K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2008, 17:17   #1
Sanneh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2008
Lokation: Næstved
Indlæg: 20
Styrke: 17
Sanneh er ny på vejen
Under administration

Sidder og skal hjælpe min søster, og vil lige stille nogle spørgsmål. Der er dukket nogle ting op jeg ikke helt kan forstå.

Min søster blev sygemeldt d. 16/6-07 og har siden januar 2008 modtaget sygedagpenge. Her er det så det første spørgsmål opstår. Hun har under hele forløbet fået sygedagpengene udbetalt ugemæssigt og har på intet tidspunkt kunne få oplyst hvorfor eller modtaget noget på skrift herom. Er det lovligt?

Nu har hun så mistet retten til sygedagpengene og har søgt kontanthjælp. Det er bevilget, dog kun fra d. 20/6 - 30/6. Dvs at hun skal betale husleje og andre udgifter, samt ikke at forglemme forsørge sine to børn for de penge. Kan hun jo af gode gunde ikke. Grunden til at hun kun kan få for 10 dage er, at hun har fået sygedagpengene udbetalt ugemæssigt. Aner ikke hvad der er sket, hvorfor det er sket og hvordan det er sket. Ser der nogen der kan hjælpe.
Sanneh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 17:29   #2
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 16
Silke er ny på vejen


Jeg vil godt prøve at hjælpe.... men mangler lidt oplysninger, såsom :

Hvorfor er sygedagpengene bragt til ophør ???

Har hun modtaget skrifligt varsel om, at sygedagpengene ophører ??

Jeg mener, at ophør af sygedagpenge skal varsles 4 uger i forvejen - og at man så har mulighed for at anke denne afgørelse.....

Skriv lidt mere, så er jeg sikker på at vi er flere der kan hjælpe dig...

__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 17:55   #3
Sanneh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2008
Lokation: Næstved
Indlæg: 20
Styrke: 17
Sanneh er ny på vejen
Baggrund for ophørelse af dagpenge skyldes at hun ikke længere skønnes, at opfylde reglerne for udbetalelse af sygedagpenge. Denne afgørelse er truffet d. 12/6-08.

Hun er på vej ud af en depression og er derfor ikke på medicin længere. Hvilket er den egentlige begrunelse for afgørelsen.

Der kan klages over afgørelsen indenfor 4 uger fra modtaglse af skrivelsen ang sygedgpenge!
Sanneh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 18:03   #4
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 16
Silke er ny på vejen


Okai.... den afgørelse skal da ankes omgående !!



Fordi man er på vej ud af sin antidepressive medicin, er man da langt fra rask !!!!

UFF !!!

Jeg bliver så harm over de nådesløse afgørelser..... og jeg kan kun anbefale dig at anke denne afgørelse.


__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 23:45   #5
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 16
THJ er ny på vejen
Hvis hendes dagpenge er blevet stoppet så skal der også være udarbejdet en ressourceprofil der bl.a. fortæller hvorfor.

Hvorfor hun har fået dem udbetalt ugevis ved jeg ikke men det kan være som en forlængelse af et tidligere udbetalingsmønster.
Jeg ved ikke præcis hvordan reglerne er for SDP men for andre ydelser kan kommunen rent faktisk selv bestemme frekvensen i sine udbetalinger så længe det ikke er til væsentlig gene for borgeren.

Men klag dog over afgørelsen.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 00:17   #6
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Klag over tabet af sygedagpenge !

Citat:
Oprindeligt indsendt af THJ Se meddelelser
Men klag dog over afgørelsen.
Jeg enig med THJ. Klag over tabet af sygedagpenge til kommunen. Der er en meget god chance for at I vinder en klagesag, så din søster kan få sygedagpengene forlænget.

Jeg krydser fingre

Læs mere her:
Citat:
44 procent får stoppet for sygedagpenge på et mangelfuldt grundlag og ville kunne vinde en klagesag. Det viser en opgørelse fra Ankestyrelsen fra februar i år.

http://www.fyens.dk/article/968501:I...er-taber-sager
Via
[Bistandsbums.dk]
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionist under administration - vis omhu buster Politik og Samfund 0 06-10-2010 17:30
Vejledning om retssikkerhed og administration på det sociale område calamityjane Nyt om loven 0 14-12-2009 04:46
Københavns Kommune kommer måske under administration Morgause Politik og Samfund 2 30-07-2009 12:26
Kommunernes administration sejler zuza Dit og Dat 0 15-05-2007 17:55
Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område Hejdien Et godt link! 0 19-10-2005 02:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension