K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2008, 14:11   #31
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Hansine.

Tak for dit indlæg. Det er godt at høre dit forløb blev positiv. Jeg håber da også at det er en hjælp til mig, at komme på reva, selvom jeg ikke lige kan gennemskue det.


Har du så fået kommunens vurdering af forløbet, og er du afsluttet/kommet videre.

Også held og lykke fremover til dig

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 15:02   #32
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
ja jeg går da også udfra at næste gang jeg ikke møder op pga. for mange smerter, ja så ved de hvordan jeg har det. Har fået at vide fra egen læge og reva center jeg skal trappe ud af medicinene, så de kan se hvor lidt jeg reelt kan. Derfor synes jeg også lidt det var vigtigt og møde op i denne situation. De kunne jo se jeg havde det skidt, og ikke var som jeg plejede. Altså konklusionen at jeg har brug for det smertestillende for at kunne arbejde.

Det er vigtigt at man hele tiden lytter til sin krop, og holder de pauser man har brug for og siger fra når det er nok. Det kun dig selv der kan mærke hvordan du har det.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 12:19   #33
Hansine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
Hansine er ny på vejen
Hej Sommer.


Den afsluttende vurdering fra Reva er, at min arbejdsevne er nedsat så meget, at jeg ikke kan arbejde i hverken støttet eller ustøttet beskæftigelse. Speciallægeattest i psykiatri og statusattest fra min læge siger samstemmende, at behandlingsmulighederne er udtømte og min tilstand skønnes at være varig.
Nu er situationen den, at jeg har skrevet til min bopælskommune og bedt dem om at tage stilling til pensionsspørgsmålet, dvs. at kommunen meget gerne må indstille mig til pension efter §18, men hvis de ikke vil det på trods af ovenstående, har jeg forlangt at den alligevel skal fremlægges for pensionsnævnet på det foreliggende grundlag, dvs. §17. Man har ikke noget at tabe ved at gøre det på den måde, og det er alene pensionsnævnet der bestemmer i sidste ende om man er berettiget til pension eller ej. Hvis man ikke er berettiget til pension skal pensionsnævnet så i deres afslag skrive, hvad de mener man i rimeligt omfang kan arbejde med. Hvis jeg får afslag på pension bliver det spændende at se, hvilke jobs jeg kan bestride, når kommunens eksperter på området (Reva) ikke har kunnet finde arbejdsområder jeg med min stresstilstand kan magte.

Jeg har 2 arbejdsmarkedsuddannelser bag mig men gik for 10 år siden ned med stress, har været på revalidering forsøgt arbejdsprøvet til fleksjob på 16 timer, men var for stor en mundfuld. Det er lidt ligesom en bille der forsøger at kravle op ad siderne på et badekar - når lige lidt op og så rasler den ned igen.

Men på Reva har de virkeligt lært mig, at jeg er den vigtigste, og så må arbejdet altså komme i anden række ihvertfald i mit tilfælde, da jeg næsten er invalideret af min tilstand. Det har også været dejligt at de på Reva tog lægepapirer alvorligt, at selvom man umiddelbart ikke ser ud til at fejle noget, så ved de på mit Revacenter, at der er mere mellem jul og nytår end man lige kan se med det blotte øje. Og det viste mit arbejdsprøvningsforløb jo desværre også med al tydelighed.

Jeg håber at din arbejdsprøvning også må forløbe til din tilfredshed og at du snarest må få din sag afklaret, hvadenten det bliver fleksjob eller pension.


Men held og lykke fremover og husk at nyde det gode vejr.
Bedste hilsner "Hansine"
Hansine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
REVA ette74 Alt det andet 40 14-06-2012 21:50
Reva i virksomhedpraktik mukke Alt det andet 2 29-03-2012 22:35
Fleks før reva? hej Spørgsmål ang fleksjob 12 18-01-2012 12:23
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
Reva.... vibeke Spørgsmål ang fleksjob 7 04-07-2008 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension