K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2015, 09:30   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det bedste råd er, at strege, og skrive dokumentet om, så det passer med virkeligheden, og underskrive!

Hvis man istedet insistere på et andet dokument, bliver det nok svært, da jeg ikke tror der findes andre udgaver, men..(har ikke selv set evt andre udgaver).

De kan ikke gøre noget som helst, fordi man blot laver dokumentet om, til at stemme overens med virkeligheden, og det aftalte! (Man stiller sig, selv sagt villig til at underskrive et nyt dokument, som er korrekt, hvis de fremsender et sådan).

"Hvis ovenstående ikke er lovligt, ja så laver jeg faktisk (under pres) og sammen med kommunen både dokumentfalsk og økonomisk svindel" citat fra PHHMW.
Det er præcis dette man siger til dem, hvis der opstår problemer!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 11:05   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Svar fra Århus kommune

Jeg er blevet ringet op af Århus kommune der takkede for min henvendelse.

Kommunen var kede af forløbet og betvivlede absolut ikke det beskrevne her på k10.

Kommunen arbejder videre med en løsning og tilsender mig noget på skrift.

Kommunens jurister er enig i det forkerte i forløbet og kunne godt se problemstillingen med at der i skemaet var trykt "37 timer"

Kommunen håbede at det var en enligs svale og at det ikke forekom i andre kommuner.

Så hvis andre kan nikke genkendende til det beskrevne er det nu du skal komme frem med din historie.

Jeg vender tilbage når der foreligger noget på skrift fra Århus kommune.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 17:07   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det er ikke pga af en fortrykt blanket at fejlen ligger...

Det timetal er skrevet på af den person der har givet blanketen til underskrift....så det er ikke trykt på...det er skrevet manuelt på...

For der står ikke noget fortrykt timetal på blanketen inden den bliver udfyldt...

Så det er kommunen der har udfyldt den inden borgeren skal skrive under..

Så det ser ud til at være pga tilskudet kommunen kan modtage at de har gjort det..

Se jobnet`s hjemmeside med blanketer her https://info.jobnet.dk/blanketter

Selve AB-101 kan ses her http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ab101.pdf

Det kunne være ret spændende at se om dette svindel sker i andre kommuner også...så håber at andre melder ind..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 08:12   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Argumentet, jeg har hørt er, at sålænge man ikke er tilkendt fleks eller andet, og det dermed IKKE er bevist, at man ikke kan komme på det ordinære arbejdsmarkedet, er målet de 37 timer, hvilket retfærdiggør dette timeantal.

Jeg mener, at når der ligger lægeerklæring oa, som indikere, at der er begrænsninger i arbejdsevnen, handler det om afprøvning ift en RESTarbejdsevne, hvorfor der ikke skal stå timer overhovedet!


VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 22:39   #15
jegharadhd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Lokation: Jylland
Indlæg: 15
Styrke: 14
jegharadhd er ny på vejen
Ja ja det bliver spændende hvad de kommer med af svar, eller kommer det mon til at hedde en søforklaring.

Syntes det er "sjovt" at de vælger at ringe op fremfor at svare dig på mail. Men "fair nok" havde de skrevet kan det jo bruges som bevis


Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Jeg er blevet ringet op af Århus kommune der takkede for min henvendelse.

Kommunen var kede af forløbet og betvivlede absolut ikke det beskrevne her på k10.

Kommunen arbejder videre med en løsning og tilsender mig noget på skrift.

Kommunens jurister er enig i det forkerte i forløbet og kunne godt se problemstillingen med at der i skemaet var trykt "37 timer"

Kommunen håbede at det var en enligs svale og at det ikke forekom i andre kommuner.

Så hvis andre kan nikke genkendende til det beskrevne er det nu du skal komme frem med din historie.

Jeg vender tilbage når der foreligger noget på skrift fra Århus kommune.

Hilsen Peter
jegharadhd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 22:46   #16
jegharadhd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Lokation: Jylland
Indlæg: 15
Styrke: 14
jegharadhd er ny på vejen
Update...

Har i dag haft kontakt til og fået en god snak med en redaktionschef, de ville prøve at undersøge det nærmere.

Så nu venter jeg spændt på om der pludselig dukker noget op i medierne om det.

Sidst redigeret af jegharadhd; 08-10-2015 kl. 22:50.
jegharadhd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 10:44   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Svar fra Aarhus kommune

Brevet er låst med mine personlige data, så jeg nævner bare hovedkonklusionerne, så jeg kan ikke bare overføre hele mailen.

Men skulle journalister have interesse i originalen sender du mig en PB så kan journalisterne bare henvende sig, hvis de ønsker originalsvaret.

Jeg undlader at bruge navne på afsenderen her.

Kære Peter Hansen

Tak, for din henvendelse til rådmand Thomas Medom ved mail af 5.oktober 2015.

Du har henvendt dig og gjort rådmanden opmærksom på, at en borger har skrevet en udtalelse på hjemmesiden k10, som skulle omhandle en sagsbehandling i Aarhus Kommune.

Borgeren har beskrevet to eksempler på, at en sagsbehandler har bedt borgeren om at underskrive en bevillingsblanket vedr. aktivering, hvor det angivne timetal ikke var i overensstemmelse med det faktiske.

Den pågældende borger angiver, at have følt sig "presset" til at underskrive en bevillingsblanket, og tilføjer, at sagsbehandleren blot har sagt, at borgeren ikke skal tænke på det, og at timeantallet skrives, for at udløse tilskud fra staten.

Jeg ringede dig op, og har tilkendegivet, at vi er glade for, at du har gjort kommunen opmærksom på hændelsen.

Samtidig har jeg tilkendegivet, at vi er kede af at høre, at en sagsbehandler skal have bedt en borger om at skrive under på noget der er usandt. Det er ikke praksis i kommunen.

Ud fra den korte beskrivelse af hændelse, er det ikke muligt for os at sige, om timeantallet i de konkrete tilfælde har haft konsekvenser for kommunens tilskud fra staten. Den vurdering kan vi kun foretage, hvis vi kan gå ind i den konkrete sag. Det ændre naturligvis ikke på, at en bevilling skal indholde korrekte oplysninger.

Ligeledes er det ikke muligt for os at efterprøve sagsbehandlerens udsagn, da vi ikke kender sagen

Hvis borgeren meddeler sine personoplysninger, med henblik på at gennemgå den konkrete sag, vil vi give et konkret svar på henvendelsen.

Med venlig hilsen

XXXXXX XXXXXX

Beskæftigelsesforvaltningen, Aarhus kommune.


Det var jo et pænt og høfligt svar, efter min mening. De er nu bevidste om at omgivelserne er bemærker uregelmæssigheder ved sin underskrivelse.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-10-2015, 22:58   #18
jegharadhd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Lokation: Jylland
Indlæg: 15
Styrke: 14
jegharadhd er ny på vejen
Hej Peter og tusind tak for indsatsen, der skulle være mange flere af din slags

Som min situation pt. er kan/vil/tør jeg ikke stå frem/kontakte kommunen (desværre) af frygt for om det på en eller anden måde kunne få negative konsekvenser for mig og min sag i kommunen.


Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Brevet er låst med mine personlige data, så jeg nævner bare hovedkonklusionerne, så jeg kan ikke bare overføre hele mailen.

Men skulle journalister have interesse i originalen sender du mig en PB så kan journalisterne bare henvende sig, hvis de ønsker originalsvaret.

Jeg undlader at bruge navne på afsenderen her.

Kære Peter Hansen

Tak, for din henvendelse til rådmand Thomas Medom ved mail af 5.oktober 2015.

Du har henvendt dig og gjort rådmanden opmærksom på, at en borger har skrevet en udtalelse på hjemmesiden k10, som skulle omhandle en sagsbehandling i Aarhus Kommune.

Borgeren har beskrevet to eksempler på, at en sagsbehandler har bedt borgeren om at underskrive en bevillingsblanket vedr. aktivering, hvor det angivne timetal ikke var i overensstemmelse med det faktiske.

Den pågældende borger angiver, at have følt sig "presset" til at underskrive en bevillingsblanket, og tilføjer, at sagsbehandleren blot har sagt, at borgeren ikke skal tænke på det, og at timeantallet skrives, for at udløse tilskud fra staten.

Jeg ringede dig op, og har tilkendegivet, at vi er glade for, at du har gjort kommunen opmærksom på hændelsen.

Samtidig har jeg tilkendegivet, at vi er kede af at høre, at en sagsbehandler skal have bedt en borger om at skrive under på noget der er usandt. Det er ikke praksis i kommunen.

Ud fra den korte beskrivelse af hændelse, er det ikke muligt for os at sige, om timeantallet i de konkrete tilfælde har haft konsekvenser for kommunens tilskud fra staten. Den vurdering kan vi kun foretage, hvis vi kan gå ind i den konkrete sag. Det ændre naturligvis ikke på, at en bevilling skal indholde korrekte oplysninger.

Ligeledes er det ikke muligt for os at efterprøve sagsbehandlerens udsagn, da vi ikke kender sagen

Hvis borgeren meddeler sine personoplysninger, med henblik på at gennemgå den konkrete sag, vil vi give et konkret svar på henvendelsen.

Med venlig hilsen

XXXXXX XXXXXX

Beskæftigelsesforvaltningen, Aarhus kommune.


Det var jo et pænt og høfligt svar, efter min mening. De er nu bevidste om at omgivelserne er bemærker uregelmæssigheder ved sin underskrivelse.

Hilsen Peter
jegharadhd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension