K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2016, 04:23   #1
snif
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
snif er ny på vejen
Mister man den høje ledighedsydelse efter 18 måneder?

Er der nogen, som ved, om man mister den høje ledighedsydelse efter 18 måneder?
Når man har været ansat i et flexjob minimum 9 mdr inden for de seneste 18 mdr., er man berettiget til den høje ledighedsydelse, hedder det.
Det har jeg ikke været opmærksom på, og jeg har modtaget den høje ledighedsydelse, siden jeg mistede mit flexjob for 6 år siden.
Nu står jeg og skal flytte til en anden kommune, og genlæste reglerne for ledighedsydelse i den anledning.
Og kommer nu i tvivl om, jeg egentlig kun var berettiget til den høje ledighedsydelse i 18 måneder? Den ydelse, som jeg på nuværende tidspunkt har modtaget i 72 måneder!

Er der nogen, som kender reglerne?
Eller nogen, som også har modtaget den høje ledighedsydelse i mere end 18 måneder efter en ansættelse i et flexjob?
Håber på svar, på forhånd tak
Snif
snif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2016, 04:34   #2
snif
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
snif er ny på vejen
Jeg fandt netop svar i en anden tråd herinde - hvis man først har opnået ret til den høje ydelse, mister man den ikke :-)
Men jeg lader spørgsmålet stå, for der er nok andre end mig, som kan blive bekymrede over netop dette.
snif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2016, 10:48   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Nej, når først du er kommet på den høje ledighedsydelse, så bliver du på den så længe din fleksjobbevilling kører.

Der er nogle kommuner der sender fleksjobbere der har været ledige i lang tid på ressourceforløb. I så fald vil man være på ressourceforløbsydelse på den samme sats (den høje ledighedsydelse), men hvis man så igen visiteres til fleksjob, så bliver det på den lave ledighedsydelse, da man nu kommer fra ressourceforløb. Har hørt at blandt andet Hedensted kommune har gjort det ved alle deres langtidsledige fleksjobbere.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2016, 13:08   #4
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 628
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Tak for spørgsmålet snif og tak for svaret Akvamarin.

Havde selv troede, nu efter jeg er visiteret til fleksjob og kom fra sygedagpenge, at jeg efter 9 mdr på den høje ledighedsydelse, ville blive sat ned på den lave ledighedsydelse. Men det sker ikke, er det rigtig forstået?

Det er bare det, at jeg har søgt, selv, 2 jobs og der var desværre ingen muligheder på de 2 arbejdspladser for mig

Kan så ikke lade være med at, blive lidt pessimistisk for hvad fremtiden byder en.
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2016, 16:14   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Tak for spørgsmålet snif og tak for svaret Akvamarin.

Havde selv troede, nu efter jeg er visiteret til fleksjob og kom fra sygedagpenge, at jeg efter 9 mdr på den høje ledighedsydelse, ville blive sat ned på den lave ledighedsydelse. Men det sker ikke, er det rigtig forstået?
Helt korrekt forstået. Du bliver IKKE sat ned i ledighedsydelse.
Heller ikke hvis du får job og bliver ledig igen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2016, 16:27   #6
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 628
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Som sædvanlig, du er bare til så stor hjælp.

Du skal også have sådan en

God weekend til alle
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 14:25   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
vær dog opmærksom på, at du når du fylder 60 1/2 sættes ned på KH nivea.

Nu kender jeg ikke din alder, men hvis der er længe til, så bliver du på højeste ydelse. Vær dog også opmærksom på, at ved et evt. fleks job der varer kortere en 9 mdr vil du få karantæne fra ledighedsydelsen.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 15:35   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
vær dog opmærksom på, at du når du fylder 60 1/2 sættes ned på KH nivea.
Nedsættelse af ledighedsydelse til laveste sats sker først, når du har været ledig i 6 måneder efter du er fyldt din fleksydelsesalder (efterlønsalder).
Så hvis din fleksydelsesalder er 63 år og du bliver ledig som 64 årig, så er det først når du har været ledig i 6 måneder og altså er 64½ år, at din ledighedsydelse falder til KH hjælpsniveau.
Står i Lov om aktiv socialpolitik § 74b stk 2


Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Vær dog også opmærksom på, at ved et evt. fleks job der varer kortere en 9 mdr vil du få karantæne fra ledighedsydelsen.
Dette udsagn er noget vås.

Alle sanktioner i forhold til ledighedsydelse er beskrevet i lov om aktiv socialpolitk fra § 75 og frem til og med § 77b
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 18:05   #9
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 628
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Takker jer begge to

Ved at det som Akvamarin siger, er jeg også blevet vejledt til, hos min fagforening.

Jeg havde bare forstået det til, at jeg efter 9 mdr ledighed, på ledighedsydelse, ville blive sat ned på laveste ydelse. Der havde jeg ikke forstået det rigtig og her er det dejligt med Akvamarin's store viden på også det område.

Men du vasen, du skylder kvajebajer
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 18:33   #10
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
kvajebajer

Var ikke opmærksom på, at man ved efterlønsreformen også ændrede på ledighedsydelsen.
Så jo yngre man er desto senere rammes man af loftet. Men er det med karantænen også forkert? må lige tjekke det.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension