K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2007, 23:44   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Brev til Villy Søvndal

Her kommer et meget meget langt brev som jeg i dag har sendt til Villy Søvndal det er langt og det er irriteret , og vi kan så bare håbe at han har en dag hvor han gider at læse det, jeg mangler noget i den valg kamp de er ved at lægge op til ...
Hvem fanden er vi , altså os som bruger af K10 og mennesker der står i den situation som vi gør, mennesker for hvem retsikkerhedes loven åbenbaret ikke er så vigtigt overholdes , hvorfor er der ikke nogen politikkere der tager det op i deres iver efter at blive valgt ..



Dette brev til dig er også lagt på hjemmesiden www.k10.dk
Og kan læses i tråden http://www.k10.dk/showthread.php?p=11412#post11412

Og det ville være dejligt med respons på et par ord , gerne om SF har tænkt sig at tage nogle af disse emner op i deres velfærdsprogram.

Prøv at læse disse to også selv om de er lange, som politikker bør man kende til disse historier og derfor håber jeg at du tager dig til til at læse de historier der er kommet til vores hjemmeside, en hjemmeside hvor folk der er kommet i klemme i systemet kan hjælpe og støtte hinanden, vi startede vores side op for snart 2 år siden og fra dag et af var det en kæmpe succes (med snart 1000 medlemmer og over en halv million besøg på de 2 år ) og siden bliver større hver dag, der går ikke mange dage uden nye medlemmer…

Og det får vi jo tit ros for, det er godt at private mennesker kan tage initiativ til at lave sådan en side og støtte hinanden og ja selvfølgelig er det det.

Vi køre efter princippet hvad du ikke selv ved kan det være at en anden bruger ved så søg hjælp hos ligesindet…


MEN da siden i sin tid blev oprettet var den ment som en side for flekser og førtidspensionister dog fandt vi hurtigt ud af at disse to ting ikke kunne skilles ad fra alle de ulykkelige mennesker som sidder fast i et kontanthjælpssystem, og hvem er vi at afvise dem?
Det kan vi ikke, det lader vi systemet om.
Men nu er vores grænse nået vores formåen som private mennesker som selv er syge kan ikke redde resten af verden.
Vi savner dette emne i den valgkamp som i allerede er startet med.
Hvor er de mennesker der er fanget i systemet henne i denne debat der foregår i øjeblikket?
Hvem varetager deres interesse? det er svært at se i denne debat tid.
Og ikke mindst hvor er det parti der vil værne om retssikkerheden i dagens Danmark .
Læs feks Kschous historie (jeg kan skaffe hans navn og adresse hvis et er påkrævet for at man tager ham alvorligt) læs hvordan et menneske bliver behandlet når de møder i psykeratien og læs hvordan man på kommunen ”glemmer ” at give aktindsigt og hvordan man ”glemmer” at sende en anke videre.
Og tænk så over at det er hans bror der hjælper ham og skriver det meste for ham og tænk så på alle de mennesker der sidder ude i det ganske land og ikke har en bror eller ikke kender til en hjemmeside hvor man kan hente råd og støtte ..

Prøv bagefter at læse om en mand der bliver sendt i krig for vores land for derefter at bliver latterliggjort og hånet af systemet, en mand som nemt kan gå over i selvmords statistikkerne uden at nogen ved at netop forsvaret af vores land var det der var med til at drive ham derud , en mand der så tillige må leve med fysiske sygdomme og takken for hjælpen til forsvaret af vores land er hvad ?

Og så tænk på at nu kommer alle vores soldater hjem fra Irak og hvad venter der dem ? den samme tak som ham der her skriver …
Jeg har navn og dokumentation for begge historier og kan sætte jer i forbindelse med dem begge hvis det er det i ønsker.
En ting kan og vil jeg ikke leve med og det er at de bliver ved med at blive behandlet på den svinske måde som er dem til del i dette velfærdssamfund .
Man er flov over at være Dansker i disse dage når man læser sådanne historier og så ser den ligegyldighed der bliver disse mennesker til del, jeg undre mig over at man ikke høre mere om dem fra SF og også socialdemokratiets side.
Når jeg kigger på vores afstemningsresultat om hvem vores bruger stemmer på så er det netop S o g SF vælgere men man kan nok ikke tro at det er fordi de mener at disse partiere kæmper deres sag .

Disse to sager er kun to ud af mange mange historier om folk der har siddet fast i systemet hele årtier syge og med meget lidt ressourcer til at kæmpe.
Det er flovt at læse de historier der kommer på vores side og man må som politikere får en grim grim smag i munden, desværre er alt kun blevet værre efter kommune sammenlægningen og retssikkerheden er blevet en by i Rusland for de mennesker der har aller mest brug for den.
Man føler sig hensat til en bananrepublik
Det er sq ikke ok , og alle politikkerne inden på borgen burde skamme sig og det hvad enten man er det ene eller det andet parti , en ting er at man ikke kan gøre noget ved det fordi man ikke er ved magten, men som politikker på borgen har man ALTID en mulighed for at blive hørt og dermed gøre resten af samfundet opmærksomme på at folk altså ikke vågner op en dag, strækker sig og tænker …
Nå i dag vil jeg gå ned og få mig en førtidspension, og hvis nogen tror at man bliver førtidspensionist eller flekser for at slappe lidt af, så skulle de prøve hvad det vil sige at sidde i et land hvor man er overladt til tilfældige mennesker og deres luner ..

Et samfund der behandler borgerne som de to jeg sætter på her, er et samfund uden moral og etik .
En soldat og en der er blevet overfaldet , og som har tilladt sig at få psykiske og fysiske men af det .
Og så kan de få den behandling så er vi et samfund der har spillet fallit og så kan alle skrige velfærd der er ikke velfærd her i dette land og der kommer det heller ikke så længe Christiansborg vælger at lade sådanne borgere i stikken …

Historien fra soldaten
jeg skylder nok dette forum og fortælle lidt om mig selv.jeg har siden 2004 søgt om førtidspension. jeg er 37 år lider af slidegigt i begge knæ samt en ødelagt skulder som efter 3 operationer senere, stadig ikke fungerer ordenligt og volder mig store smerter, har derudover lige gennemgået operation i mit ene knæ grundet et ødelagt bagerste korsbånd. nu 3 md efter er smerter nu kun tiltagende sikkert grundet den i forvejen megen slidgigt.

min psykolog har sagt at jeg lider af ptsd samt en svær deppresion, grundet mine skarpe udsendelser for forsvaret, som jeg var i ca. 9 år. alle disse ting tilsammen har gjort mig fra et velfungerende menneske med glæde i livet, til en rigtig skiderik om jeg så må sige, det skyldes bla det offentlige system og deres langsommelige sagsbehandling samt ligegyldighed omkring deres borgere. jeg er nu nået til at der ikke er meget andet end had til ik bare systemet, men en total ligegyldighed til stort set alt i livet.

det har kostet mig stort set alle mine venner og har netop måtte flytte fra min kone og vores nyfødte barn samt hendes 2 børn, pga jeg simpelthen er bange for at skulle gå amok snart, og pga mit konstant dårlige og skiftende humør er jeg simpelt hen ikke til og holde ud i længere tid af gangen.

jeg for stærke smertestillende piller for gigten, og nogle depot piller kaldet efexor for min deppresion og ptsd og er nu nødt til og rekvirere sovemedicin for jeg aldrig kan sove mere stort set, er plaget af mareridt både i vågen og sovende tilstand.

jeg har haft klaget til rådmand erik sørensen flere gange over dårlig behandlig fra hans sagsbehandlere samt min tidligere læge finn salling som har været meget uprofessionel i netop min sag, grundet samtaler med en sagsbehandler lene steffensen, som åbenbart er sikker på jeg faker stort set det hele på trods a der foreligger papirer på det hele fra forskellige læger.

jeg har nu et spørgsmål til dette forum, kan det betale sig og fortsætte denne kamp, for må indrømme mine kræfter er nu efterhånden ved og løbe op ligesom min tålmodighed er opbrugt. håber nogle af jer har nogle foreslag til mit videre forløb.

mvh mage...

og her er så den sidste udvikling af Kschou`s historie nu hvor det endelig er lykkedes at få aktindsigt
hele hans historie og hvordan han er endt der kan læses her
http://www.k10.dk/showthread.php?t=488
Hej.

Nu har kschou endelig langt om længe modtaget den aktindsigt han har gået og ventet på så længe.

Nr. 1.
I aktindsigten ser vi, at der bl.a. ligger et stykke papir, hvori der står følgende:

Journalstatus: Aktiv
Oprettet d.: 10-03-2006
Redigeret d.: 09-07-2007
__________________________________________________ ___________________

Notat: Almindeligt notat Oprettet d.: 09-07-2007
Sekvens nr. xxxxxxxx:
Status: Kladde Statusdato:

Ved gennemgang af sagen før den arkiveres, ses at der ligger anke på afslag af førtidspension, dateret den 1. november 2006. Af uforklarlige grunde er anken aldrig blevet behandlet. Sagen er derfor d.d. sendt til behandling i førtidspensionsteamet.
Med underskrift fra den tidligere sagsbehandler ?

kschou skiftede og fik ny sagsbehandler 1. november 2006.

Og hvorfor er det underskrevet af hende, da det jo er hans tidl. sagsbehandler ?

Hvad er der at gøre ved dette ?
__________________________________________________ ___________________

Nr. 2.
I en anden Arbejdsevnevurderingsjournal som er oprettet 14. september 2005 og ajourført 9. juli 2007 står der:
Kschou vil gerne anke det afslag som han fik på sin ansøgning om førtidspension i henhold til § 17

I samme journal står der også at sagsbehandlers konklusion er at kschou´s
adfærd forhaler helbredelsen !!

Nr. 3.
Kschou henvendte sig personligt på psykiatrisk afdeling 3. juni 2007 da han havde det meget skidt. Han fortalte hvordan han havde det og at han meget gerne ville have en snak med en der evt. ville kunne hjælpe ham.
Hende der tog imod kschou deroppe virkede totalt uforstående. Kschou havde en stor bærepose fyldt op med papirer med. Hun spørger “hvad pokker er det for en masse papirer du har”. Kschou prøvede at forklare hende om sagen men fik bare svaret: “Dem må du da gå til en advokat med, da dette ikke var deres job“. Han blev bedt om at vente, hvilket han så gjorde i ca. 4 timer hvorefter han endelig kom ind til en samtale. Han fik desværre kun en samtale på ca. 20 min. og blev så sendt hjem igen.

Nr. 4.
6. juni 2007 modtog kschou så et brev om at han endelig kunne komme til samtale hos overlægen 15. juni 2007.

Nr. 5.
Kschou modtager 11. juni 2007 så et nyt brev, hvori der står følgende:
Du har fået tilsendt en tid til samtale hos overlægen 15. juni 2007. Da overlægen er blevet akut optaget bliver jeg desværre nødt til at ændre aftalen til 21. august 2007. Dermed er samtalen blevet udsat yderligere 2½ måned.

Nr. 6.
Kschou ankommer til aftalte tid 21. august 2007. Her sidder han i venteværelset og venter i over en time. Da han ikke er blevet kontaktet i sin venten, henvender han sig til sekretæren ved skranken. Hun oplyser ham om, at overlægen har tagen en dame ind til samtale og at der må være sket en misforståelse. Hun undskylder mange gange og siger til kschou: “det er selvfølgelig for dårligt og hun vil tage fat i overlægen bagefter, for sådan noget må bare ikke ske“.
Hun giver kschou en ny tid. Dette bliver nu allerede 23. august 2007.

Nr. 7.
Kschou møder 23. august 2007 som aftalt igen op på psykiatrisk afdeling. Han har også denne gang valgt at tage en stor stak af sine papirer med derop, bl.a. medbringer han diverse papirer, hvori der er skrevet alverdens fejl.

Overlægen kommer selv ud i venteværelset og kalder kschou ind. Han nedgør og sviner kschou til med diverse respektløse, modbydelige ting bl.a. siger han følgende til kschou. “Jeg gider sgu da ikke læse alle dine latterlige papirer“.

Kschou prøver at fortælle overlægen om den modbydelige nedslagtning han var udsat for, Overlægen siger så “Ja, ja. Det har vi jo allerede snakket om. Det behøver du ikke oplyse mig om igen, da jeg faktisk er ligeglad“.

Overlægen fortsætter med følgende ord “Du skal åbenbart have alting skåret ud i firkanter, så nu holder du din KÆFT og hører efter hvad jeg siger til dig“.

Overlægen siger 5-6 gange uden at lytte det mindste til hvad kschou har at sige
“HOLD DIN KÆFT, jeg gider da ikke at sidde her og høre om al din selvmedlidenhed, klappe og klø dig på ryggen og sige nøøj hvor er det vel nok synd for dig“.

Overlægen siger yderligere ”Du siger til mig at det har ødelagt dit liv og hvis det er din holdning kan jeg ikke hjælpe dig“,

Kschou siger jamen og forsøger at forklare sig, men overlægen RÅBER HØJT:
“UD. Kan du så se at komme ud. Jeg gider absolut ikke blive afbrudt af dine egentlige fuldstændige ligegyldige irettesættelser, KOMMA SLUT. Det var rart at se dig. Farvel og pas godt på dig selv, Kan du ha et godt liv“.


Grunden til at jeg kan beskrive overlægens ord så præcist, er at kschou havde optaget hele samtalen på hans mobiltelefon, da han ellers har meget svært ved at huske hvad der er blevet sagt.

Spørgsmålet er så: Hvad mere kan vi efterhånden gøre nu ?


Nr. 3.
Søgte 1. gang efter aktindsigt 1. november 2006. Men modtog aldrig svar retur.

Søgte så igen aktindsigt for anden gang 15 juni. Men da der heller ikke denne gang
blev udleveret noget, klagede vi så og sendte en skriftlig klage til sagsbehandleren.

En klage til borgmesteren som svarede at han straks havde oversendt brevet til social- og beskæftigelsesdirektøren.

Social- og Beskæftigelsesdirektøren svarer i sit brev: At han gerne vil beklage at der aldrig er kommet noget svar på henvendelsen angående aktindsigt. Jeg håber yderligere at du fremadrettet vil opleve, at din sagsbehandling og samarbejdet med Beskæftigelsesrådgivningen forløber til din tilfredshed.

Yderligere blev klagen også sendt til Statsforvaltningen Syddanmark. De skriver følgende: Deres klage er d.d. sendt til kommunen til videre foranstaltning jf. retssikkerhedsloven § 66.


Nr. 4.
Udover dette indeholdte aktindsigten også følgende brev:
En lægejournal vedr. en 38-årig mand der er familiesammenført i 1999. Han er opvokset i Tuzla i det tidligere Jugoslavien og blev i begyndelsen af krigen skadet i venstre ben med omfattende skader på lårbenet og han har siden skaden store gener ved knæet. På grund af en nerveskade har det medført dropfod.

Psykisk har han været udsat for mange traumatiske oplevelser og har fået konstateret PTSD.

Han er gift og har 2 børn, hvoraf det ene barn har infantil autisme. Drengen udstøder lyde, som JS har svært ved at beskrive.


Nr. 5.
Der er også et andet brev vedlagt min aktindsigt som angår den samme person.
Der står: August 2005 MR af hjernen viser kronisk bihulebetændelse f.ø. Normal undersøgelse



Nr. 6.

Fra: xxx xxxxxxx Afdelingschef
Sendt: 28 Marts 2006 11:19
Til: x. xxxxxx; xxxxxxx xxxxxxxx
Vedr: SN 33 XXX ( Nummerplade )
Prioritet: Høj


Bilen tilhører xxxx xxxxxx - Gamstvej 6600 Vejen. Kan det hjælpe jer videre ?

Venlig hilsen

xxx xxxxxxx
afdelingschef



PUHA DA DA: Hvad sker der ? Dette er da en fejl der ikke må kunne ske. Gad vide om der sidder nogen der har modtaget papirer fra min sag.

Eller er det meget normalt at de, OVERHOVEDET IKKE HAR STYR PÅ NOGET SOM HELST ?

På kschou´s vegne.

Storebror
  Besvar med citat
Gammel 26-08-2007, 08:45   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Godt Gået

Så godt gået!!!!

Håber virkelig det bliver hørt.

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
villy søvndal går stribe Politik og Samfund 16 17-09-2012 02:49
Søvndal overvejede at trække SF ud Thomas1981 Politik og Samfund 25 01-07-2012 11:40
Stop diskrimination - Åben brev til Helle, Villy...og Den Danske Ombudsmand igam1951 Politik og Samfund 0 29-08-2011 18:14
villy søvndal grillet buster Politik og Samfund 4 03-05-2009 07:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension