K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2010, 15:05   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
sf´s holdning til ftp´ere

Jeg har lige kopieret det her fra SF´s hjemmeside

* SF vil have mange flere førtidspensionister ud i skånejob. Sideløbende er det vigtigt at sikre, at dem der ender på førtidspension ikke bare afskrives som ubrugelige på arbejdsmarkedet. Undersøgelser tyder på at omkring en tredjedel af førtidspensionisterne faktisk ønsker et job, hvis det kan tilpasses deres restarbejdsevner. Alligevel lykkes det kun at få en meget lille del af førtidspensionisterne ud i et skånejob. Det er blandt andet fordi de fleste jobcentre hverken har ressourcer eller økonomisk incitament til at hjælpe dem med at finde passende skånejob. Alle førtidspensionister skal have krav på tilbud om ansættelse i skånejob. Alle større arbejdspladser, både private og offentlige, skal derfor pålægges at fastsætte måltal for antal skånejobs.



* Lettere mulighed for hvilende førtidspension til alle. En stor gruppe førtidspensionister vil gerne ud på arbejdsmarkedet igen, enten i skånejob eller i mere almindelig beskæftigelse, men kan tøve hvis det bliver for bureaukratisk eller hvis de ved det kan blive svært at vende tilbage til førtidspension. Derfor er det vigtigt at sikre, at det bliver alle førtidspensionister der har ret til at gøre deres førtidspension hvilende i perioder, hvis det lykkes dem at finde et job de kan magte. Også uden at deres sag skal genoptages hvis de igen får behov for førtidspension.


Hmm SKAL have krav på... omsat betyder det så at alle ftp´ere skal tvinges ud i skånejobs?? på kontanthjælp hedder det jo også skal have krav på at komme i aktivering... og vi ved alle at hvis ikke man deltager i det får man ingen penge.

Hvis SF kommer ind efter næste valg, bliver vi mon så jaget vildt?
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 15:50   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Alle førtidspensionister skal have krav på tilbud om ansættelse i skånejob. Alle større arbejdspladser,både private og offentlige, skal derfor pålægges at fastsætte måltal for antal skånejobs.

nu ved jeg ikke om du kender nogen der er i skånejob eller som har prøvet at snakke med deres jobcenter om et skånejob ...

Her i vores kommune gider de end ikke snakke med dem på førtidspension for de har rigeligt med at prøve at finde fleksjob og overtale arbejdsgiver til dette, så noget som skånejob er utopi hvis ikke du kan finde det selv...

så nej jeg tror ikke på at vi bliver jagtet vildt men til gengæld kunne jeg godt tænke mig at se de samme krav til arbejdsgiver sådan at de forpligter sig til også at have flekser ellers er fleksloven ikke noget værd der er ikke flekjob nok....

Men men vi har jo den fordel at SF er med i forligskredsen og derfor også deltager i pensions reformen så mon ikke vi hen af vejen inden næste valg vil se hvad de står for og hvad de ikke står for , for de har jo mulighed for at sætte sig op mod forringelser for ftp og fleks under den nye pensions reform som går i gang til efteråret
  Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 16:39   #3
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
hehe ja det bliver lidt spændende at se hvad de så faktisk står for.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 16:56   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det samme som S står for
på pension og flex området tror jeg ikke de er uenig.

Alle førtidspensionister skal have krav på tilbud om ansættelse i skånejob. Alle større arbejdspladser, både private og offentlige, skal derfor pålægges at fastsætte måltal for antal skånejobs.
det kommer jeg så aldrig til at forstå.
når der stå i loven man ingen erhvervsevne må have, for at få tildelt pension

Sidst redigeret af Webmaster; 27-05-2010 kl. 18:49. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 17:01   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej tije....

jeg giver dig fuldstændig og aldeles RET............

det er nu man skal være obs på selv de små bogstaver som, som er indbegrebet af selve "løgnen".....

man skal allerede nu, til og skille skidt fra kanel....

for 1 ting er 100% klart, der skal bringes "ofre"... og lur mig, om ikke det på det ene eller andet tidspunkt kommer til og gå ud over ALLE de svage grupper.....

der vil som sædvanen tro altid lige være en gruppe der bliver totalt friholdt af nogle restriktioner i deres økonomi..... nemlig de egentlige ansvarlige for "nedturen"....

alle vi andre må holde for....(som vi plejer)......

det sjove der sker denne gang, og som måske kan undre, er at de starter med fagforeningsmodtagere....... og ikke f.t.per og alm pensionister ...som jo også plejer og være den normale procedure......

jeg betragter også kun dette lille strategiske træk, fra statens side, som afledningsmanøvre, for det VIRKELIGE HUG .... som jo vil blive lavet som devicen sig hør og bør.... nemlig de allersvageste..... f.t.p./pens:/ brøkp/aktmodtager/...(skulle nogle være glemt, så vær blot heeeelt rolig, når regningen kommer, er i ikke glemte ... promise).....

jeg vil med denne lille tese, for sjov senere analyserer, hvor mange % af det jeg har skrevet, der er HELT ude i hampen, og hvor meget, der holder vand..........

mvh eders ace dk i Kåre Skovs fodspor.....(kina-sko) naturligvis...

ps tror skisme jeg har glemt og tage den blå pille....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 17:30   #6
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
læs nu hva' der står......vi har krav på at få et "tilbud".....om tilbuddet så er "frivillig tvang"...eller et reelt tilbud....
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 17:38   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Nu findes der jo faktisk pensionister der har en lille rest arbejdsevne tilbage...den reelle skillelinie er ca. 10-12 timer om ugen til flex...

I øjeblikket et det stort set umuligt i praksis at få et skånejob når man er førtidspensionist... endsige hjælp til at finde et... men bliver simpelthen afskrevet når pensionen bevilges...

Synes da det tjener SF til hæder at man vil give muligheden for at de pensionister der ønsker en tilknytning til arbejdsmarkedet, som de kan klare, får et krav om hjælp hertil...

Citat:
* Lettere mulighed for hvilende førtidspension til alle. En stor gruppe førtidspensionister vil gerne ud på arbejdsmarkedet igen, enten i skånejob eller i mere almindelig beskæftigelse, men kan tøve hvis det bliver for bureaukratisk eller hvis de ved det kan blive svært at vende tilbage til førtidspension. Derfor er det vigtigt at sikre, at det bliver alle førtidspensionister der har ret til at gøre deres førtidspension hvilende i perioder, hvis det lykkes dem at finde et job de kan magte. Også uden at deres sag skal genoptages hvis de igen får behov for førtidspension
ovenstående er da noget af det mest fornuftige der overhovedet er skrevet hvis man virkelig ønsker at hjælpe de førtidspensionister der stadig drømmer om at kæmpe sig tilbage på arbejdsmarkedet...
en kamp hvor pensionisten behøver hjælp og ikke behøver at blive dunket i hovedet med en hammer og skræmmekampagne om at nu kommer vi og snupper din pension hvis du har et minut over tilladte arbejdsevne en enkelt uge...

Og er da egentligt på tide der bliver stillet nogen krav til arbejdsgiverne (private og offentlige) om at se at komme ud af hullet og få oprettet nogen flere skåne og fleksjob... er jo en skændsel at man kun gider ansætte folk på 100% arbejdsevne fra dag 1...
Ligeledes går der mange unge mennesker tabt fordi arbejdsgiverne ikke gider have alt det bøvl med praktik og lærepladser... der er simpelthen alt alt for få...


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 17:59   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes det lyder positivt det SF skriver, og mig bekymrer det ikke!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 18:10   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Alle førtidspensionister skal have krav på tilbud om ansættelse i skånejob. Alle større arbejdspladser, både private og offentlige, skal derfor pålægges at fastsætte måltal for antal skånejobs.
det kommer jeg så aldrig til at forstå.
når der stå i loven man ingen erhvervsevne må have, for at få tildelt pension
Det er vist ikke den samme lov, vi læser i, for det står der INTET om.

Citat:
Stk. 2. Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension,

1) at personens arbejdsevne er varigt nedsat, og

2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126569#K3

Og endelig findes der førtidspensionister på den gamle ordning med en anderledes rest-arbejdsevne end på den nye.

På en side for fleksere og førtidspensionister er det vel rimeligt, at debatten foregår med udgangspunkt i loven og ikke i gætværk, hvis det skal være en konstruktiv debat.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 20:16   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- det er næsten også umuligt IKKE at have en erhvervs og/eller arbejdsevne. De fleste har da kunne kradse nogle timer om ugen hjem under arbejdsprøvningen. Bare ikke nok til at kunne blive flekser, men måske nok til at kunne få et lille skånejob efterfølgende som førtidspensionist nogle få timer om ugen....

Der er faktisk ikke ret mange der har 0 arbejdsevne - jeg selv er en af de få der ikke har nogen form for arbejdsevne, og derfor heller ikke kunne arbejdsprøves.

Så de timer folk har kunne kradse sammen under arbejdsprøvningen, må jo kunne udløse et skånejob, hvis interessen og det optimale tilbud skulle komme.
Det vil da være en håndsrækning rigtig mange ville være ovenud lykkelige for at få tilbud om. Men som det ser ud i dag, så bliver førtidspensionister bare parkeret og overladt til sig selv. Hvilket jeg faktisk er modstander af. Så SF's ide er absolut noget jeg tager som noget ganske positivt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jobcenters holdning.. Wasaki Alt det andet 18 01-06-2011 16:16
Holdning til selvvalgt psykose. adbib Politik og Samfund 10 02-01-2011 01:56
Generel helbredsattest.. egen læges holdning??? schildt Dit og Dat 12 04-06-2008 23:04
politisk holdning om, at mange forsøger at snyde zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 29-01-2008 16:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension