade med, hvordan jeg fik det med hjem og hvis jeg ikke havde plads skulle jeg selv aflever det på jc.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 17:22   #14
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg er i praktik for at få klarlagt min arbejdsevne som receptionist .
Lægen på hospitalet skriver at jeg skal have en god stol og hæve sænkebord.
Stolen passer mig ikke og ser er ikke et hævesæbkebord. Kommunen siger de ikke kan stille det til rådighed i min arbejdsprøvning ..
Kan det være i orden ?
Jeg vil foreslå du SKRIVER til din sagsbehandler at du stiller dig uforstående over for at hjælpemidler ikke bliver stillet til rådighed, som angivet af lægen på hospitalet.
Dette forhindrer at der kan udføres en fyldestgørende og optimal arbejdsprøvning under korrekte forhold og du forventer Kommunen ændrer beslutning.

Så har du vist samarbejdsvilje og Kommunen har ikke igangsat udredning af erhvervsevne på optimale vilkår !

Jeg fik stillet alt til rådighed ergoterapeuten vurderede skulle være til stede for en afprøvning af erhvervsevne.
Tingene blev hentet på hjælpemiddelcentralen og på kommunen.
Afprøvningsstedet udsatte igangsætning-ville ikke påbegynde arbejdsprøvning indtil hjælpemidlerne var til rådighed

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 12:04   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
nemlig til ovenstående

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 15:50   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Synes du igen skal bede om de hjælpemidler og så siger du, at du vil gerne have en skriftlig afslag, hvis de nægter, for så kan du klage over afgørelsen.

Og sig til dem, at det er jo lægen, der siger, du skal have de her hjælpemidler - og hvis du kom til skade på arbejdspladsen osv., så anmelder du bare det, så jobcentret bør holdes ansvar de følger, du får ved ikke at bruge hjælpemidlerne. Hvis du bliver dårligere på arbejdet, så få lægen til at sygemelde dig, så må jobcentret lære af det, at det går altså ikke uden hjælpemidler.

Jeg synes du skal skrive en ansøgning om at du vil søge om disse hjælpemidler. Ikke sige det mundtligt, for så har du ligesom et bevis på, at du har altså søgt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 20:50   #17
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg har skrevet til jobkonsulenten og han skrev at det har de ikke i kommunen.
Så jeg ringede til sagsbehandlerne som sagde det samme . Og at jeg havde fået en stol som de betegnede som god . Jobkonsulentens egen . Problemet er bare at han er meget højere end mig og stolen kan ikke indstilles så min numse når tilbage i sædet så ryglænet passer til mine for korte lår i forhold til jobkonsulentens .

Så den stol kan godt være er god til ham men ikke til mig .

Der er ikke et hævesænkebord ej heller så jeg må vist bare nøjes .

Hader virkelig sådan at være en belastning for nogen .. Ihhh... Øv dog altså ..

Jeg ringede til hende efterfølgende igen . Da jeg havde læst jeres svar om at de burde stille det til rådighed for at opnå det mest optimale ud af min praktik og få at give det mest reelle brugbare billede . Hun var desværre ikke at træffe men talte med hendes kollega om det som var af samme holdning. At det burde være til rådighed så han ville tale med hende om det på mandag hvor jeg så ved middagstid skal ringe til hende .

Jeg tænker lige nu om jeg selv kan kontakte en ergoterapeut i kommunen om bede hende besøge min plads i virksomheden ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 21:26   #18
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
Jeg mener også at det er kommunen der skal sørge for at der bliver taget hensyn til ens skånebehov, og helst inden man starter på jobbet.

Det må være kontaktpersonens job at sørge for at tingene er i orden og ikke borgerens.
Ellers får man jo ikke et rigtigt billede af ens arbejdsevne, hvis ikke de rigtige hjælpemidler er tilstede.
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 21:36   #19
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Spørgsmålet er jo så bare om man har krav på det eller om det er i orden at de undlader at stille det til rådighed ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 21:47   #20
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja problemet er nok spare runden, hvis du insistere, kan de måske sige ok, så må vi finde dem og imens udløber dine sygepenge og så skal du pludselig i arbejdes prøvning på kh
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension