K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2011, 17:03   #21
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Sannepil

på et tidspunkt.: "Det er lægekonsulenten der bliver ved med at ville have flere undersøgelser, hun ville også sende mig på lykkepiller, men der sagde min læge stop, da jeg jo ikke har en psykisk lidelse og hun derfor sagde at de så lige så godt kunne prøve d vitaviner eller fiskeolie, da det nok hjalp lige meget."

Har du dette på SKRIFT og hvor ved du ellers det fra?

Spild ikke tid og penge på en advokat...... de kan ikke noget vi ikke kan! Hvis, vil jeg godt vide hvad? Her drejer det sig kun om den sociale kommunale sag jeg udtaler mig om.

Du skal også vide, at K10 er i gang med netop din kommune, da de beviseligt ikke vil vedkende sig Retssikkerhedsloven herunder §3 stk.2 som jeg nu er i gang med, for anden gang. Læs #252 som jeg snart vender tilbage med nyt, da jeg forbereder en henvendelse til Ombudsmanden.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664&page=26

Men din ulykke har du formodentlig check på ifb med forsikring?

Hilsen Peter
Hej Peter.

Det var til en rundbordssamtale med min læge, lægekonsulenten og min sagsbehandler, at lægekonsulenten sagde det.
Påhovedpineklinikken havde jeg prøvet noget der hedder Saroten som egentligt er et antideprisiv, men som man har haft positiv erfering med at bruge det til at forebygge nogen former for hovedpine, men i mit tilfælde tog jeg på 1 måned 15 kg på og det fik mig til at få det mærkeligt, ikke godt, så det blev hurtigt droppet igen.
Det så lægekonsulenten som, at bare det at det havde en eller anden form for virkning, om end dårlig, som et tegn på at mine lidelser er psykiske og ikke fysiske.
Det kunne både min egen læge, samtlige psykologer og psykiatere sige at det er det.
100% fysisk om end psykisk træt at kommunen.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 18:27   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det første der faldt mig ind da jeg læste dit indlæg var, at der vist også er noget med, at en sag ikke må overbelyses.

Du har intet at miste ved at søge om førtidspension i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

For det første kan du ikke være sikker på, at du får afslag.
For det andet, hvis du får afslag så anker du det, og får derved andre øjne på sagen.

Snak ikke i telefon med sagsbehandleren.
Optag samtalerne, det er fuldt ud lovligt, men lad være med at fortælle det, det giver bare en masse bøvl.
Få altid en kvittering når du afleverer noget på kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 19:18   #23
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære Sannepil!

...har netop læst hele din tråd:

Uhyrlig behandling, eller rettere sagt manglende, du har været og er udsat for!

Du er uden ydelse/indkomst!

Du måtte smide håndklædet i ringen i september 2004, efter du HAVDE forsøgt at være selvforsørgende!

Én af dine mange arbejdsprøvninger konkluderede max. 2 timers arbejde/uge!

Du har varige, stationære mén efter påkørslen og dette er dokumenteret lægefagligt med konklusionen, at dit funktionsniveau er nedsat til det ubetydelige.

Du har nu været i dette umeneskelige system siden 2004 med uhyrlige argumenter fra din seneste sagsbehandler - magen til inkompetente og ikke lovmedholdelige bemærkninger er åbenbart at finde i mange Jobcentre...

Du har allerede fået mange gode råd fra stabile kræfter herinde og jeg kan kun gentage:

Få aktindsigt, overblik og søg så en førtidspension § 17 på det foreliggende grundlag.

Sygdom & ulykker har intet at gøre med alder.

Gode tanker herfra til at gennemføre slutspurten :-)

Sidst redigeret af Carmen; 17-02-2011 kl. 19:23.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 19:19   #24
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Byretsdom smøl revalidering....

http://www.k10.dk/showthread.php?t=16134

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 10:14   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville her be om fuld aktindsigt, for at se hvilke papir/dokumenter de har.

Derefter lave en fuds bilagsliste, over div lægepapir, evt funktionsbeskrivelser/fys. og dine arbejdsprøvninger.

Derefter søger du pension efter §17. Husk i din ansøgning at vedlægge denne bilagsliste. NB henvis nederst på siden at den vedlægges.

I ansøgningen tager du ca. 2-3 citater fra dels lægeerklæringer, dels arbejdsprøvninger og bruger i argumentation for din ansøgning.

Du får formodentlig ikke så meget ud af advokathjælp på dette tidspunkt, andet end at det koster mange penge, men.. det er jo i sidste ende op til dig og dit overskud.

Det du får ud af dette, er at det bliver præciseret hvad der skulle mangle i din sag. Og du vil ikke se de tåbelige argumenter om din alder. I bedste fald får du pension.
Som sagt af andre; Ingen samtale med sagsbehandler uden optagelse og/eller bisidder. Helst skriftlighed.

PS du kan evt få hjælp herinde til din ansøgning.

Held og lykke

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 10:53   #26
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Måske det er mit forvirrede hoved, men kan ikke lige finde byretsdommen. Et link i linket henviser til at man kan rejse tilsynssag. Men det er da straks en større historie, ikke?
Er det noget, der skal ske på foranledning af borgerens klager?
Altså, er en tilsynssag den eneste vej, når kommunen snøler med ens sag?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 11:05   #27
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det første der faldt mig ind da jeg læste dit indlæg var, at der vist også er noget med, at en sag ikke må overbelyses.

Du har intet at miste ved at søge om førtidspension i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

For det første kan du ikke være sikker på, at du får afslag.
For det andet, hvis du får afslag så anker du det, og får derved andre øjne på sagen.

Snak ikke i telefon med sagsbehandleren.
Optag samtalerne, det er fuldt ud lovligt, men lad være med at fortælle det, det giver bare en masse bøvl.
Få altid en kvittering når du afleverer noget på kommunen.
Vovse, som sædvanlig har du overblikket !

Det fremgår af Retssikkerhedsloven:
Sagens oplysning m.v.
§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager,
der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til,
at myndigheden kan træffe afgørelse.

Der må da være materiale nok, til at træffe afgørelse!
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 12:06   #28
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Et eller andet sted virker det jo positivt at din sag i det mindste kommer forbi lægekonsulenten, for så handler de da

Men der skal også være en mening med galskaben

Kan du ikke skrive en form for klagebrev, hvor du gør opmærksom på trægheden i sagsbehandlingen? At det ikke kan være meningen at du har været i systemet så længe, at din sag er så veldokumenteret og gennemundersøgt - og at din sag så kan blive ved at komme retur fra lægekonsulent med krav om yderligere dit og dat
At nu må de for én gangs skyld danne sig et fornuftigt overblik, og én gang for alle beslutte sig for hvad mere, der skal belyses før de er tilfredse. Forlang at de laver en overordnet plan for hvad der skal til i resten af forløbet, således at der ikke sker flere 'hovsa- vi mangler vist også lige det... og det', som dermed er med til at forhale sagen yderligere

Forlang også en velbegrundet redegørelse for, hvorfor de mener, din sag stadig ikke er ordentlig belyst ift at kunne træffe afgørelse om det ene eller det andet

Og bed så om en klagevejledning, fordi du ønsker at klage over sagsbehandlingen, hvis de forhaler sagen yderligere

Vi gjorde noget lignende i min sag, og det fik da sagsbehandler lidt på dupperne efterfølgende
Hej Tassi.

Jeg har idag sendt et brev til min sagsbehandle hvor jeg har skrevet således:

Da jeg synes at dette ser ud til at fortsætter uden ende har jeg nogle punkter som jeg beder dig opfylde:

Hej ....

1. Jeg vil gerne have aktindsigt i min sag.
2. Jeg vil gerne vide præcis hvad det mangler i min sag for at jeg kan få en afgørelse/afklaring.
3. Hvornår i forventer at være færdige med at gennemlyse min sag?
4. En begrundelse for hvorfor i stadig ikke mener at min sag er blev belyst godt nok?
5. En klagevejledning.


Så håber jeg at det kan få tingene lidt på gled.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 12:23   #29
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Hej Tassi.

Jeg har idag sendt et brev til min sagsbehandle hvor jeg har skrevet således:

Da jeg synes at dette ser ud til at fortsætter uden ende har jeg nogle punkter som jeg beder dig opfylde:

Hej ....

1. Jeg vil gerne have aktindsigt i min sag.
2. Jeg vil gerne vide præcis hvad det mangler i min sag for at jeg kan få en afgørelse/afklaring.
3. Hvornår i forventer at være færdige med at gennemlyse min sag?
4. En begrundelse for hvorfor i stadig ikke mener at min sag er blev belyst godt nok?
5. En klagevejledning.


Så håber jeg at det kan få tingene lidt på gled.

Hilsen

Sannepil
(Vi mangler et 'thumbs up' ikon - ellers havde du fået det)

Næste punkt bliver at holde sagsbehandler ved ilden. For det kunne jo tænkes at din skrivelse behændigt bliver overset, eller at du blot modtager en sludder for en sladder.
Hvad vil være en rimelig frist? 2 uger?
Hvis du ikke har modtaget tilfredsstillende svar på det tidspunkt, skruer du bissen på
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 12:32   #30
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
(Vi mangler et 'thumbs up' ikon - ellers havde du fået det)

Næste punkt bliver at holde sagsbehandler ved ilden. For det kunne jo tænkes at din skrivelse behændigt bliver overset, eller at du blot modtager en sludder for en sladder.
Hvad vil være en rimelig frist? 2 uger?
Hvis du ikke har modtaget tilfredsstillende svar på det tidspunkt, skruer du bissen på
Hej Tassi.

har lige fået mail fra min sagsbehanler, som ser således ud, men hvad betyder det?

Hej Sanne,

Jeg fik din psykiatriske vurdering i går og gik i gang med at indarbejde den i ressourceprofilen. Jeg er netop ved at udfærdiggøre din ressourceprofil, som vil blev sendt til dig i løb af næste uge, således at du kan tilføje dine kommentarer til den. Afhængig af, hvor hurtig jeg får den tilbage vil din sag indstilles til Team den 28. februar, der vil træffe den endelige afgørelse. Du vil få en klagevejledning, når vi har truffet en afgørelse i sagen.

Du vil få tilsendt kopi af rapporten fra Psykiateren.
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe skal jeg kæmpe mod mig selv.. Star Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-09-2013 22:01
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvor længe skal jeg vente? 2012 Spørgsmål ang fleksjob 7 08-01-2012 12:32
Hvor længe skal man vente . . . L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-11-2009 11:36
RP ! hvor længe skal man vente ?! WilloW At søge førtidspension 3 02-04-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension