K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2013, 09:49   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Question Kørselsfradrag...

Hej Alle på K10

Diskussion med min svigerfar omkring kørselsfradag...

Han siger at jeg under ingen omstændigheder kan(må) få kørselsfradrag i forbindelse med mit fleksjob...da skatten trækkes som b-indkomst...
Flekslønstilskuddet fra kommunen trækker a-skatten...

Hvad siger I?

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 09:59   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man har også kørselsfradrag hvis man har B-indkomst..

"Hvis du i forbindelse med dit b-indkomst-job har haft transportomkostninger, kan du trække dem fra i din b-indkomst. Der er forskellige satser alt efter om du kører i bil, motorcykel, EU-knallert, knallert eller cykel – ja, der er endda en fradrags-sats for at køre til/fra job på cykel. Disse satser varierer, alt efter hvor langt du kører i alt. Men alt det behøver du ikke bekymre dig om – hos b-indkomst.dk skal du blot taste din fra- og til adresse, så klarer systemet resten. Hvis du har omkostninger til fly, bus, tog, taxi eller andet, håndterer b-indkomst.dk selvfølgelig også det. Du skal være i stand til, overfor SKAT, at dokumentere dine fradrag."

http://b-indkomst.dk/support

Vær også opmærksom på den her..

http://www.flexforum.info/indlaeg/Ko...i-fleksjob.pdf

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=221782
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 30-05-2013 kl. 10:01.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 10:35   #3
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Mange tak Pip :-)
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 14:56   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvorfor b-indkomst? Er det ikke som ved andre, der har mere end et job, tale om a-indkomst blot uden fradrag, da du har brugt det?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 16:22   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Øhh.. Den sædvanlige misforståelse mellem B-skat og BI-kortet.

En flekser på ny ordning får jo penge 2 steder fra.. Lønnen og tilskuddet.

Et af stederne bruges hovedkortet med fradrag og trækprocent. Den anden bruger BI-kortet med samme trækprocent med uden fradrag.

B-skat er typisk skat af indtægter som IKKE kommer fra et lønmodtagerjob.

Og jo.. Det gives kørselsfradrag i fleksjobbet efter samme regler som andre har.

I en praktikperiode FØR fleksjobbet kan der ikke fratrækkes kørsel, men der kan ydes et tilskud fra jobcenteret. Pt. ca 107 øre for km over 24 km/dag
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 21:56   #6
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Ny kategori... "Skatteforhold"...?

Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Hej Alle på K10

Diskussion med min svigerfar omkring kørselsfradag...

Han siger at jeg under ingen omstændigheder kan(må) få kørselsfradrag i forbindelse med mit fleksjob...da skatten trækkes som b-indkomst...
Flekslønstilskuddet fra kommunen trækker a-skatten...

Hvad siger I?

Jeg siger at han siger noget sludder !

Hvordan skatten trækkes i første omgang har jo intet med den endelige beregning at gøre.
Har man arbejde, og opfylder man iøvrigt kravene til fradrag, så får man det også PUNKTUM

Men det er da iøvrigt ufatteligt hvor mange herinde der er helt blinde når det handler om registrering af forskudsskat og endelig udregning af skat.
Jeg synes beslægtede emner betænkeligt tit kommer op, måske skulle der laves en speciel kategori om skatteforhold ???
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 08:16   #7
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej Alle igen

Jeg tror simpelthen at svigerfar og jeg taler forskellige sprog...

Han, folkepensionist - jeg, fleksjobber.

Han har fået mulighed for på svigermors arbejde, at få nogle timers arbejde - han må jo tjene x antal kroner førend det påvirker folkepensionen. Fint nok.

Han siger: du må under ingen omstændigheder have fradrag på bi-job-indtægt.
Jeg siger: nej, men på kørselsfradrag - det må jeg gerne.
Han: NEJ!
- fordi han selv havde kontaktet skat og havde talt med 4 forskellige der, og de havde alle sagt at HAN ikke kunne få kørselsfradrag...

Og dermed kan jeg heller ikke...mener han.

Jeg tror han havde spurgt om fradrag og ikke kørselsfradrag...
Måske hænger den netop også i at han køre med svigermor frem og tilbage de dage han skal jobbe? Hun har jo fuldt kørselsfradrag...og han kan ikke bevise at han har kørselsudgift?!

Men er der forskel på kørselsfradrag på bi-job, afhængigt af hvilken ydelse man er på? Folkepenion kontra fleksjob?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Jeg siger at han siger noget sludder!
Ja, men hvis vi nu bare taler forbi hinanden... men jeg er tilbøjelig til at give dig ret

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Men det er da iøvrigt ufatteligt hvor mange herinde der er helt blinde når det handler om registrering af forskudsskat og endelig udregning af skat.
Jeg synes beslægtede emner betænkeligt tit kommer op, måske skulle der laves en speciel kategori om skatteforhold ???
Ang. skat... så fatter jeg hat og briller af hvad der sker ... det er som at læse "sort-snak" for mig. Generelt har jeg svært ved at forstå lov-tekst...

Jeg kontakter altid skat hvis der skal rettes i min.

Jeg har siden skat indførte det her med at de "bare retter" og sender forslag til rettelsen, fået 3 mails fra dem om at de nu har gjort sådan og sådan... Jeg fatter hat!

Og da der endelig skulle rettes pga. nye indtægter, da jeg er så heldig at have fået et fleksjob, så kontaktede jeg dem med henblik på rettelse af indtægt samt for kørselsfradrag. Damen i telefonene lød mere end opgivende, men rettede dog mine tal for mig. - Sagde hun, jeg kan endnu ikke se rettelserne på skat.dk...

Tror bare at en del andre end jeg, ikke forstår / måske ikke har overskud til at sætte sig ind i hvad det betyder og så endelig for lige at være helt sikker på at man har forholdt sig korrekt/ gjort det rigtigt..

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kørselsfradrag som flexjob hapsi Spørgsmål ang fleksjob 11 10-09-2012 12:11
Kørselsfradrag fleksjob.. Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 12-01-2010 02:11
Kørselsfradrag jf LL§ 9D Benjamin Alt det andet 1 09-07-2009 22:48
Specielt kørselsfradrag for handicappede Hejdien Den nyttige viden vi alle har 3 22-06-2008 22:29
Kørselsfradrag PRH Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 21-03-2008 15:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension