K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2010, 19:25   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
ja, fordi det selvfølgelig ikke kun drejser sig om kontanthjælpsmodtager og ledige, men også alle der modtager ydelser til forsørgelse. Det fremgår tydeligt af hele planen m. de 29 pkt. fra rapp., som omtalt i anden tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15922

Karo, det skulle da lige være for, at optage hans spanske. Og hvis han må ringe 112, så synes jeg også, han må ringe til en ven. Hvad har man ellers venner til?

Sidst redigeret af Webmaster; 28-12-2010 kl. 20:53. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 19:49   #12
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hvis det er gængs praktik....

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det forstå jeg ikke kommer bag på nogen
det har da stået på i mange år
mener jeg virkelig at det er godt, der endelig kommer fokus på problemet.
Den trafik må da stoppes - og det lader det jo også til vil være tilfældet i og med at man vil tredoble kontrollen...

Og jeg synes ikke det er fair at nogen kalder det en jagt på nogen. Vi er vel alle forpligtet til at overholde lovene - og i hvert fald at lade være med at bedrage - som 425 bevisligt har gjort.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 21:01   #13
Dan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
Dan er ny på vejen
Jeg var faktisk overrasket over at det drejede sig om SÅ mange....men det er måske bare mig der er naiv og tror det bedste om folk...men jeg troede virkelig ikke at man ville kunne finde så mange på så få kontroller...

Det giver sig selv at de vil udvide forsøget når de finder så mange...

Lige som vi forlanger at loven til enhver tid skal overholdes....ja så skal folk også overholde den....det er vel ikke andet end helt rimeligt...

Ang hvormeget der skal skæres hvis man bliver snuppet...så hørte jeg at det var en tredie del af den ydelse man modtager der ryger fremover og så skal man betale det der er modtaget uberettiget tilbage...
Dan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 21:16   #14
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Kendskab til reelt omfang af socialt bedrageri...

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Samtidig bemærkede jeg også lige pkt. 25 (læg mrk. til hvor langt nede på listen denne centrale del fremkommer i rapp. fra tværmionisterielle udvalg om bedre kontorl)

"Anbefaling 25:
Udvalget anbefaler, at der påbegyndes en nærmere udredning af det mulige omfang af socialt bedrageri. Det nuværende kendskab til det reelle omfang af det sociale bedrageri er yderst begrænset. I den forbindelse bør især de svenske erfaringer inddrages." (min understregning)

Det kan jo så endnu engang konstateres, at Støjberg igen har været uden med hele 29 tiltag uden hun har en hulende fis dokumentation på flg.:

1. hvilket omfang socialt bedrageri har for hvilke grupper
2. om de øk. gevinster modsvarer de øk. omkostninger
3. hvilke konsekvenser de mange lovforslag omkr. netop retssikkerhedparagrafen, disse tiltag afstedkommer

Disse 3 to do overvejelser bør findes i enhver ministerhåndbog inden de kaster borgerne i DK ud i yderligere vanvittig lovgivning.
Ja - faktisk sker der utrolige ting på bedragerisiden.
Har netop talt med en sygeplejerske, der på hospitalet fik en afrikansk kvinde ind, der påstod at hun var mor til 5 (og selvfølgelig har indkasseret medfølgende børneydelser m.v.).
Der var bare det ved det, at ved nærmere undersøgelse blev det konstateret, at kvinden ALDRIG havde født et barn.
Sååååå - jeg betvivler ikke, at der vil være en endog stor økonomisk gevinst ved at kontrollere og tjekke op på mange ting...
Og alene at folk ved, at de kan risikere kontrol/tjek - kan måske virke forebyggende på de bedrageriske elementer...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 21:23   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Og jeg synes ikke det er fair at nogen kalder det en jagt på nogen. Vi er vel alle forpligtet til at overholde lovene - og i hvert fald at lade være med at bedrage.
JA, derfor lade os få alle sammen her i landet en verichip.
I US og UK er de allerede påbegyndt at sætte chippet både i folks kørekort og i pass. Er det noget?

http://www.youtube.com/watch?v=xY24bdKzocM

http://www.youtube.com/watch?v=VWQmN...eature=related

Og husk, at vi skal chippes alle også dem som ikke bedrager, fordi det vil beskytte os alle mod terror.

ALLELUJA DK!

Sidst redigeret af Karo; 28-12-2010 kl. 21:49.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 21:29   #16
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Ja for min skyld ingen alarm....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
JA, derfor lade os få alle sammen her i landet en verichip.
I US og UK er de allerede påbegyndt at sætte chippet både i folks kørekort og i pass. Er det noget?

http://www.youtube.com/watch?v=xY24bdKzocM

ALLELUJA DK!
Men jeg bedrager heller ikke...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 21:32   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Men jeg bedrager heller ikke...
Det siger også min overbo, en allene mor som er aldrig hjemme.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 21:35   #18
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Problemet ligger i hvad bedrageri er. Får du en gratis øl nede på den lokale, oplyser du det så til skat og kommunen??
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 21:40   #19
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Sagen er den, at disse 425 skal virke på folk som svineinfluenza. Vores pass og kørekort skal chippes, preventivt mod bedrag og mod terror (læs - fuld kontrol over dit liv ).
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 21:41   #20
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Netop derfor....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det siger også min overbo, en allene mor som er aldrig hjemme.
er det en god ide med kontrol/tjek.

Tænk på, hvor mange flere penge, der vil være i samfundet til betrængte skoler, plejehjem og hospitaler.....
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
program om sociale bedragere Mileo Politik og Samfund 204 27-04-2013 19:37
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
Skal jagte sociale bedragere i udlandet Vej86 Politik og Samfund 30 19-07-2011 12:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension