K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2013, 21:53   #1
heidi1972
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2013
Indlæg: 10
Styrke: 12
heidi1972 er ny på vejen
Vedr. Flexjob/ førtidspension

Hej

Er der nogen som ved eller har erfaring med om man bliver visiteret til et flexjob hvis man kan arbejde mindre end en time dagligt. Er der overhovedet udsigt til førtidspension mere ?

Hilsen mor til 3
heidi1972 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2013, 22:21   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De visiterer til fleksjob, blot man kan klare 1-2 timer om UGEN, så jeg ved ikke om du er ved at være lidt overkvalificeret

Nej, men fleks ligger på de der 1-2 timer om ugen, dog skal der være et fremsigtet mål som går ud på, at man skal kunne sættes op i tid, når udgangspunktet er så lavt. Men kan man på sigt bare arbejde 10-15 minutter mere om dagen, tja så er deres ''krav'' jo opfyldt....

Førtidspension til folk under 40 år, vil nok være et særsyn i fremtiden. Men ved heller ikke hvor gammel du er.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2013, 23:07   #3
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Der er håb forude med få timer pr.uge jeg er lige blevet ansat i mini fleksjob.Arbejdsevne mellem 1 og 4 timer om ugen!
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 13:01   #4
heidi1972
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2013
Indlæg: 10
Styrke: 12
heidi1972 er ny på vejen
Jeg er 40, og har i forbindelse med flere operationer i hovedet pådraget mig en lille hjerneskade, som gør at min korttidshukommelse er dårlig samt at mit stressniveau hurtigt bliver højt over bare småting. 4 læger kommunen har sendt mig til har skrevet at der ikke er mulighed for behandling og bedring. Tror I så at de vil visitere mig til 1 time om dagen ? Jeg er i arbejdsprøvning 4 dage om ugen.
Ved I Hvad sker der når man når til rehabiliteringsteamet ? Hvilke fagpersoner sidder der, og skal de ikke også se på de lægeerlæringer kommunen har indhentet ? Det virker ikke som om kommunen selv gør det.
Og hvad med mit liv efter arbejdstid ? Mit familieliv er ved at gå fra hinanden pga alt det pres kommunen udsætter mig for.
Håber der er nogen som kan hjælpe.

Hilsen den frustrerede mor til 3
heidi1972 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 14:14   #5
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Smile

Til mit møde med Reahabteam, var der en læge, en fra psykiatrien, en sagsbehandler, en fra pensionsteamet, leder af jobcenter, en sekretær, min fagforening og mig selv.De sagde det var tværfagligt samarbejde!
Jeg skulle først fortælle, hvorfor jeg sad der, og bagefter spurgte lægen om ALT vedr. mit helbred,mine smerter skulle uddybes, min person, min vægt, min psyke ja alt.Jeg forsøgte at forklare, at jeg tvivlede på, hvor meget jeg kunne, og straks blev der spurgt, af hvilken grund jeg troede, at jeg IKKE skulle ud på arbejdsmarkedet!!
Men jeg var meget glad og taknemmelig for at få en fleksjobs visitation.Du må regne med, at du i det mindste får det MEGET bedre psykisk straks, du ved, at du er færdig afklaret.Jeg havde det meget dårligt indimellem under ventetiden, skønt jeg er psykisk robust.Hos mig er smerterne min modstander!
Den værste tid er ventetiden inden Rehab. møde, og under alle afklaringer, praktikker osv.Men hold humøret oppe, og forsøg at se positivt på det, jeg synes det er lykken, at få lov til at bidrage med det lidt, jeg formår.
Jeg fik min skade i 2008, regnede med det kunne "arbejdes" væk, blev helt sygemeldt efter lammelse af ben i 2011, blev 2 mdr. efter opereret og først her i sep.2013 er mareridtet forbi.Men ikke smerterne.Alligevel føler jeg mig heldig!Nu i mit fleksjob!http://www.k10.dk/images/smilies/smile.gif

Undskyld!Jeg svarede ikke helt ovenfor!
Mit direkte svar på dit spørgsmål er, Ja jeg tror at du med 4 gange 1 time om ugen ialt 4 timer, ja evt. med kun 1 time i ugen, vil du kunne visiteres til fleksjob!
Held og lykke
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. Flexjob heidi1972 Spørgsmål ang fleksjob 11 08-05-2013 20:30
Vedr flexjob heidi1972 Spørgsmål ang fleksjob 4 02-05-2013 21:09
Nyt vedr. flexjob i Odense. Lizzy Politik og Samfund 5 27-09-2010 11:53
Nyt vedr. flexjob i Odense. kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 19-09-2010 11:57
Vedr.flexjob huysdens Alt det andet 3 13-08-2010 08:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension