K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2015, 22:56   #1
Sandralille
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
Sandralille er ny på vejen
Erhvervsevnetab erstatning /men erstatning revalidering

Hej jeg har endelig fået 18 procent i men. Pga en arbejdsskade i 2012. Dog prøver forsikringsselskab i gennem arbejdet at krybe uden o.
Mit spørgsmål er. Nu hot jeg har fået 18 procent men og er igang med virksomhedspraktik og fået bevilliget revalidering. Er det så ikke højest sandsynlig jeg får et stort erhvervsevne tab også så? Vh
Sandralille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 07:49   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej det er ikke sikket, du er jo i revaldering og kunne jo ende med en god løn, så længe du er under udannelse ved man jo ikke, hvor du ender
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 08:30   #3
Sandralille
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
Sandralille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nej det er ikke sikket, du er jo i revaldering og kunne jo ende med en god løn, så længe du er under udannelse ved man jo ikke, hvor du ender
Hej jamen uanset vil jeg vel få en midlertidig erhvervsevnetab erstatning vh
Sandralille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 08:53   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Erhvervstabs erstatning handler i princippet slet ikke om hvor meget du er kommet til skade.

Det handler udelukkende om din evne til at tjene en indkomst.

Den udregnes ved at kigge på hvad du tjente på skadetidspunktet og hvad du tjener nu.

Er differencen mere end 15% vil du få en midlertidig erhvertabs erstatning mens du er i revalidering.

Om du vil få en endelig erhvervstabs erstatning handler så om din evne til at tjene en løn efter din revalidering. Om her kigges igen på din indkomst på skadestidspunktet og den løn du tjener efter revalideringen. Igen skal du have et løntab på over 15% for at få en endelig erhvervstabserstatning.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 09:34   #5
Sandralille
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
Sandralille er ny på vejen
Jamen det løntab har jeg da haft siden 2012. Har fået tabt arbejdsfortjeneste siden ulykken og nu men grad slut. Så mener da at jeg er sikker på at få en erhvervsevnetab procent over 15 også . Nu påbegynder jeg ny uddannelse til sommer og under revalidering så mener jeg har læst at jeg vil få en midlertidig erstatning enten engangs beløb eller løbende ydelse og så vil der blive set på sagen igen efter uddannelsen slut.
Men fået at vide at når men er så højt så vil jeg også få erhvervsevnetab . Og ihvertfald er berettiget til erstatning siden 2012 og til skole er slut hvor jeg forhåbentlig kommer i arbejde igen vh
Sandralille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 09:58   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
I en arbejdsskade skal man vide, ikke tro..

Kære Sandralille.

Derfor skal du forsøge at studere Arbejdsskadestyrelsens hjemmeside nøje og hvis ikke du finder svar, stille spørgsmålene til din SB ved ASK.

Men læs lidt i denne Vejledning:

http://www.ask.dk/da/Udgivelser/Vejl...rvsevne.aspx#5.

Kapitels 5

5. Borgeren er under revalidering, omskoling eller uddannelse

"Hvis arbejdsskaden har medført revalidering, omskoling, uddannelse eller lignende, tager Arbejdsskadestyrelsen stilling til, om der er grundlag for at træffe en midlertidig afgørelse på baggrund af en vurdering af det aktuelle erhvervsevnetab (§ 31, stk. 4).

Hvis der træffes en midlertidig afgørelse med tilkendelse af løbende erstatning, vil Arbejdsskadestyrelsen efter revalideringen tage sagen op igen og træffe en endelig afgørelse om erstatning.

Praksis på området har været præciseret nogle gange som følge af domstolenes prøvelse i forbindelse med en række retssager
."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 10:01   #7
Sandralille
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
Sandralille er ny på vejen
Ok tak. Men man kan ikke sige nu hvor jeg har fået et højt men så er ser selvfølgelig også et erhvervsevnetab ?
Sandralille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 10:31   #8
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Sandralille
Har du ikke stadigvæk 3F til at hjælpe dig i din arbejdsskadesag efter Arbejdsskadeloven samt i din sag mod ansvarlig skadevolder efter erstatningsansvarsloven ?
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 10:32   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandralille Se meddelelser
Ok tak. Men man kan ikke sige nu hvor jeg har fået et højt men så er ser selvfølgelig også et erhvervsevnetab ?
Nej, der er nemlig ikke selvfølgelig et erhvervstab bare fordi man har et højt men.

Jeg fik min men grad i 2007, men først erhvervstabserstatning fra 2012, fordi indtil der havde jeg ikke et løntab på over 15% ifht. Det jeg tjente på skadestidspunktet.

Jeg kunne på trods af skadens memgrad i flere år tjene en god løn, først da jeg ikke kunne arbejde mere og kom først på ledighedsydelse som flekser og nu på førtidspension faldt min indtægt med over 15% ifht skadestidspunktet og fik erstatning.

Du skal hele tiden tage udgangspunkt i din indtægt på skadestidspunktet

Du må igang med lommeregner og kigge på hvad du tjente da du kom til skade og hvad du tjener nu...
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 10:38   #10
Sandralille
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
Sandralille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Sandralille
Har du ikke stadigvæk 3F til at hjælpe dig i din arbejdsskadesag efter Arbejdsskadeloven samt i din sag mod ansvarlig skadevolder efter erstatningsansvarsloven ?
3F hjælper mig jo. Lidt

Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Sandralille
Har du ikke stadigvæk 3F til at hjælpe dig i din arbejdsskadesag efter Arbejdsskadeloven samt i din sag mod ansvarlig skadevolder efter erstatningsansvarsloven ?
Jeg har jo haft lønnedgang fr dag 1. Har været på sygedagpenge. Så har jo ikke tjent en løn men mistet penge lige siden ulykken
Sandralille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension