K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2011, 15:29   #21
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
Alt der ender på kologer skal du bare glemme alt om, det eneste der tæller er lægefagligheden, alt det der kologologgakkalagsnakkespas, er ren hokus pokus.

Mit eget hokuspokusADHDspas kan sagtens sammenlignes med dit, men alle mennesker har det som dig i perioder, hvis du altid har haft i baghovedet at du er en smule anderledes så er vi ved at nærme os den ægte voksne ADHD. Som barn var jeg konstanst i slagsmål, det hele foregik med 200 i timen, som voksen har det vendt sig indad, har samme problemer med bøger og fordybelse som dig.
Jeg har ikke læst 10 bøger i mit voksenliv, andet end faglitteraturen.

Jeg skal på ingen måde råde dig til noget , kan kun fortælle om min egen erfaring med ADHD.

Min bedste ven sagde at det havde han været klar over de sidste 10 år. En pædagog fra ungdomsklubben, sagde at det havde han set allerede da jeg var 10.

Ville ønske en havde sagt jeg var totaldamp og det må jeg bare leve med.. THATS IT!!!

Lev med det, sådan er du bare.

Nå, så fik vi den udredning sat på plads, kommunen kan foreløbigt indsætte 5000,- aconto.

Ses igen om en måned.
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 15:45   #22
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Haha ... Tak for timen....

Men nu ligger landet sådan at jeg SKAL have en eller anden "dom" / diagnose for min egen skyld i det mindste , så jeg kan få måske bare lidt indre ro og ikke skal gå og spekulere over hvorfor jeg har det som jeg har det !

En anden grund er at jeg ikke er i stand til at varetage et fuldtids job , endsige et job på deltid 30 timer pga min ryg og min psykiske situation, så får at jeg kan komme videre i mit liv kræver kommunen at der bliver sat ord på hvorfor jeg er som jeg er !

Målet for mig er klart et fleksjob ...

Jeg er træt af nederlag på arbejdsmarkedet
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 18:07   #23
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Sidste nyt!

Hej.

Ja der er intet sket siden jeg sidst skrev, andet end at jeg har fået tid hos en psykolog som jeg så siden hen har googlet og fundet frem til at folk har rigtig dårlige erfaringer med ham , så ham fravælger jeg nok på mandag når han er tilbage på praksisen.

Jeg har så til gengæld fundet frem til en Hanne Pedersen som er psykolog med 10 års erfaring i at screene folk for adhd og hun har svaret tilbage til mig på mail at hun sagtens kan screene/teste mig for adhd og derefter skrive en udtalelse på mig , hvilket jo er fint , men samtidigt skriver hun at jeg stadig skal en tur forbi en psykiater som så skal bekræfte diagnosen .

Er det rigtigt at en udtalelse fra hende som psykolog ikke er nok for kommunen ??

Mvh Brian
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 18:38   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det er 100 procent rigtig
en psykolog må ikke stile en diagnose, men de kan lave alt forarbejdet og det er de fleste rigtig gode til
det skal altid ske i samarbejde med en psykiater
en psykiater er læge og derfor er det også kun dem der må uddele medicin

så en udtalelse fra en psykolog, må aldrig stå alene
det kan den godt, men en kommune vil ikke acceptere det som et lægeligt dokument og derfor vil det være ubrugligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 18:47   #25
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Ok

Men kan man så ikke bare nøjedes med at gå til en psykiater eller de kan måske heller ikke stille diagnosen alene ?
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 19:05   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Manse8 Se meddelelser
Men kan man så ikke bare nøjedes med at gå til en psykiater eller de kan måske heller ikke stille diagnosen alene ?
med dit lange sygforløb
vil jeg helt klart anbefale en psykolog i første omgang
de laver nemlig et langt bredere forløb
det kan jo være de finder noget andet oven i

har selv været til psykolog først og dernæst psykiater
der er meget stor forskel på de og det forløb man er i
er stadig tilknyttet en psykiater og en sygeplejerske fra psykiatrien

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-03-2011 kl. 19:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 19:10   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du aldrig været hos en neuropsykolog, ellers synes jeg det er lidt mærkeligt
når du har været syg så længe
de tester nemlig dine kognitiv evner bla hukommelse
det kan en psykolog, dog også gøre
de bruger nogenlunde de samme test
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 19:30   #28
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Jo jeg har for en del år siden været hos en nerolog , og 2 psykologer.

Men ingen af dem har rigtigt været inde på om jeg kunne lide af adhd.

Den sidste følte jeg bare lænte sig meget op ad hvad den foregående psykolog havde skrevet

Men det er først nu efter jeg havde en samtale på et kursus hos AOF med en kursus medarbejder der selv har børn med adhd , at vi kom ind på at jeg faktisk har rigtigt mange af symptomerne på adhd.

Dem jeg har haft samtaler med indtil nu har mest fokuseret på min barndom med en mor der drak og alvorlig sygdom med dødelig udgang hos min far for snart 14 år siden , samt samlivs problemer startende for 5 år siden , og ud fra det føler jeg ligesom at de siger at det er derfor jeg har det som jeg har det !

Hvis dette er sandt , så står jeg stadig uden en egentlig diagnose som jeg kan bruge til noget

Jeg har så godt nok heller ikke svaret helt "ærligt" på nogle spørgsmål de har stilt mig bla på om jeg havde koncentrations besvær, hvilket jeg jo nok må indrømme at det har jeg i stor stil. Men da de spurgte mig forstod jeg ikke spørgsmålet som noget der passede på mig, der er jeg siden hen blevet klogere.
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 21:45   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg synes det skinner meget igennem at du gerne vil have diagnosen adhd
synes efterhånden hvis man ikke lige kan finde nogen årsag
så må det være ADHD
du skal bare huske der er masser som kan arbejde med den diagnose
så tror nu ikke du står meget bedre stillet af den årsag
det er stadig kun din arbejdsevne der er afgørende
jeg havde også kun fokus på mit kunne være fysisk
blev meget overrasket over jeg også havde angst og Skizofreni


så har lært at man bestemt ikke skal have fokus på en bestemt diagnose
så synes du skal tage til en psykolog med et åbent sind og får lavet nogle test
og får talt ud omkring dine problemer
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 21:54   #30
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Ja det ville lette meget i min hverdag hvis jeg får en eller anden diagnose på hvad det er der gør at jeg har det som jeg har det.

Men nej det skal ikke forståes som om at jeg bare VIL have diagnosen adhd , men en diagnose vil som sagt i det mindste gøre så at jeg kan komme det videre i systemet ... For kommunen kræver simpelthen at der bliver sat ord på hvorfor jeg har det som jeg har det før vi kan komme videre.

Jeg ved ikke om du har læst det , men jeg har også en medfødt scheuermann i lænden , så det er både fysisk og psykisk at jeg har problemer ...

Ps, jeg har rigtig mange ligheder med folk der har adhd , det r derfor at jeg selv og aof medarbejderen er kommet ind på det...
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jer med ADHD / ADD KatrineB Alt det andet 2 13-09-2012 14:03
ADHD og hva så ? Erfurt Spørgsmål ang fleksjob 3 15-11-2011 16:14
ADHD KatrineB Dit og Dat 5 31-08-2010 11:23
ADHD Enteneller Alt det andet 5 13-03-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension