K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2013, 14:21   #1
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Råd søges vedr. ændring af dato til møde sidst i december 2012

Jeg er blevet opmærksom på at nogle har fået deres ftp sag ind under gamle regler fra før 1 jan. 2013 ved eksempelvis at deres møder blev ændret til starten af januar 2013 som ellers var sat til at skulle holdes i december 2012 ?

Jeg var færdig med alt den 18 december 2012, havde en tid hos min jobkonsulent til at få lavet en evaluering og konklusion den 20 december 2012 men min jobkonsulent ændrede denne tid til den 3 januar 2013, hvilket gjorde jeg ikke kunne søge om ftp i 2012 pga min jobkonsulent ændrede tiden for mødet til den 3 jan 2013.

Er det noget jeg skal reagere på og evt gøre pensions nævnet opmærksom på dette i en kommentar til dem, at jeg finder det urimeligt at min jobkonsulent ændrede tiden for vores møde til den 3 jan 2013 så jeg derved kommer under de nye regler her i 2013 og at de bedes indstille mig til at behandle min sag som var gældende fra før 1 jan. 2013 ?

Jeg har disse ændringer af mine tider på mail som dokumentation for at der var møder op at stå der blev ændret til 3 jan 2013
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 14:29   #2
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Jeg er blevet opmærksom på at nogle har fået deres ftp sag ind under gamle regler fra før 1 jan. 2013 ved eksempelvis at deres møder blev ændret til starten af januar 2013 som ellers var sat til at skulle holdes i december 2012 ?

Jeg var færdig med alt den 18 december 2012, havde en tid hos min jobkonsulent til at få lavet en evaluering og konklusion den 20 december 2012 men min jobkonsulent ændrede denne tid til den 3 januar 2013, hvilket gjorde jeg ikke kunne søge om ftp i 2012 pga min jobkonsulent ændrede tiden for mødet til den 3 jan 2013.

Er det noget jeg skal reagere på og evt gøre pensions nævnet opmærksom på dette i en kommentar til dem, at jeg finder det urimeligt at min jobkonsulent ændrede tiden for vores møde til den 3 jan 2013 så jeg derved kommer under de nye regler her i 2013 og at de bedes indstille mig til at behandle min sag som var gældende fra før 1 jan. 2013 ?

Jeg har disse ændringer af mine tider på mail som dokumentation for at der var møder op at stå der blev ændret til 3 jan 2013
Tror ikke det ændrer noget, du kunne jo blot have søgt på det foreliggende grundlag i stedet, hvis alle papirer mm. var i orden inden udgangen af 2012.

Det tror jeg er hvad du vil få at vide - men måske andre ved mere om det?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 14:45   #3
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Tror ikke det ændrer noget, du kunne jo blot have søgt på det foreliggende grundlag i stedet, hvis alle papirer mm. var i orden inden udgangen af 2012.

Det tror jeg er hvad du vil få at vide - men måske andre ved mere om det?
Jeg kunne jo ikke søge på det forliggende grundlag ved udgangen af 2012 da konklusionen og evalueringen fra min jobkonsulent vedr arbejdsprøvning(erne) ikke var klar før den 3 januar efter jeg var til møde hos hende, min sidste arbejdsprøvning sluttede 18 december 2012 havde et møde aftalt med min jobkonsulent til den 20 december 2012 fordi det skulle gå hurtig med konklusion og evaluering, men tiden blev ændret af jobkonsulent via mail til den 3 jan 2013.

Syntes bare der er nogle der har klaget over de ikke kom til i slutningen af 2012 og fået medhold i dette da kommunen satte borgerne på en slags standby i december 2012.

Kommunen vidste jo jeg var låst i min situation indtil jeg havde været til den samtale med jobkonsulenten og fået min evaluering som jeg modtag samme dag via email efter mødet den 3 jan 2013 og jeg kan dokumentere der var et møde aftalt med min jobkonsulent den 20 dec 2012.

Sidst redigeret af mookmik; 03-03-2013 kl. 14:48.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 16:40   #4
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Uden jeg på nogen måde ved det ed sikkerhed, så tror jeg, du skulle have klaget inden året var gået... Når det er sagt, kan det jo ikke skade at klage - at skrive, at du pga. den ændrede mødetid ikke nåede at få konklusionen på din arbejdsprøvning og derfor ikke så dig i stand til at søge en § 17 på det foreliggende inden årets udgang. Hvis den ændrede mødetid, så medfører at du i dag i steet vil få bevilliget fleksjob på få timer fremfor førtidspension, så er det næppe rimeligt, da det jo ikke var dig, der ønskedeat flytte mødet.

Man kan måske ikke helt lade være med at tænke om der var taktik i det fra din jobkonsulents side... Det kan jo selvfølgelig også bare være en tilfældighed, men som skrevet, så synes jeg du bare skal klage eller evt. blot skrive det i forbindelse med partshøringen
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 16:53   #5
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Uden jeg på nogen måde ved det ed sikkerhed, så tror jeg, du skulle have klaget inden året var gået... Når det er sagt, kan det jo ikke skade at klage - at skrive, at du pga. den ændrede mødetid ikke nåede at få konklusionen på din arbejdsprøvning og derfor ikke så dig i stand til at søge en § 17 på det foreliggende inden årets udgang. Hvis den ændrede mødetid, så medfører at du i dag i steet vil få bevilliget fleksjob på få timer fremfor førtidspension, så er det næppe rimeligt, da det jo ikke var dig, der ønskedeat flytte mødet.

Man kan måske ikke helt lade være med at tænke om der var taktik i det fra din jobkonsulents side... Det kan jo selvfølgelig også bare være en tilfældighed, men som skrevet, så synes jeg du bare skal klage eller evt. blot skrive det i forbindelse med partshøringen
Jeg læste et eller andet sted i dette forum noget om dette og det slog mig først her i dag, at det mindede om min sitation og jeg derfor lige tjekkede min mails igennem og kan se min job konsulent aftaler en tid til et møde for omtalte afklaring og konklusion den 14 december som skulle have fundet sted den 20 december, men den 20 december ændre hun mødet til den 3 januar 2013, hvor jeg så får lavet den afklaring og konklusion.

Syntes bare det lugter lidt at bestil arbejde af kommunens side, men jeg kan jo tage fejl

Jeg har prøvet at tjekke op på hvem jeg evt kan klage til over dette og fandt frem til en email til ast.dk og skrive det ind som en kommentar som kommer for pensions nævnet i denne månede og så til kommune, men hvilken betegnelse har min sbh leder/chef ?

Jeg vil sende en mail afsted til vedkommende, da jeg jo kun har godt 48 timer til at komme med kommentar i min partshøring.

Sidst redigeret af mookmik; 03-03-2013 kl. 16:56.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 18:02   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Su kunne vel akltid have søgt en §17 på det foreliggende grundlag, men så havde det jo også været på det foreliggende. Forstår det ikke var det foreliggende grundlag, du ønskede det skulle ske på og så er det jo lidt svært at både blæse og have mel i munden. Men som rådet, forklar din situation og måske du får noget ud af det. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 19:03   #7
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Su kunne vel akltid have søgt en §17 på det foreliggende grundlag, men så havde det jo også været på det foreliggende. Forstår det ikke var det foreliggende grundlag, du ønskede det skulle ske på og så er det jo lidt svært at både blæse og have mel i munden. Men som rådet, forklar din situation og måske du får noget ud af det. Held og lykke.
Jeg kunne jo ikke søge før min arbejdssituation var afklaret via en §17 da den ville falde til jorden med et brag selv før 2013 og og hvis man ikke kan dokumentere at alt er afprøvet og afklaret hvad nytter det så at søge via en §17 selv før 2013 ?

Du ved vel at søger man på en §17 kan jeg jo ikke den 3 januar 2013 komme løbene med den konklusion min jobkonsulent lavede den 3 januar 2013, men havde min jobkonsulent holdt dette møde der var aftalt og jeg fik den tre siders konklusion den 20 december 2012 havde jeg kunne søge på gamle regler via en §17 inden vi skrev 2013

Aftalen var at dette skulle falde på plads den 20 december 2012 men blev ændret til den 3 jan 2013.

I min situation står jeg til FTP på game regler, men på nye regler står jeg til et par timers fleks om ugen uden mulighed for at komme op i tid.

Hvad det har at gøre med at have mel i munden og blæse samme tid fatter jeg nada af, jeg har hele tiden følt det var unfair at de droppede den aftale den 20 december 2012 og at jeg ville gøre opmærksom på dette nu over pensions teamet da jeg jo kan dokumentere det, at jeg blev syltet fra den 20 december 2012 til den 3 januar 2013, længere er den skam ikke.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 19:16   #8
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Jeg kunne jo ikke søge før min arbejdssituation var afklaret via en §17 da den ville falde til jorden med et brag selv før 2013 og og hvis man ikke kan dokumentere at alt er afprøvet og afklaret hvad nytter det så at søge via en §17 selv før 2013 ?

Du ved vel at søger man på en §17 kan jeg jo ikke den 3 januar 2013 komme løbene med den konklusion min jobkonsulent lavede den 3 januar 2013, men havde min jobkonsulent holdt dette møde der var aftalt og jeg fik den tre siders konklusion den 20 december 2012 havde jeg kunne søge på gamle regler via en §17 inden vi skrev 2013

Aftalen var at dette skulle falde på plads den 20 december 2012 men blev ændret til den 3 jan 2013.

I min situation står jeg til FTP på game regler, men på nye regler står jeg til et par timers fleks om ugen uden mulighed for at komme op i tid.

Hvad det har at gøre med at have mel i munden og blæse samme tid fatter jeg nada af, jeg har hele tiden følt det var unfair at de droppede den aftale den 20 december 2012 og at jeg ville gøre opmærksom på dette nu over pensions teamet da jeg jo kan dokumentere det, at jeg blev syltet fra den 20 december 2012 til den 3 januar 2013, længere er den skam ikke.
Det lyder til du fint kender til reglerne, så det er jo bare for dig at klage og se hvad der sker.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 19:45   #9
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Det lyder til du fint kender til reglerne, så det er jo bare for dig at klage og se hvad der sker.
jeg kender de gamle regler, de nye regler forstår jeg ikke så meget af.

Min sagsbehandler er inhabil in min pensionssag, men hun må gerne efter jeg søgte på §17 søge om at indstille mig til fleks sideløbende med min §17 ansøgning, hvilket har resulteret i at rehabiliteringsteamet ikke har kastet et blik på min situation, det fremgår tydeligt af det omtalte skema de skal udfylde og deres indstilling.

Jeg er indstillet til fleks et par timer om ugen indenfor IT med opkobling til nettet så jeg kan lave hjemme fleks via nettet hvad er et IT job og hvordan tjekker man hjemme arbejde via nettet på fleks nogle få timer om ugen

Så jeg laver 1 klage og kommer med kommentar til pensions teamet, en klage der handler om emnet med at skubbe mødet fra den 20 december 2012 til den 3 januar 2013 med job konsulent, som bliver sendt til arbejdsmarkeds chefen og min sbh da jeg ellers ikke ved hvor man sender en klage hen hos kommunen ....... og nogle korte kommentar til at komme til den partshøring der skal være afleveret senest på tirsdag til min sbh kl. 10. ang min paragraf 17 ansøgning og ang min sbh indstilling til fleks som bliver behandlet på samme tid hvilket gør det forvirrende, men det må jo være lovligt at gøre med de nye regler siden de gør det.

Sidst redigeret af mookmik; 03-03-2013 kl. 19:48.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 20:23   #10
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg er ikke helt sikker på om du ikke blot kunne have søgt på det foreliggende og stadig fået resultatet af din arbejdsprøvning med - som jeg forstår, det du skriver så lulle mødet i januar bruges til at fremlægge resultatet for dig, men selvom du ikke havde fået det fremlagt, lå det jo alligevel i din sag (eller hvad?) og derfor ville det automatisk have i dræet i en ansøgning på det foreliggende... Er dog ikke sikker...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidst møde på jobcenteret. Nøgne tær At søge førtidspension 9 20-08-2013 23:14
Møde med SB vedr. sygedagpengestop. Kid2 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 08-10-2012 12:34
hurtig hjælp søges ..skal møde i eftermiddag havheks Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 06-09-2012 14:39
møde vedr.fremtidige muligh.-hjælp ønskes! frk.lykke Alt det andet 15 27-11-2009 04:24
Erfaring søges inden møde med pensionsnævn Hammershus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-12-2006 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension