K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2009, 19:53   #1
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
Håber nogle kan hjælpe...

Jeg er ny her inde.
For at gøre en lang historie kort - så er jeg sygemeldt i anden omgang.
Jeg fik et piskesmæld for 11 år siden her til sommer. Jeg var dengang kun 16 år. Jeg kunne ikke gøre mit gymnasie færdig, men startede på en 4 årig uddanelse, som jeg gennemførte. Og har arbejde i 4 år, med 2 afbrydelser pga. barsel. Min tilstand er blevet værer og være.
Jeg blev sygemeldt første gang i maj 08. og kom hurtige i arbejds prøvning, som førte til en virksomheds revalidering med løntilskud i 6 mdr. Men allerede efter 2 mdr, blev jeg delvis sygemeldt og så blev jeg fyret. Det er faktisk gået ret hurtigt siden, sagsbehandleren mente ikke det var nødvendig at trække tide, da min periode med sygedagpenge ophører i september, og hun er meget itvivl om hvad jeg kan. Så jeg er pt. i afklaring, og jeg har det rigtigt skidt. Skal være der 30 timer om ugen. Jeg var så inde at snakke med lægekonsulenten i går, og hende havde jeg nok frygtet, da min opfattelse er at de tit er " i mod" en. Men hun sage lige det jeg ønskede. -At jeg ikke kunne arbejde 37, og jeg kun skulle start med få timer, og så kunne jeg jo få flere timer lagt på i løbet som årene går, hvis jeg får det bedre.

Mit spørgsmål er så, skal jeg tage en lægekonsulents ord for gode vare( hun har skrevet det i mine papier) eller har hun intet at skulle have sagt i sidste ende??? Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe.
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 20:13   #2
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Lægekonsulenten må ikke stille diagnoser eller give anbefalinger. De må kun 'oversætte' det, som din egen læge / speciallæge har skrevet, og så kan de vejlede a la 'indhent flere oplysninger på det her punkt'. Ikke desto mindre overskrider mange lægekonsulenter i praksis deres beføjelser, og deres udtalelser plejer at have stor vægt. Men det kommer nok lidt an på, hvordan deres forhold er til loven i din kommune, og hvad de øvrige læger, der har været inde over har sagt.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 20:34   #3
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
...

Jeg var hos nerolog for 2 mdr siden og han har lavet en konklution hvor i han skriver, at jeg vil ha behov for fler hvil i løbet af et døgn, og problemer med at håndtere smerterne.
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 20:42   #4
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej

Det er også mange timer at ligge ud med, bedre at starte et mindre antal og så kan der komme flere timer på, hvis man kan

Har du din egen læge med i forløbet?

Husk at skrive dagbog over hvordan det går på arbejdet og derhjemme. Og husk at sige fra. Lad være med at kæmpe dig igennem, men meld ud og sig du er dårlig og må have hvil, alle de gange det er nødvendigt for dig.

Husk alt mellem kommunen og dig foregår pr. mail eller brev, ALDRIG igennem telefonen.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 20:54   #5
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
hejsa.

Ja, jeg har netop kontaktet min egen læge, som siger jeg skal passe på jeg ikke bliver kørt for lang ned, da jeg har tendens til depresion(staves?) og har længe haft det. Hun bakker mig op og siger som dig,- HUSK at sige fra.

Jeg håber bare på at de vil lytte lidt til specialægeerklæringen, jeghar to, som faktisk lyder ens,bortset fra at den nyeste er lidt værre.( en fra 99 og en fra 08.)

Jeg har bare svært ved at erkende min situation, og har svært ved at vis jeg har ond, jeg sætter en facade op, som jeg så smidder uden for døren inden jeg kommer hjem, og så går det ud over min mand og mine børn.

Det kar min kontakt persom på afklarings centrer i dag fundet ud af, da jeg havde en samtale med hende, hvor hun sagde at hun ikke kunne finde en sammen hæng, da jeg altid var smilend, udadvendt, så pænt ud og var servicmeindet.

Hun fiskede det hele ud af mig og jeg brød helt sammen, da jeg jo godt kan se at jeg bliver nød til at smide den facade. Hun sagde at hun var glad for at vi havde haft samtalen, da hun nu forstod hvordan jeg havde det. Og fordi hun fandt ud af, hvorfor hun havd sværet ved at se en sammen hæng.

Jeg håber at den samtale sammen holdt med speciallægeerklæringen og lægekonsulentets ord, kan give ro i sindet. Og det flex job som jeg jo nok bliver nød til at indse, at jeg må ha, før end jeg bryder helt sammen. Jeg er kun 27, så det er svært at accepterer.
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 21:08   #6
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
Hejsa

Jeg blev selv kørt ned for lidt over 10 år siden og jeg bliver 28 om et par uger... Jeg er i Fleksjob nu og har været visiteret siden december 02, hvor min sag blev afgjort. Jeg kender de fustrationer med at sætte facade op og lade det gå udover mand og børn. Få en henvisning af din læge til en psykolog ikke fordi jeg siger der er noget galt i dit hoved men simpelthen fordi det kan give dig så meget luft + accept af dig selv og din sitaution. Any way det har hjulpet mig rigtig meget!!!

Du må aldrig gå på kompromis med dit helbred - hvis du ikke kan klare 30 timer så fortæl din sagbehandler det og sig du vil ned i tid, måske en start med 20 timer. Skriv ned hver eneste dag hvordan du har det lige fra du står op, hvordan du får børn afsted, sinds stemning osv... Og Pres på !!!! Og sørg for altid at have en bisidder med når du er til møder så har du hele tiden opbakning og 2 ekstra ører!!!

Mange Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 21:16   #7
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
hej borroe

jeg har samtaler med en psykolog på afklaringscentret.
Og de siger på centret, at man skal være der 30 timer ugentlig, og hvis man har det skidt, skal man gå i hvilerum, og lade som om man var hjemme.

Syns sku det er lidt fustrerende.
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 21:16   #8
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Kender det fra mig selv med at sætte en facade op. Man vil klare alt og ikke bede om hjælp. Det skal du gøre, også derhjemme. Snak med din mand om, hvordan du har det. De kan jo ikke læse vores tanker.

Og lad for gud skyld være med at være fra flinkeskolen, sig når du har det dårligt, det gælder også derhjemme og overfor familien og vennerne, Måske de så bedre forstår dig.

De usynlige sygdomme er ikke nemme, for mange går jo ikke rundt og skilter med at man har det skidt.

Husk at sige fra, det er kun dig selv der kender din krop.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 21:26   #9
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
Tag fat i din sagbehandler - det kan godt være de skal afklare din sag men hvis du går ned af at være der 30 timer så er det spild af tid du er der!!! Ved godt det både er svært, fustrerende og undskyld mit sprog PISSE hamrende hårdt, men pres på, brug din læge og så en sidste ting skal ikke udtale mig om de psykologer der er tilrådighed der men de er ikke uafhængige de er en del af systemet - så med mindre du føler de hjælper dig så gå til egen læge og få en henvisning og vælg selv en!!!
Min kommune ville også sende mig til en af deres men nej men nej - jeg holdt hårdt!!


Fat mod - og herinde har du altid en skulder og hjælp !!!

KnuS
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 21:27   #10
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
Tak...

Det er nu så rart, når nogle kan følge en. Jeg har en bekendt der ser sagsbehandler, i en anden kommune, og har netop talt med hende. Hun mener helt sikkert at jeg er på vej det rigtige sted hen.
Det er bare svært at vise man har ondt, når jeg bliver nød til at tage morfin, for at vise mig på jobcentret.
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
Håber i kan hjælpe e77 Alt det andet 215 25-01-2012 21:47
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
Håber nogen kan hjælpe ErikS Spørgsmål ang fleksjob 10 27-12-2010 12:51
Håber at nogle kan / vil hjælpe mig molin1966 Alt det andet 2 02-08-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension