K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2011, 21:38   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Orlov for barns sygdom & Kontanthjælp

Hej.

Jeg er ledig fleksjobber på kontanthjælp.

Nu er jeg så kommet i den situation, hvor mit barn skal indlægges til en planlagt operation.
Det tager ialt ca. 1 uge med opfølgning mm. Noget af tiden formodentlig på patienthotel på grund af smertelindring døgnet rundt.

Herefter må barnet ikke komme i skole i ca. 2 uger.

Mine spørgsmål:
Er det noget sagsbehandler/jobcenter kan afslå, når jeg meddeler det 1-2 måneder i forvejen? Der er pt. ikke lagt jobplan/aktiveringsplan for det aktuelle tidspunkt.

Skal det ansøges på en særlig måde?

Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 22:28   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.808
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg har googled følgende.....

Kære Cordulla.

http://www.google.dk/#hl=da&biw=1024...86528f7db85a36

tal med kommunen om de præcise regler for dig og din situation og få alt på skrift.

Selvfølgelig skal du tage dig af dit barn.

Lad os hører nærmere for at blive klogere.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 17:09   #3
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej Peter.

Tak for dit forsøg - jeg havde faktisk forsøgt at google inden jeg smed mit spørgsmål i forum.

Jeg kunne bare ikke lige finde noget om kontanthjælp og evt. ret til orlov. Jeg kunne kun finde noget om orlov til forældre i lønnede stillinger.

Det er ikke fordi mit spørgsmål haster, da operationen forventes i løbet af efteråret, men det er jo altid godt at være på forkant med den gode kommune.


Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 00:05   #4
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Opdatering

Hej.

Lige en lille opdatering af mit spørgsmål.

Jeg skrev ganske enkelt et brev til min sagsbehandler, hvori jeg bad ham sørge for, at jeg kunne passe mit barn i den nødvendige periode.
Jeg medsendte IKKE papirer fra sygehuset ang. barnets operation ( Jeg synes ikke umiddelbart, at det kommer min sagsbehandler ved hvad mit barn fejler ). Jeg nævnte bare indlæggelsesperioden og den efterfølgende skole-fri-periode.

Efter ca. 3 uger kom der en ny jobplan til mig.
Heri står at jeg skal passe mit barn i X måned. Jeg har underskrevet den og afleveret den sammen med et brev. Jeg fik et fint stempel på brevet og har også taget en kopi af jobplanen.

Så det gik forbavsende let


Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 14:54   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Super godt... Det er jo bare om at oplyse det til kommunen. Jeg mener også,der står i en eller anden paragraf et eller andet sted, at de skal tage hensyn til f.eks. barns sygdom osv., og når barnet indlægges eller lignende.

Så det er jo godt nok, at du har fået ændret din jobplan, så det passer ind.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 15:43   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Dejligt at høre om en god SB!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørgsmål om kontanthjælp og kritisk sygdom Morten123 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-03-2013 10:09
Oplysning om sygdom ved sygemelding på kontanthjælp. BubberDK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 13-12-2012 16:13
Kontanthjælp og kronisk sygdom. Hvad er mine rettigheder? Juusuhako Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 32 11-10-2012 10:07
Sygdom og kontanthjælp verdensklasse Alt det andet 3 12-11-2009 13:25
barns første sygedag? kbh Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 4 24-09-2009 01:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension