K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2013, 10:32   #1
JacobSimon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
JacobSimon er ny på vejen
Sagsbehandlingstider paragraf 17

Hej alle
Jeg er ved at være mere elle mindre forvirret på et lidt højere plan, hvis dette ellers kan lade sig gøre i min psykiske tilstand.

Mit spørgsmål går på sagsbehandlingstider, efter at have indgivet en anmodning om førtidspension efter paragraf 17.

Jeg har fundet mange forskellige svar, derfor også min forvirring.
Men spørgsmålet er:

Hvis jeg idag, den 16/10 anmoder om førtidspension efter paragraf 17, på foreliggende grundlag, hvor lang tid må der maximalt gå inden...

Sagen kommer for et rehabiliteringsteam?

og hvor længe har kommunen så herefter til at behandle dagen?

Hvis dette ikke overholdes, hvad gør man så?

Håber nogle kan hjælpe, med de nøjagtige oplysninger og
evt. også med hvor disse kan findes på nettet.

På forhånd 1000 tak

Sidst redigeret af JacobSimon; 16-10-2013 kl. 10:59. Årsag: Tilføjet spørgsmål
JacobSimon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 10:53   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du søger om førtidspension i henhold til pensionsloves §17, så kan det tage meget lang tid, igen fast frist.

Hvis du derimod søger om førtidspension i henhold til pensionsloves §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag, så har kommunen 3 mdr. til at komme med en afgørelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 10:59   #3
JacobSimon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
JacobSimon er ny på vejen
Hej

Ja, det glemte jeg selvfølgelig at skrive.

Paragraf 17 på forliggende grundlag.

Tak, men ved du om det er incl. tiden gennem rehabiliteringsrådet, altså
hvis der søges idag ville det være sagen skulle behandles inden 16/01-2014.

Grunden til at jeg spørger er at jeg ansøgte den 14. juni og har ikke hørt videre i sagen, det er gjort skriftlig og er bekræftet.
JacobSimon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 11:24   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af JacobSimon Se meddelelser
Hej

Ja, det glemte jeg selvfølgelig at skrive.

Paragraf 17 på forliggende grundlag.

Tak, men ved du om det er incl. tiden gennem rehabiliteringsrådet, altså
hvis der søges idag ville det være sagen skulle behandles inden 16/01-2014.

Grunden til at jeg spørger er at jeg ansøgte den 14. juni og har ikke hørt videre i sagen, det er gjort skriftlig og er bekræftet.
Jeg må erkende, at jeg ikke er særlig meget inde i de nye regler, så vent lige og se, om ikke der er en anden der ved det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 12:42   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er heller ikke let...

Kære JacobSimon.

Sagsbehandlingstiden i det nævnte tilfælde er 3 måneder og er en lovbunden frist, der som udgangspunkt skal overholdes, men....

Systemet er nærmest brudt sammen.

I Københavns kommune er Ombudsmanden gået ind i sagen grundet disse lovbrud der faktuelt foregår der.

Læs #425 http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664&page=43

Hvis ikke du lever i Københavns kommune og din lovbundne frist på 3 mdr ikke overholdes klager du til Tilsynet
http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=5792

Men her findes ingen lovbunden frist for en afgørelse, men servicefrister der kan laves om alt efter hvor travlt de har. Forventet frist ca 1 år.

Men hvis du har overskud. så sæt dig ind i sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2
http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664

Det er et område, hvor Folketinget IKKE formår at få de 98 kommuners embedsmænd til at følge landets love. Det er et faktum.

Kommunale sagsbehandlingsfrister:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 13:06   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Tre måneder fra den dag hvor sagen overgår til behandling i socialforvaltningen.

Overskrides denne frist, skal man orienteres om den individuelle årsag til længere sagsbehandling, kommunen kan således ikke bare sige de har mange sager og tager dem i den rækkefølge de kommer.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 13:15   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tænker bare lidt om det ikke er lidt spild af tid
hvis ens sag ikke har været fordi klinisk funktion og i ressourceforløb
som jeg ikke formoder denne sag har været.

der må jo være en grund til sagen ikke er indstillet af kommunen

de nye regler kræver alså rigtig meget før der kan blive tale om en pensionsag

men ellers er jeg enig med de andre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 13:53   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
der må jo være en grund til sagen ikke er indstillet af kommunen
Jeg søger også på det foreliggende, jobcenteret må ikke indstille til pension, selvom det er eneste udvej.
Jeg har jobcenterets fulde opbakning og de vil ikke være bekendt overfor nogen arbejdsgiver at sende mig ud med så lav arbejdsevne samtidig med at jeg skal have støtte en til en i arbejdstiden.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 15:54   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af JacobSimon Se meddelelser
Hej alle
Jeg er ved at være mere elle mindre forvirret på et lidt højere plan, hvis dette ellers kan lade sig gøre i min psykiske tilstand.

Mit spørgsmål går på sagsbehandlingstider, efter at have indgivet en anmodning om førtidspension efter paragraf 17.

Jeg har fundet mange forskellige svar, derfor også min forvirring.
Men spørgsmålet er:

Hvis jeg idag, den 16/10 anmoder om førtidspension efter paragraf 17, på foreliggende grundlag, hvor lang tid må der maximalt gå inden...

Sagen kommer for et rehabiliteringsteam?

og hvor længe har kommunen så herefter til at behandle dagen?

Hvis dette ikke overholdes, hvad gør man så?

Håber nogle kan hjælpe, med de nøjagtige oplysninger og
evt. også med hvor disse kan findes på nettet.

På forhånd 1000 tak
Din sag skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension i umiddelbart tilknytning til din ansøgning...

Det kan du se af følgende principafgørelser http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../P-006-04.aspx

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../P-006-07.aspx

Det vil sige at de 3 måneder de har til at afgøre sagen....ja det gælder også den tid det vil tage dem at få sagen igennem rehabiliteringsteamet...

Hvis de ikke overholder dette...så kan du klage til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen...

Når du ansøger om førtidspension på det foreliggende grundlag...så er det vigtigt at du får det "på det foreliggende grundlag" med

Du skal ansøge skriftligt og få en kvittering på at du har afleveret den med dato på...

Det samme hvis du klager...gør det skriftligt og få kvittering på at du har afleveret den....

Det er vigtigt at du selv kan dokumentere alt i din sag...

Søg evt aktindsigt inden så du ved hvad de har liggende på dig af papirer....

Hvis der mangler nogen og du evt selv har dem...så kan du altid aflevere de manglende papirer og få dem lagt ind i din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 17:26   #10
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
da Jeg søgte på en Paragraf 17 på forliggende grundlag gik der 4 mdr og så havde jeg svaret
__________________
Førtidspensionist pr. 1/3-2013
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension