K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2015, 10:18   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
når man rammer bunden opdager man, at man har råd, for der er ikke andre muligheder,

da jeg i sin tid blev fleksjobber takket jeg guderne for min mands gode indtægt, hvordan skulle det ellers gå, nu har han ingen indtægt og vi leve af min løn, vi har mistet alt andet hinanden og vores børn, men bil hus, campingvogn ,ferier og vores pension opsparinger er væk
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 10:28   #12
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Jo mindre man har, desto mere er man glad for det man har
Og
Jo mindre man kan, desto mere er man glad for det man kan.

Ja, mine opsparinger af diverse. Art er også røget under mit udredningsforløb.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 12:05   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
Jo mindre man har, desto mere er man glad for det man har
Og
Jo mindre man kan, desto mere er man glad for det man kan.

.
Det er vise ord! God dag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 14:19   #14
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
Hej

Jeg kan godt forstå at det er svært at lægge sin økonomi om, men masser af mennesker kommer på ressourceforløb i 5 år til det halve eller mindre end du får. Hvis man er syg og har fleksjob er det jo netop fordi man ikke kan klare et ordinært job og så må man lægge sit liv om på mange måder. fx flytte til en billigere bolig eller leje et værelse ud. Vi har fx måtte leje et værelse ud i vores 3 værelses lejlighed. Så nu bor vi 2 voksne og 2 børn på 2 værelser og deler køkken og bad med en lejer. Du kunne jo evt. spørger kommunen om du må prøver at gå op i timer, det var jo formålet med fleksjobreformen at flere skulle få incitament til at arbejde mere. Desværre kan de fleste syge ikke det, men du er måske en af de heldige der kan, prøv at se sådan på det. Mange kan slet ikke få et fleksjob og må leve af fleksydelse og ingen pension. Hvis man ser sådan på det er du heldig, håber du kan se det og ved at jeg vil dig det bedste, måske også at du var taknemlig for at du havde et job. Rigtig god dag
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2015, 10:36   #15
Solveigp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2015
Indlæg: 10
Styrke: 9
Solveigp er ny på vejen
Hej igen
Hermed svaret fra min rådgiver:

Hvis du træder ud af fleksjobordningen, skal du revurderes på ny, inden du igen kan få tilkendt fleksjob.
DOG har vi eksempler på folk, der har forsøgt sig i ordinær arbejde, hvor de ikke kunne holde til det efter kort tid, og de kunne så få ledighedsydelse i en periode efter de har trådt ud af ordningen – og i den periode få afklaret arbejdsevne til fleksjob – men reglerne er ikke helt klare i forhold til hvor lang tid kort tid er…….

Hvis det er et par måneder, du mener du kan afklare det på i forhold til fuld tid, så tænker jeg ikke revurderingen vil tage ret lang tid, når din sag og papirerne i sagen er så opdateret som de er.
Men det er ikke muligt at stille fleksjobbet i bero i en periode desværre

Jeg har svaret tilbage at jeg formentlig vælger at træde ud af ordningen. Jeg skal lade jer vide hvis det sker.
Solveigp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2015, 12:00   #16
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solveigp Se meddelelser
Jeg vil beholde mit job, bare ikke være i fleks længere.
Øhh hvis du beholder dit job men siger nej til fleksjob . Mister du så ikke bare flekstilskudet ? Så har du da mindre end du har nu 😏
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2015, 08:38   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du været ansat hele tiden, samme sted, skal du da bibeholdes under de gamle regler?

Har du fagforening bør du bruge disse, for ansættelsebetingelser!

Vedr. lønnen, bør denne være det samme, uanset. Det er kun tilskud fra kommunen der ændre sig med de nye regler!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2015, 10:05   #18
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
bedste ønsker herfra, krydser fingre for at projektet lykkes

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2015, 11:18   #19
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Hej Solveigp

Som jeg har forstået din tråd så arbejder du varierende antal timer om ugen, men har fået betalt fuld løn inkl. pension under gammel ordning og det vil du ikke kunne opnå under ny ordning.

Det lyder som om at du har et job, hvor du får en fast løn uanset timeantallet du arbejder og derfor kan du med den situation tage chancen og droppe fleksjobbet, fordi du formentligt alligevel ikke kommer til at arbejde fuldtid - men bliver betalt derefter pga. du står til rådighed. Skal det forståes sådan?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2017, 13:02   #20
nolle123
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Lokation: Holstebro
Indlæg: 37
Styrke: 13
nolle123 er ny på vejen
Godt nok et ældre indlæg

Citat:
Oprindeligt indsendt af Solveigp Se meddelelser
Hej igen
Hermed svaret fra min rådgiver:

Hvis du træder ud af fleksjobordningen, skal du revurderes på ny, inden du igen kan få tilkendt fleksjob.
DOG har vi eksempler på folk, der har forsøgt sig i ordinær arbejde, hvor de ikke kunne holde til det efter kort tid, og de kunne så få ledighedsydelse i en periode efter de har trådt ud af ordningen – og i den periode få afklaret arbejdsevne til fleksjob – men reglerne er ikke helt klare i forhold til hvor lang tid kort tid er…….

Hvis det er et par måneder, du mener du kan afklare det på i forhold til fuld tid, så tænker jeg ikke revurderingen vil tage ret lang tid, når din sag og papirerne i sagen er så opdateret som de er.
Men det er ikke muligt at stille fleksjobbet i bero i en periode desværre

Jeg har svaret tilbage at jeg formentlig vælger at træde ud af ordningen. Jeg skal lade jer vide hvis det sker.
Hej Solveig
Skriver for at høre hvad du faktisk endte med at gøre.
Hvis du fik lov at prøve, hvordan foregik det, fik du dokumentation osv?
Håber på svar
__________________
Godkendt Flexjobber fra den 10.01.2012
nolle123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension