K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2016, 18:49   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Lukket sin sag i Nyropsgade uden varsel ?

Andre herinde der har fået lukket deres sag i jobcenter Nyropsgade uden varsel i forrige måned ? Så deler vi evt. sagsbehandler da en og samme person åbenbart har været meget effektiv uden belæg. Kontakt mig gerne , ved vi er flere !
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 09:39   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Du skal være opmærksom på denne, og evt. Klag

Erhvervsrettede foranstaltninger

I retssikkerheds loven står der

Citat:
§7a Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2 Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Kilde: Retssikkerhedsloven

Dette betyder at de skal undersøge hvad de kan gøre for at bringe dig tilbage i et job. Det kan enten være Revalidering, Ressourceforløb, Fleksjob, Førtidspension eller ordinært job. Dette skal ske i forlængelse af sygedagpenge stoppet.

Hvis kommunen siger til en at man bare skal søge kontanthjælp, og at de så vil finde ud af hvad der efterfølgende skal ske, så skal man med det samme minde kommunen om Retssikkerhedsloven §7a da det ikke er ok at gøre det på denne måde.

Hvis kommunen hævder at sygedagpenge ikke er en erhvervsrettet foranstaltning, så passer dette ikke. Det kan man læse af denne principielle afgørelse fra ankestyrelsen af: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=154757
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 11:13   #3
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Du skal være opmærksom på denne, og evt. Klag

Erhvervsrettede foranstaltninger

I retssikkerheds loven står der

Citat:
§7a Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2 Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Kilde: Retssikkerhedsloven

Dette betyder at de skal undersøge hvad de kan gøre for at bringe dig tilbage i et job. Det kan enten være Revalidering, Ressourceforløb, Fleksjob, Førtidspension eller ordinært job. Dette skal ske i forlængelse af sygedagpenge stoppet.

Hvis kommunen siger til en at man bare skal søge kontanthjælp, og at de så vil finde ud af hvad der efterfølgende skal ske, så skal man med det samme minde kommunen om Retssikkerhedsloven §7a da det ikke er ok at gøre det på denne måde.

Hvis kommunen hævder at sygedagpenge ikke er en erhvervsrettet foranstaltning, så passer dette ikke. Det kan man læse af denne principielle afgørelse fra ankestyrelsen af: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=154757
Tak.... gælder det samme i et jobafklaringsforløb som sygemeldt ?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 11:34   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvilken slags "sag" er der tale om? Der findes jo mange områder.

Er det kontanthjælp?

Er der tale om lukning af en ydelse (også sygedagpenge feks.), SKAL du have partshøring/varsles inden stop af ydelsen.

Så klag over det (ikke direkte til sagsbehandler men til feks. centrets hovedmail eller aflevere klagen) og forlang en skriftlig afgørelse på stop af ydelsen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 12:35   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvilken slags "sag" er der tale om? Der findes jo mange områder.

Er det kontanthjælp?

Er der tale om lukning af en ydelse (også sygedagpenge feks.), SKAL du have partshøring/varsles inden stop af ydelsen.

Så klag over det (ikke direkte til sagsbehandler men til feks. centrets hovedmail eller aflevere klagen) og forlang en skriftlig afgørelse på stop af ydelsen.
Jobafklaringsforløb. Det er bragt i orden nu, men undrede mig, da det er den samme sagsbehandler der sidder og lukker vores sager. ( Insider info ) derfor ville jeg gerne i kontakt med nogen, der måske også havde personen på deres sag.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 08:16   #6
Karls mor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Karls mor er ny på vejen
Kan du sende mig en privat besked, har forsøgt at sende en til dig, men har ikke kunne finde ud af det.
Karls mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 10:49   #7
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karls mor Se meddelelser
Kan du sende mig en privat besked, har forsøgt at sende en til dig, men har ikke kunne finde ud af det.
Har sendt en privat besked til dig.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 15:33   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal have lavet 5 indlæg herinde før man kan bruge privat besked systemet

Så @Karls mor kan ikke svare dig medmindre du sender din mail adresse i beskeden..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 16:11   #9
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
I 2011 fik jeg lukket en revalideringsag i "utide", og skullehermed forlade jc Nyrupgade og selv søge kontanthjælp som så skulle søges på et andet jc.
Da sagen blev lukket i utide , blev jeg ikke varslet som loven foreskriver i 7a, jeg klagede og fik ret, og så straks videre til endnu et jc.
Jeg tror, at afslutningerne skyldes overførsler til de mange forskellige jc med forskellige fokuspunkter og så er det ret naturligt, at sagen sluttes på det ene jc, når jeg overgår til noget andet.
At jc så ikke overholder paragraf og regler gør det hele mere uoverskueligt, for forklaringer på og overdragelse af sag / sagsakter er et uland her i københavn. Sagt på en anden måde er borgerne et papir med bogstaver og så behøver man ikke at forklarer sig i Nyropsgade .
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension