K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2009, 11:09   #1
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
K vil ændre efterløn og førtidspension

De Konservative støtter statsminister Lars Løkke Rasmussens (V) plan for Danmark mod 2010. Men det kan komme til at gøre lidt ondt, vurderer politisk ordfører.

Danskerne skal vænne sig til tanken om, at der pilles ved efterløn, førtidspension og andre velfærdsgoder. Det er nødvendigt, hvis Danmark skal være i verdensklasse.

læs resten her http://sondagsavisen.dk/91/010154934/
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 13:06   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
danmark bliver jo snart et uland.
alle arbejdsplader ryger til udlandet på grund af vores løninger.
men ingen kan leve for 50 kr timen i Danmark.

Ja de syge skal ud og arbejde. Men hvor skulle de arbejdspladser komme fra.
måske tage til kina et par måneder af gangen og hjem igen.

Men at ramme de syge, ja det er meget nemt. De kan ikke forsvar sig. Men tro mig det bliver ikke anderledes med s og SF.
de kan jo heller bare låne i udlandet og spille konger.
nej Danmark har ikke råd til den velfærd, som vi er vandt til.

men godt det ikke er mig som skal priotere.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 15:22   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, vi har lige diskuteret det her http://www.k10.dk/showthread.php?t=10746 som Ragdoll skriver, så er det da underligt de vil sikre velfærden ved at skære i den
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 15:37   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja... handicaporganisationerne og LO (Harald Børsting) har så en helt anden mening om det rummelige arbejdsmarked.

LO mener, at samfundet kan SPARE penge, men som med alle statistikker, så har vi jo mærket på egen krop, at VKO "vælger" de statistikker, som rammer de svageste.

Prøv at læse en masse konstruktive forslag til, hvordan erhvervslivet og samfundet kan spares for mange, mange milliarder, hvis de ellers GIDER!!!

4,5 MILLIARDER kan spares kun på fleksjobbere, hvis man ellers VIL...

Citat:
I LO’s arbejdsmarkedsrapport sammenlignede vi effekterne af revalidering med ef*fekterne af almindelig aktivering.

Analysen viste, at revalidering er et langt mere ef*fektivt redskab til at bringe arbejdsløse i beskæftigelse. Også samfundsøkonomisk kan det betale sig. Hvis for eksempel 10 procent af fleksjobberne var blevet tilbudt revalidering, kunne de offentlige kasser have sparet 4,5 milliarder kroner, viste arbejdsmarkedsrapporten
http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...rbejdsmarkedet

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 16:44   #5
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Lyder da fint, at man KAN spare 4,5 milliarder på fleksjobbere. Må jeg foreslå i den forbindelse at selvfølgelig kan man sagtens spare alle de penge....ved simpelthen at fyre samtlige ukompentente uudannede konsulenter, sagsbehandlere, private afklaringsfirmaer o.s.v, og kommer tilbage til ganske almindelig sund fornuft.

Det er ikke fleksjobberne der koster kassen, men hele systemet udenom.

Til min række af sagsbehandlere, er der senest kommet en KOMPETANCEsagsbehandler til, som skal samarbejde med min BARRIEREsagsbehandler, som skal samarbejde med min SOCIALsagsbehandler, som skal samarbejde med min RESSOURCEsagsbehandler, som skal samarbejde med min HJÆLPEMIDDELsagsbehandler, som skal samarbejde med min § 100sagsbehandler, alle skal samarbejde med LÆGEkonsulenten, hvad JOBkonsulenten laver ved jeg ikke helt, så er der jo min ØKONOMISKEsagsbehandler ikke at forglemme...plus alt det løse der opstår undervejs.

Kunne LO ikke, for èn gangs skyld, lade være med at hakke nedad.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 16:51   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvad med boligsikrings-sagsbehandler?

LO hakker IKKE nedad... LO taler faktisk fleksjobbernes sag og ønsker at hjælpe syge og handicappede - i modsætning til VKO.

De skriver om, at fleksere parkeres på ledighedsydelse, og at førtidspensionister slet ikke tilbydes skånejob osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 18:30   #7
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Hehe, så VKO.....ski ikke nemt med de betegnelser, slet ikke når man er halvarrig og skriveriet går lidt stærkt.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efterløn udbetaling på førtidspension hrolsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 21-11-2011 21:01
Førtidspension og efterløn onmyway Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 28-10-2011 10:05
Flex - førtidspension - efterløn?? manniche Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 12-10-2010 14:05
K vil ændre efterløn og førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 21-11-2009 14:50
tilbagebetaling af efterløn når man går på førtidspension pjuske Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 02-12-2008 22:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension