K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2011, 12:07   #1
davsdavs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2011
Lokation: skanderborg
Alder: 53
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
davsdavs er ny på vejen
har lige fået førtidspension

hvad skal man selv sørge for?
jeg tænker på pension og udmæding af div ting?
er det eller noget jeg skal være mærksom på ?

den nye førtidspension
davsdavs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 13:29   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Tillykke med din førtidspension... og velkommen her til K10..

Da jeg fik tilkendt førtidspension, så ordnede jeg boligstøtte, jeg havde regnet ud at jeg ville få lidt mere udbetalt end jeg gjorde før på ledighedsydelse..

Så kontaktede jeg min fagfor. og bad dem om at sørge for at jeg fik frigivet mine efterlønsindbetalinger.. og så fik jeg en pensionsordning med kontingent.. så det blev på 45,- pr mdr..

Så kontaktede jeg Pensam, min pensionskasse.... de skulle ha en kopi af min ressourceprofil inden jeg kunne få et beløb fra dem..

Så var jeg hos skat og fik lavet ændringer i min skat... - indkomst og fradrag..

Kommunen sørgede selv for at sende et brev om at jeg skulle skrive under for at få de efterlønspenge som jeg havde indbetalt frigivet...

Og så mangler jeg vist kun at tage på DSB med den pensionsseddel og et billede så jeg kan få et kort så jeg kan køre billigere med tog...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 13:55   #3
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af davsdavs Se meddelelser
hvad skal man selv sørge for?
jeg tænker på pension og udmæding af div ting?
er det eller noget jeg skal være mærksom på ?

den nye førtidspension
Hvis du har en (eller flere) kapitalpension og en konto i Lønmodtagerenes Dyrtidsfond (LD), kan du få disse udbetalt og indfri evt. gæld.

Tjek om dit forsikringsselskab har mindre præmier for pensionister.

/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...

Sidst redigeret af frankmj; 12-05-2011 kl. 23:40.
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 15:26   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej davsdavs,

Tillykke med pensionen.

Det er muligt at du kan finde noget "nyt" på pensionsinfo.dk, der giver overblik over ens pensions ordninger bl.a.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 09:16   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Så kontaktede jeg Pensam, min pensionskasse.... de skulle ha en kopi af min ressourceprofil inden jeg kunne få et beløb fra dem..
Citat:
Oprindeligt indsendt af frankmj Se meddelelser
Hvis du har en (eller flere) kapitalpension og en konto i Lønmodtagerenes Dyrtidsfond (LD), kan du få disse udbetalt og indfri evt. gæld.
Hvis man vælger at få udbetalt pensionsopsparinger, kommer man så ikke til at mangle pengene når man bliver folkepensionist?????

Da folkepensionen er lavere end førtidspensionen, er det vel hensigtsmæssigt at have noget ekstra ved siden af.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 09:25   #6
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
tilykke til dig davsdavs, håber du får et "godt"liv! Knuz pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 10:34   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Hvis man vælger at få udbetalt pensionsopsparinger, kommer man så ikke til at mangle pengene når man bliver folkepensionist?????
Nogle pensionsselskaber og forsikringer udbetaler en pæn sum
som engangsbeløb, når man er blevet FP.
Og ofte er der også en månedlig udbetaling (Tab Af Erhvervsevne = TAE)

Disse er indbygget i policen, og får ingen indflydelse på de pensionsudbetalinger,
der finder sted, når man er blevet folkepensionist.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 11:15   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Men det er jo noget andet med kapital pensioner som frankmj omtaler ? Det er vel privat man evt. har opsparet disse igennem sin bank eller lign. han omtaler ? Og hvad er det med lønmodtagernes dyrtids fond ??

Mht. TAE, så bør det fremgå klart af ens police for pensionsordning, hvad der kan komme til udbetaling under TAE og frem til man er 65 år (mener jeg der står i min) og hvad man får når man bliver folke pensionist.

Det er jo så ikke alle der har haft pensionsordninger, tegnet dem selv eller via ens arbejde !! Jeg fik fx. først min i 2004 efter 14 år på arbejdsmarkedet, men det er da noget af det bedste, der er sket når man nu sidder i suppedasen ikke mindst. Jeg kan kun opfordre alle raske mennesker til, at få lavet en pensionsordning indeholdende TAE og evt. en sundhedsforsikring. Det er ligeledes værd at undersøge om man som syg evt. kan tegne noget nogle steder også !!??

Tillige er det vigtigt for evt. syge at få undersøgt om du har en PO og om der er noget dækning for TAE at hente der. For mit vedkommende fik jeg først "taget mig sammen" 2 mdr. efter jeg var røget ud af arbejdsmarkedet til af undersøge om jeg kunne finde noget økonomisk støtte der. Var jeg kommet 1 mdr. senere havde løbet været kørt, da man under min pensionsordning skulle reagere senest 3 mdr. efter udtræden eller skift af arbejdsplads !!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 10:20   #9
davsdavs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2011
Lokation: skanderborg
Alder: 53
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
davsdavs er ny på vejen
forsikring ?

Hej
Jeg har den 1-5-2011 fået tildelt førtidspension og derefter søget jeg ved min forsikring ang. om jeg kunne få noget fra dem.
Jeg har fået tildelelt en invalidepension på 60.000 kr om året før skat og så kommer det kringlet at jeg har fået det til delt tilbage til juni 2009 og får derfor udebetalt et stort beløb nu.
Det skal jeg så betale boligstøtte af da jeg jo så har haft flere penge de år, selv om jeg ikke har været klar over det.
Det er også helt ok men kommunen siger at de så trækker penge fra min førtidspension det næste år og derved får jeg ikke så meget boligestøtte, Det forstår jeg ikke for skal de ikke forholde sig det den periode det drejer sig om og ikke om min fremtid? jeg har sagt at jeg bare kan betale beløbet tilbage til kommmune nu på en gang men det kan ikke lade sig gøre? det forstår jeg ikke er der nogle der keder nogle regler ang. det?
håber at kan få lidt hjælp fra jer
tak
davsdavs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 10:39   #10
rollo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 68
Styrke: 15
rollo er ny på vejen
Tillykke med din førtidspension
rollo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har lige fået taget blodprøver KatrineB Alt det andet 16 10-08-2012 08:27
har fået førtidspension dinaluffe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-06-2011 15:40
Har lige fået min opdatteret RS, jeg kan slet ikke se mig selv i den hopper Alt det andet 14 02-11-2010 13:21
Lige fået afslag på fleksjob ;( Sivtop Spørgsmål ang fleksjob 14 31-10-2010 14:24
Min datter har lige fået konstanteret OCD Jessica Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 46 19-03-2010 14:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension