K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2011, 14:09   #1
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
smerter i mine ben

jeg går pt sygemeldt pga tennis og golfalbuer, jeg har gået hos fysiterapeut men dog ud nogen efekt. Det der også plager mig meget er smerter i mine ben, har altid smerter og bare jeg er ude og gå har jeg meget ondt, og det med at gå på shopping har jeg ikke kræfter til.
Er blevet undersøgt for alle slags gigt typer men der var ikke noget. som min læge siger at jeg skal lære at leve med mine smerter, ja og det er sku svært med alle de smerter, jeg kan ikke få nogle svar på hvorfor jeg har så ondt. Måske der er nogle herinde som har de samme problemer som jeg har, skal lige siges at jeg også har mange smerter i nakke og skulder.

Kan det virkelig passe at man bare skal lærer at leve med det. Jeg står og skal i praktik skal starte med 3 timer om dagen, jeg har ønsket at komme i en børnehave eller omsorgscenter, så det går jeg og venter svar på.
Flere har sagt til mig at det måske er fibromylegi, har dog også selv tænkt på det, men min læge vil ikke sende mig til yderlige undersøgleser, så jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre. Det er meget stressende ikke at vide hvad der er galt og hvorfor jeg har disse smerter hele tiden.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 14:18   #2
stitz
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2011
Lokation: Århus
Indlæg: 3
Styrke: 0
stitz er ny på vejen
Syntes ikke at det kan passe at du skal lære at leve med det. Føller med dig Syntes du skulle snakke med din læge om evntuelle flere undersøgelser, for der er ingen mennesker der bør gå i uvished Og de bliver jo også nød til at finde årsagen til dine smerter..
Jeg selv har døjet med min psyke i mange år, og der kan det være det samme, man går i uvisthed i meget meget lang tid, og det er rigtigt opslidende ikke at vide hvad der skal ske med ens situration. Ved godt man ikke kan sammeligne phykiske og fysiske smerter.. men vente tiden, og uvisheden er den sammen
Du ønkes alt godt her fra
stitz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 15:18   #3
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej Jytte

Stakkels dig, føler med dig over at din læge ikke vil hjælpe dig...klovn

Hvis du har råd til det, koster en privat undersøgelse hos Bente Danneskiold samsøe, 2000 kr. Hun vil hurtigt kunne fortælle dig om du har fibromyalgi, da hun er førende forsker indenfor sygdommen. Var selv inde hos hende, og hun er virkelig sød.

Selvom kommunen ikke har bedt om undersøgelsen, skal de alligevel tage den speciallægeerklæring med i din sag! Det er vigtigt du bliver undersøgt af en som ikke stiller spørgsmålstegn ved om sygdommen er reel eller ej.

Held og lykke Jytte!

Knus fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 15:24   #4
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Hej Jytte

Et par forslag, hvis du ikke allerede har været undersøgt for det:

- mangel på d-vitamin (alm blodprøve hos lægen)
- skævhed i ryggen / problemer i lænden kan give smerter i benene (røntgen/MR scanning)
- platfodethed (få evt. en tid hos en bandagist eller lad din fys undersøge det)
- hypermobilitet i ryg, lænd, hofter, knæ (fys)
- diskusprolapser (MR scanning)

Der er også en sygdom, som jeg ikke kan huske hvad hedder, hvor det klemmer på rygmarven, og det gør netop at man får afsindigt ondt i benene, når man går. Måske kan nogen huske hvad det hedder?
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 15:49   #5
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Hej Jytte

Et par forslag, hvis du ikke allerede har været undersøgt for det:

- mangel på d-vitamin (alm blodprøve hos lægen)
- skævhed i ryggen / problemer i lænden kan give smerter i benene (røntgen/MR scanning)
- platfodethed (få evt. en tid hos en bandagist eller lad din fys undersøge det)
- hypermobilitet i ryg, lænd, hofter, knæ (fys)
- diskusprolapser (MR scanning)

Der er også en sygdom, som jeg ikke kan huske hvad hedder, hvor det klemmer på rygmarven, og det gør netop at man får afsindigt ondt i benene, når man går. Måske kan nogen huske hvad det hedder?
Den som klemmer på rygmarven er spinalstenose, er selv indehaver af en sådan.

Mvh. wersi,
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 16:36   #6
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Tak til jer alle

Tak for jeres søde svar Ja jeg har fået taget prøver ang D vitamin mangel det var i top, og fået taget alle blodprøver ang gigt, men heldigvis heller ikke noget. Ja tror jeg bliver nødt til at betale selv for en undersøgelse ang fibromylegi. Men det gør jeg gerne, så jeg kan få svar på om det er det som giver mig alle de smerter i mine ben. Føler mig også mere træt og fryser meget let og min mave opfører heller ikke som den plejer. Og har været inde og læse om fibromylegi og syndes jeg har mange af de symtomer.
Men skal til fysiterapeut i morgen så vil lige tage en snak med hende.
så tror jeg vil tage kontakt til min læge igen, for at snakke om mine smerter som ikke er blevet bedre. Af medicin får jeg 3 slags smertestillende, men syndes ikke der er noget som kan tage alle smerterne.
Har fundet ud af når jeg går i et varmt bad lindre det lidt, men jeg kan jo ikke stå under bruseren hele tiden (smiler)
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 18:08   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jyttels, velkommen til og jeg vil bare lige tilføje ang dine smerter:

-er du blevet undersøgt for Nervebetændelse?

Prøv at google navnet og se om der er noget deri du evt kan genkende MEN som de ørige ærede sir:

der kan være mange ting/symptomer som kan gøre sig gældende og du/i er nødt til at starte et sted og i samråd m lægen, måske bruge udelukkelsesmetoden.
(en slidt hofte eller to, kan også give voldsomme rygsmerter)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 19:53   #8
amalie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 27
Styrke: 14
amalie er ny på vejen
Hej Jytte

Jeg kender desværre alt til din situation. Jeg har været syg i snart 2 år med smerter i muskler og led, influenzasymptomer og har svært ved at gå. Jeg har været hos 6 reumatologer, blevet undersøgt på Rigshospitalets epidemiklinik, neurologiske og reumatologiske amb. Ingen kunne finde noget.

Jeg opsøgte Bente Danneskjold-Samsøe som sagde at det ikke var Fibromyalgi, men "utvivlsomt en bindevævssygdom", hun ved ikke hvilken. Jeg kan desværre ikke være til hjælp. men bare øse af egne erfaringer. Du vil sikkert også før eller siden få at vide at det er en depression! (been there, done that).

I dag har jeg opgivet det off. sundhedsvæsen og skal undersøges af en norsk læge i efteråret. Jeg får ingen hjælp fra det offentlige fordi jeg har en ejerlejlighed og en god opsparing. Jeg prøver at leve med trætheden og smerterne og arbejder på nedsat tid som freelancer inden for mit fag. Det er en møgfrustrerende situation, men man er nødt til at få det bedste ud af det og evt. søge viden andre steder. Dine symptomer kan skyldes mange ting og lægerne ved ikke alt.

Efter min mening bliver der forsket alt for lidt i disse sygdomme -måske fordi det primært er kvinder der bliver ramt og fordi der er en del fordomme i sundhedsvæsenet der bygger på at kvinder med diffuse smerter har ondt i livet og bare skal behandles med lykkepiller og terapi. Jeg håber du får det bedre og deler dine erfaringer med andre.

Amalie
amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 20:43   #9
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Flexjob ?

Hvor er det dejligt med alle jer der kommer med søde svar, og dejligt at der er så mange som forstår en. Amalie det du skriver ang depresion kan jeg sagtens genkende, da jeg har haft en svær depression for snart 6 år siden, bliver lægerne også ved med at sige at det er noget psykisk jeg får da også stadig medicn pga af depresion, men prøver hver gang jeg er hos lægen at forklare at jeg har det godt og ikke føler mig depremeret.

Ja jeg håber at snart finde ud af hvorfor jeg har disse smerter. Vil kontaktakte min læge i næste uge, for tør da ikke tænke på hvordan det vil gå når jeg skal i praktik.

Vil hører om der er nogen som har været i praktik der har fået et flex job efter 3 mdrs praktik, ja jeg er i tvivl om jeg kan klare et fultids job, igen men håber det da.Men nu må jeg tage en dag af gangen og håbe det bedste. For jeg har jo også problemer med nakke og skulder, tennis og golfalbuer ( arbejdsskade)
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 00:05   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som Amilie påpeger, er det at dine blodprøver ikke viser noget, ikke nødvendigvis, det samme ,som at du ikke kan have en bindevævslidelse og/eller gigt.

se gigtforeningen.

Betændelsgigt er en bindevævslidelse, og for nogle grupper, ses ca.40% IKKE på blodprøver.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så er der nyt om smerter Mulle63 Alt det andet 0 25-11-2011 10:01
smerter charles Din historie 1 25-05-2011 09:16
langvarig smerter Sela12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 05-10-2009 19:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension