K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2010, 20:51   #81
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Hej, jeg har lige været inde på www.pensionsinfo.dk og set hvad jeg har, og kan se at der er 185.000kr. som engangsbeløb ved tabt arbejdsevne, og det er hvis man slet ikke kan arbejde mere, og der står ikke noget omkring det er senest 3 mdr. efter opsigelse. Og så er der en mdr. udbetalling på 14.100kr. før skat indtil man er 65 år. Det er pensioner via PMF Pension....
Hej Susanne,

Så først ovenstående indlæg fra dig på Annas tråd, det var da fedt for dig at "finde" så mange penge, som en slags garanti for dit erhvervsevne tab. Jeg prøver selv at checke om jeg har andet at komme efter. Der må være en del der desværre går glip af sådanne "hjælpe pakker".

Anna, det er hårdt at blive opsagt og ikke mindst når det bliver offenlig gjort. Jeg var der ikke da det blev sagt omkring mig. Faktisk blev jeg "inviteret" ind til et opfølgnings møde med min chef og her blev jeg i al stilhed sagt op. Et par dage forinden havde jeg fortalt min mand at jeg ville skilles, så det var en hård tid.

Jeg syntes det er fint, at arbejdspladsen lader en være der, når det bliver sagt, at man er sagt op, det er mere respektfuldt også over for ens kollegaer. Men hårdt det er det.

Godt det er overstået, så du kan komme videre.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 11:03   #82
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
svar

Hej

Ja, dejligt det er overstået, kan mærke det giver en form for ro, nu når ens kollegaer er orienteret. Tror det bliver sværrer den dag jeg skal rydde mit kontor og sige farvel/på gensyn.

Jeg glæder mig til at komme i arb. prøvning og når denne er overstået mener min SB, der er nok til at vurdere mhp fleksjob. Så det er en spændende tid at gå i møde, især fordi, det endelig bliver fastlagt om berett. til fleksjob.

vh

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 19:13   #83
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Opdatering af min sag

Hej

Så er det endeligt blevet vedtaget hvornår jeg skal i arbejdsprøvning.

Den 23/8 starter jeg så i en en anden afdeling, med de skånehensyn jeg ´har brug for. Så nu håber jeg, at denne ikke skal tage for lang tid.

Nogen der ved hvad det normale antal mdr. er for en sådan?

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 20:49   #84
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Spændende Glæder mig til at høre, hvordan det går!

3 måneder er det normale, men det kan svinge alt efter situationen.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 07:22   #85
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Svar

Hej Andersine

Ja, det er spændende og jeg glæder mig nu til en endelig afklaring. Virksomhedskonsulent, sagde vi holder status/evaliering efter 2 mdr. og så ser vi om det er nok. SÅ det varer forhåbenligt ikke så lang tid, nu.

(så afklaringen kan nå at komme inden jeg skal fratræde den 31/10) og håber selvfølgelig på at blive omplaceret i et fleksjob, og selvf. gerne der hvor jeg skal afprøves, så XXXXX fingre for mig, ss

Jeg skal arbejde i it systemer jeg er vant til og får de skånebehov jeg har brug for. Så jeg skal ikke sætte mig ind i alt for meget nyt, hvilket også er svært med min PTSD. Så afklaringens time nærmer sig, DEJLIGT....

Du skal nok høre nyt når jeg ved besked.

Knus Anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 08:52   #86
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Nyt herfra

Hej

Lige lidt nyt herfra.

Fik sagt pænt farvel i fredags, det var mkin sidste da på min arbejdsplads jeg er opsagt fra 31/10-10. Her mandag skal jeg så i arbejdsprøvning mhp ansøgning om fleksjob.

Jeg skal nu arbejde 4 dage uge og have en dag fri, hvorved så at prøve at øge mit timeantal, for at se hvad jeg kan magte. Vi har aftalt, foreløbig 2 mdr. og så evaluere på arb. prøvning.

Jeg håber så, at det er nok, ift. bev. af fleksjob, så dette er min 2 arb. prøvn, idet min deltids sygemelding betragtes som arb. prøvning.

Er der nogen der har gode råd til, hvad der helt præcis skal beskrives, i dagskkema til arb. prøvning. Hvor meget skal man gå i detaljer om daglidagen?

Knus Anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 16:13   #87
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna1 Se meddelelser

Er der nogen der har gode råd til, hvad der helt præcis skal beskrives, i dagskkema til arb. prøvning. Hvor meget skal man gå i detaljer om daglidagen?

Knus Anna1
Du kan prøve at kigge her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 18:49   #88
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Anna,

Nu ved jeg ikke hvor "hårdt" ramt du er af din lidelse. Du skal dog være opmærksom på at det er helt naturligt, at du vil finde det hårdt at opstarte afprøvning på en ny arbejdsplads. Det vil sikkert tage dig et godt stykke tid, at vænne dig til dette og ikke mindst også, at "styre" det der hjemme.

Jeg skrev desværre ikke selv dagbog, men det er en rigtig god idé, det er jeg ikke i tvivl om. Du vil også kunne bruge den til, at forklare hvorfor det går som det går, godt eller skidt. Kommunen vil sikkert tro at du bare kan trappe op i tid hen ad vejen, men husk at holde fast i dig selv og mærk efter hvad du kan og hvad du holder til. Du skal også kunne leve og have det godt når du kommer hjem fra arbejde.

Glæder os til at høre hvordan det går.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 12:47   #89
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
1 dag i arb. prøvning.

Hej

Så gik min 1 dag i arb. prøvn. list forvirret og meget træt i hovedet.

Men det er vel meget normalt en første dag.

Arb. opgaver var ok, præcise og nemme at klare for mig. Men der skal nok blive putte mere på efterhånden, så glæder mig at komme rigtigt igang.

Sov meget dårligt til idag, og maven havde det ikke godt i morges, nok nervøsitet.

Folk var søde og imødekommende overfor mig, så det lover godt, håber jeg....

Ha det godt, og kom gerne med gode råd til min arb. prøvning, hvis de eksisterer.....

anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 16:17   #90
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Erhvervsevne tabserstatning

Hej

Nogen der ved hvor lang tid sagsbehandlingstiden er i ASK, når de lige har vurderet mén og de nu anmodes om vurdering af erhvervsevnetabet?

Jeg er lige p.t. i arb. prøvning og håber det bliver min sidste, er opsagt pr. 31/10 og har lønnedgang derfra.

VH

Anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
av for hulan mine led kandelsdorff Alt det andet 12 13-03-2012 10:55
smerter i mine ben jyttels Alt det andet 9 12-05-2011 00:05
mine sygedagenge er stoppet Viva Alt det andet 8 31-08-2010 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension