K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2014, 23:34   #1
Annemone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Annemone er ny på vejen
Exclamation Jobafklaringsforløb vs. Ressourceforløb

Hej
Er der nogle der kan hjælpe mig, hvordan finder man ud af om jobafklaringsforløb eller ressourceforløb er det bedste valg?

Min forhistorie: har været sygemeldt i 2 1/2 år pga stress. Jeg troede til i fredags at jeg var på et ressourceforløb men det gik op for mig at jeg har fået et Jobafklaringsforløb på 2 år. Grunden til jeg desværre ikke har opdaget dette, er pga de kognitive vanskeligheder jeg har som følge af stress. Min hjerne virker ikke optimalt.
Jeg har været i et kursusforløb på 3 mdr. Og et praktikforløb i 4 uger (blev afbrudt) hvor jeg kun arbejde 6 timer pr uge. Begge gange blev min tilstand forværret og min praktik stoppede sociallægen og psykologen.

Mit spørgsmål er: hvad er mest hensigtsmæssigt at være på for et forløb? Jeg er bange på at blive "syltet" da jeg ikke koster kommunen noget da de modregner hele min ressourceforløbsydelse. Jeg ville ønske jeg kunne komme i praktik men aller speciallægeerklæringer (3 stk.) siger ro i 2-5 år. Jeg kan ikke rigtig se mig selv uden en eller anden form for arbejde i så lang tid, men ved også godt det kan blive skæbnesvangert for mig hvis jeg ikke passer på.
Jeg tror ikke selv på at jeg kan komme på fuld tid igen, men kunne godt se mig en tid i fleksjob for at give mig roen til måske en dag at kunne få et ordinært job.
Så er der nogle kloge mennesker herinde der kan hjælpe?? Min sb vil gerne søge ressourceforløb til mig.
Annemone
Annemone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 09:23   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
En god ide at bruge din fagforening her.

Hvis du kan vende tilbage til ordinært arbejde, stiller det dig anderledes.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 10:09   #3
Annemone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Annemone er ny på vejen
Hej Popiae
Jeg kan ikke få hjælp hos min fagforening de har virkelig ikke hjulpet mig i denne proces. Hverken da jeg blev opsagt eller da jeg kørte sag i ASK.
Jeg forstår ikke lige det sidste du skriver med ordineret arbejde??
Mvh Annemone
Annemone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 10:25   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg forstår ikke lige det sidste du skriver med ordineret arbejde??

Det skriver du jo selv!

Det er vigtigt at din helbred er afklaret lægeligt, ligesom din tilstand skal være uden behandlingsmuligheder der kan bedre din tilstand.

Ellers kan du IKKE indstilles til fleks.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 10:30   #5
Annemone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Annemone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg forstår ikke lige det sidste du skriver med ordineret arbejde??

Det skriver du jo selv!

Det er vigtigt at din helbred er afklaret lægeligt, ligesom din tilstand skal være uden behandlingsmuligheder der kan bedre din tilstand.

Ellers kan du IKKE indstilles til fleks.
Okay....sådan. Tror bare det er fordi jeg ikke selv kan erkende at jeg ikke kommer til at arbejde på fuld tid mere.

Men jeg vil stadig gerne have hjælp til at finde ud af om et Jobafklaringsforløb eller ressourceforløb er bedst for mig??
Annemone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 10:58   #6
Lukasmik
-svært at være syg
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2014
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
Lukasmik er ny på vejen
Hej Annemone - er der forskel på hvor gammel man er for at de kalder det "jobafklaringsforløb" ? Hvilken ydelse har du fået indtil nu ?
Lukasmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 11:24   #7
Annemone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Annemone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lukasmik Se meddelelser
Hej Annemone - er der forskel på hvor gammel man er for at de kalder det "jobafklaringsforløb" ? Hvilken ydelse har du fået indtil nu ?
Hej Lukasmik.
Det ved jeg faktisk ikke! Jeg er 47 år. Jeg har været på sygedagpenge indtil den 10. August 2014 hvor jeg gik over på ressourceforløbsydelse, derfor troede jeg at jeg var i ressourceforløb, men fandt så ud af i fredags jeg var i Jobafklaringsforløb med ressourceforløbsydelse.
Annemone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 12:38   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jobafklaringsforløb er for dem som har været på sygedagpenge og som ikke kan forlænges efter de alm forlængelsesregler og som stadig er syge...

Og ja det kan godt være forvirrende da de også kalder det for ressourceforløbsydelse....det burde jo hedder noget andet feks Jobafklaringsydelse...

Man skal huske at se på sin rehabilteringsplan....for der skal det stå om det er et jobafklaringsforløb det drejer sig om eller om det er fleksjob, ressourceforløb, førtidspension som det drejer sig om...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 13:03   #9
Annemone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Annemone er ny på vejen
Hej Webmaster.
Ja der står Jobafklaringsforløb på min rehabiliteringsplan. Har lige talt med min sb og hun mener det er en fejl jeg er kommet i dette forløb og vil indstille til jeg kommer i ressurceforløb.
Jeg har nu selv søgt på nettet og fandt ud af at Jobafklaringsforløb er til dem på den nye sygedagpengelov, med kort forløb på sygedagpenge. Jeg er så sygemeldt i tiden før den nye lov og skulle jo nok måske have været over på ressourceforløb. Jeg har ikke gennemskuet om det er godt eller skidt for mig, men vælger at tro at det giver mig mere tid til at hele og mere hjælp i form af tilbud på et ressourceforløb.
Annemone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension