K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2010, 01:15   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Omvendt kan man jo også sige, at det din kæreste skylder i gæld, jo skulle have været de penge i skulle have hygget jer lidt ekstra for...

Sådan er det jo hele vejen igennem. Nogle har mange lån, en masse klatgæld og næsten ingen penge at leve for. Andre med samme udbetaling, har måske ingen gæld og kan spare op og generelt have følelsen af at kunne klare sig...

Der er jo mange ting der spiller ind. Nogen bor stort og dyrt, hvor andre bor småt og billigt, nogen har lagt smøgerne og chokoladen på hylden, hvor andre vælter sig i delikatesser. Nogen er bare skide gode til at kunne få pengene til at yngle uanset hvor lidt de har, og andre der har flere penge, kan dårligt klare en hel måned uden at skulle låne lidt den sidste uge..
Vi kender sikkert alle sammen nogen i begge grupper, eller kan gendkende os selv lidt....

Udbetalingerne er jo ret ens når alt kommer til alt, men det er alt det matrielle der gør forskellen på om man har penge eller ej....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 08:12   #12
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Er helt enig i, at det er træls med ægtefælle-forsørgelsespligten

Faste udgifter er ens om man er kæreste eller gift, så den vej er jeg uenig med dig i, at det er okay hvis man er gift, men ikke hvis man kun er kærester.

Jeg mener fortsat du har mulighed for at have et skånejob hvis du bliver pensionist.

Har du nogle forsikringer, der kommer til udbetaling ved pensionering?

Der er heller ikke i førtidspensionen taget højde for om man har børn eller ej.

Det er desværre sådan, at mange må sælge hus, bil mv. når de kommer på sygedagpenge/førtidspension/kontanthjælp. Måske du har mulighed for at finde en billigere bolig?

Det er altid rigtig svært at skulle ændre sin situation, fordi økonomien ikke er som man "planlagde" den ville blive.

Ikke at jeg ikke godt forstår dig . I er heldigvis i en situation, hvor I knap er så fastlåste til boligen, som hvis I f.eks. havde haft børn i skole f.eks.

Så selvom det kan lyde hårdt (for jeg ved godt man kan være rigtig glad for sin bolig), så er det måske nu man skal overveje;
* Bor vi for dyrt i forhold til vores situation?
* Bor vi det rigtige sted, - også på sigt? (centralt, så I kan klare jer uden bil (invalidebil på sigt)

Det ER dyrt at have børn, - men det kan lade sig gøre. JA man vil gerne give sine børn det samme som andre, - og NEJ det kan man så ikke. Men man kan give dem nærvær og kærlighed, og det er i bund og grund det vigtigste.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 11:25   #13
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hej igen

jo vi bor i en ret dyr kommune i nordsjælland og vil gerne flytte til noget billigere men kan ikke lige flytte mens sagen er igang og efter hvad jeg kan se herinde kan sager jo tage årevis.

bor til 7000kr i en lejl om md. det klart mer end vi har råd til pt nu jeg er på kontanthjælp er det alt jeg har udbetalt.

er der iøvrigt nogen herinde der har nogen erfaringer med stolpegården? skal måske i et forløb derude..

tænker på om det evt ka forsinke min sag.. kan jo ikke fjerne mine smerter er nu mest bare for at få bedre selvtillid og bekæmpe min depression.

har jo de her to lægepapirer fra henholdsvis min smerteklinik og professeren indenfor min sygdom der skriver der ikke er nogen behandlingsmulighedder, at jeg er overmådelig svær og hjælpe, og den ene skriver at min arbejdsevne er 100 procent kompromiteret. og at jeg heller ikke kan klare arb. prøvninger og lign. er bare så bange for det ikke er nok.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 13:00   #14
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg bliver da næsten bange ved udsigten til en mulig pension en dag, idag kan jeg jo kun klarer 2-3 timer om dagen ved fleksjob.
Jeg er samboende med min kæreste, og hvis jeg en dag bliver nød til at ende på pension så vil jeg få en brutto indtægt på 6000-7000kr.mdr. (idag 12.000kr mdr på fleks.)fordi min kæreste har en indtægt på lige omkring 48.oookr. brutto mdr., hvorfor skal han pludselig forsørge mig bare fordi der står pension på papiret, vores privat forhold ændre sig jo ikke fordi det hedder fleks eller pension, vores liv vil jo stadig være det samme.
Vi har valgt fra starten af vores samliv ikke at have fællesøkonomi, fordi jeg havde en søn inden vi mødte hinanden.
Så jeg har altid stået for alle huslige indkøb, gaver tøj til mig og børnene og lign. hvor han har stået for husleje (hans hus), bilen (kun ham der har kørekort) forsikringer og lign.
Men det vil jo ikke kunne hænge sammen den hvis den dag kommer og jeg skal have pension....
Men det grundliggende er at jeg IKKE FATTER, hvorfor ens samlevers indtægt skal ligge til grund for ens pension når den ikke skal ved fleks.
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 13:13   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næ, man har kun frihed sålænge begge arbejder. Så snart en bliver syg, så kommer straffen. Det er jo ren kassetænkning for systemest side, ikke andet. Så slipper de jo for at betale en fuld pension, og lægger bare den arbejdende part byrden på skuldrene istedet. Nemt og besparende for samfundet. Men ikke særlig tilfredsstillende for den syge som skal have indarbejdet, at der er lunt under tøflen.

Mange kan ikke engang få kontanthjælp, og lever udelukkende af den arbejdende parts indtægt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vejledning for enlige og samlevende. Debutanten Nyttigt at vide for Førtidspensionister 7 11-07-2013 18:36
Mere om reelt enlige bfritz Politik og Samfund 1 12-03-2013 01:56
Ankestyrelsen gør det vanskeligere at jagte enlige carolines Politik og Samfund 1 05-02-2013 12:55
Børnecheck til enlige forsørgere supersus Politik og Samfund 4 11-11-2012 12:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension