K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2010, 12:43   #1
Sivtop
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 21
Styrke: 16
Sivtop er ny på vejen
Lige fået afslag på fleksjob ;(

Jeg har i dag fået det skriftlige afslag på fleksjob. Jeg var klar over det... min sagsbehandler har været så uinteresseret i mig og min sag hele vejen igennem. Har ikke kunnet svare på mine spørgsmål, og har ikke kunnet huske fra næse til mund ved hvert eneste af vores møder.
Jeg er ikke blevet arbejdsprøvet overhovedet.
Jeg har en 20 timers stilling hvr jeg kan blive som fleks'er. Min læge har skrevet en attest til sagsbehandler hvori han gør klart at jeg har arbejdet 20 timer i tre år pga. helbredsmæssige problemer.

De vurderer at jeg har gode ressourcer og kompetencer i forhold til mit nuværende arbejde som jeg har 5 års erfaring indenfor, på ordinære vilkår. (PÅ 20 TIMER VEL AT MÆRKE)

Efterfølgende skriver de så:
Du lider af hypermobilitetssyndrom - overbevægelige led med kroniske ledsmerter, og har nakke skulder og rygproblemer. Det vurderes at du har begrænsninger i din arbejdsevne i forhold til fysisk belastende arbejde, og der skønnes at være varig skånehensyn i forhold til fysisk arbejde som belaster nakke, skulder og ryg.

Det vurderes at din arbejdsevne ikke er væsentlig og varig nedsat i et sådant omfang at det berettiger dig til fleksjob.

Desuden er der i afgørelsen lagt særlig vægt på at jeg er selvforsørgende i en ordinær stilling på 20 timer.

Jeg synes jo de modsiger sig selv... og det gør de osse flere steder i min ressourceprofil. Det har jeg påpeget, men det er fuldstændig ligemeget åbenbart.

Jeg arbejder i en vuggestue, og jeg kan end ikke holde de timer ud jeg har mere....det er forfærdeligt. Mine rygproblemer forværret indenfor de sidste par mdr. og jeg er nu i forstadiget til en diskusprolaps fik jeg beskeden om i går. Var til en udvidet rygundersøgelse hos min fysioterapeut.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre... synes det hele smuldrer omkring mig og systemet lytter ikke

Min fagforening er med indeover og de hjælper mig med at anke... men ved snart ikke hvor vi skal trykke på knapperne... hvad vil de lytte til
Sivtop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 13:49   #2
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Æv, jeg har ingen kloge ord med du får lige et cyberkram med på vejen
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 14:35   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tja, det lyder som om at de begrunder det med at du har kunne leve af den løn du har fået for 20 timers arbejde.
Men det giver ingen mening, når andre går fra kontanthjælp til flexjob...

Jeg tror, at du har gode muligheder i forbindelse med din anke i og med at din helbredsmæssige situation har ændret sig til det værre.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 16:49   #4
Sivtop
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 21
Styrke: 16
Sivtop er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solen Se meddelelser
Æv, jeg har ingen kloge ord med du får lige et cyberkram med på vejen
Mange tak... det varmer alt sammen <3
Sivtop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 16:51   #5
Sivtop
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 21
Styrke: 16
Sivtop er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Tja, det lyder som om at de begrunder det med at du har kunne leve af den løn du har fået for 20 timers arbejde.
Men det giver ingen mening, når andre går fra kontanthjælp til flexjob...

Jeg tror, at du har gode muligheder i forbindelse med din anke i og med at din helbredsmæssige situation har ændret sig til det værre.
Ja... jeg tænker osse at det er det de mener.... jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Finde andet arbejde, hvem vil ansætte mig? Jeg kan ikke blive hvor jeg er meget længere... jeg kan ikke holde timerne ud. Det er et forfærdeligt system vi har....
Sivtop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 21:52   #6
Sivtop
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 21
Styrke: 16
Sivtop er ny på vejen
Slet ikke nogen der har et godt råd? Lign. oplevelse? Hvad skal jeg lægge vægt på i min anke?
Sivtop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 22:31   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
rykker lige den her op i toppen og prøver at kigge på den i morgen aften, lige nu er energien sluppet op , er ved at pakke lejlighed ned igen igen .. men skal prøve at se om jeg kan få nogen lyse ideer i morgen aften .. hvor længe har du inden anke skal afleveres ??
  Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 06:48   #8
Sivtop
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 21
Styrke: 16
Sivtop er ny på vejen
Lidt nye øjne og lyse ideer på sagen kan gøre så meget... så tusind tak

Jeg fik afslaget i går, så har de fire uger til at få sendt anken afsted.
Sivtop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 13:30   #9
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hmmm, sjovt så forskelligt kommuner vurderer disse sager, jeg fik netop på samme grundlag for 2 år siden tilkendt fleks, jeg arbejdede 25 timer inden gr. helbreddet, og fik vurderet en arbejdstid på 2-3 timer om dagen...
og fik derfor fleks....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 19:06   #10
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Ank ank ank !

Ank alt hvad du kan, jeg vil mene du står stærkt, hvis du kan dokumentere at du har arbejdet på deltid p.g.a. helbredet/skånehensyn.

Med venlig hilsen Demo
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har lige fået taget blodprøver KatrineB Alt det andet 16 10-08-2012 08:27
har lige fået førtidspension davsdavs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-09-2011 12:28
når man har fået afslag linea Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 12-04-2011 12:39
Har lige fået min opdatteret RS, jeg kan slet ikke se mig selv i den hopper Alt det andet 14 02-11-2010 13:21
Min datter har lige fået konstanteret OCD Jessica Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 46 19-03-2010 14:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension