K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2011, 11:36   #1
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Hvad betyder det....

Lige et hurtig spørgsmål, jeg går og venter på en afgørelse og den skal komme i denne her uge. Jeg skriver så til min socialrådgiver om hvordan det går med min sag. Han skriver så tilbage at min sag drøftes og vuderes på et socialrådgiverkonference. så tænker jeg hvad betyder det så

Kan ikke få fat på ham mere i dag, så tænkte om der er nogen her inde der evt kunne gi et bud på hvad det evt kan have af betydning
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 11:44   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er et flot ord, som beskriver at han tager den med til et sagsmøde sammen med kollegaerne, hvor de bruger faglig sparring i deres sager.

Det bruges oftest når sagsbehandleren er i tvivl om noget, eller for at sørge for at der vurderes ens i sagerne for at holde en linje...

Det er helt normalt, og har ikke hørt om en sygedagpenge afdeling endnu, hvor de ikke holder sådan et ugentligt møde...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 11:49   #3
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er et flot ord, som beskriver at han tager den med til et sagsmøde sammen med kollegaerne, hvor de bruger faglig sparring i deres sager.

Det bruges oftest når sagsbehandleren er i tvivl om noget, eller for at sørge for at der vurderes ens i sagerne for at holde en linje...

Det er helt normalt, og har ikke hørt om en sygedagpenge afdeling endnu, hvor de ikke holder sådan et ugentligt møde...
Ok tak Ricky
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 23:12   #4
nolle123
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Lokation: Holstebro
Indlæg: 37
Styrke: 13
nolle123 er ny på vejen
Ricky..

Måtte lige skrive til dig, for jeg venter selv på svar, min sag er også sendt afsendt i mandags, til godkendelse (forhåbenlig) af fleks.

Og kunne se du skriver at du ikke har hørt om en kommune som ik holder møde hver uge, så det vil næsten sige jeg kan forvente jeg også burde høre fra dem denne uge? måske...
nolle123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 23:18   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nolle123 Se meddelelser
Ricky..

Måtte lige skrive til dig, for jeg venter selv på svar, min sag er også sendt afsendt i mandags, til godkendelse (forhåbenlig) af fleks.

Og kunne se du skriver at du ikke har hørt om en kommune som ik holder møde hver uge, så det vil næsten sige jeg kan forvente jeg også burde høre fra dem denne uge? måske...
Det jeg talte om var det almindelige sags møde mellem sagsbehandlerne.

I større kommuner holde fleksjobs gruppen/nævnet/forum også jævnt tit møder
(de mindre kommuner bruger ikke altid det, og så er det sagsbehandler og dennes leder som afgør en fleks sag.

Hvordan det nøjagtig er i din kommune tør jeg ikke udtale mig skråsikkert om
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 10:22   #6
nolle123
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Lokation: Holstebro
Indlæg: 37
Styrke: 13
nolle123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det jeg talte om var det almindelige sags møde mellem sagsbehandlerne.

I større kommuner holde fleksjobs gruppen/nævnet/forum også jævnt tit møder
(de mindre kommuner bruger ikke altid det, og så er det sagsbehandler og dennes leder som afgør en fleks sag.

Hvordan det nøjagtig er i din kommune tør jeg ikke udtale mig skråsikkert om
Tak for svar Ricky
Jeg ved nemlig heller ikke hvordan det er i min kommune (lemvig kommune), vi spurgte hende nemlig min Socialrådgiver men jaaaa det var når der lige var nogle, men vi er vist ude i at min socialrådgiver aldrig har kørt en sag så langt før så hun er meget usikker på alt... Gudskelov jeg har haft min fagforening i ryggen!!!
nolle123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 10:35   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nolle123 Se meddelelser
Tak for svar Ricky
Jeg ved nemlig heller ikke hvordan det er i min kommune (lemvig kommune), vi spurgte hende nemlig min Socialrådgiver men jaaaa det var når der lige var nogle, men vi er vist ude i at min socialrådgiver aldrig har kørt en sag så langt før så hun er meget usikker på alt... Gudskelov jeg har haft min fagforening i ryggen!!!
Jeg var også totalt forvirret første gang jeg fik en ftp sag på mit bord, og det var endda en genvurdering, og dem er der jo ret beset ikke så meget i...

Men lignede sikkert en bambi fanget i forlygterne af en bil

Og havde jo en flok gode kollegaer i baghånden

Man skal jo starte et sted... Og at det er ny sagsbehandler (måske nyuddannet) er langt fra altid en dårlig ting, for de har alle de GODE principper og teorier i frisk erindring fra skolen :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad betyder det...? sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 28-07-2012 01:19
Hvad betyder det?? Smutter76 Alt det andet 10 22-08-2011 17:31
Hvad betyder det? JacobA Jeg er kommet i praktik. 4 04-04-2011 20:14
Hvad betyder det?? Tullepigen90 Dit og Dat 3 28-02-2011 22:03
Hvad betyder det ? Raadvild Alt det andet 2 03-02-2011 13:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension