K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2014, 21:13   #1
leba
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
leba er ny på vejen
Fleksjob forvirring

Hej

Jeg håber på at blive visiteret til fleksjob efter endt arbejdsprøvning her i slut maj.

Hvad er jeres erfaringer med behandlingstiden fra man er færdig på sit arbejdsprøvningssted til man bliver indkaldt til samtale om eventuel visitering ??.

Hvor meget indflydelse har man selv på sit kommende fleksjob og skal kommunen godkende stedet ??.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af reglerne for ledighedsydelse som fleksjobber, når man forinden var uden nogen form for indtægt 😒, kan det passe af det svare til kontanthjælp eller får jeg ikke nogen indtægt før jeg kommer i job ??.

På forhånd tak ☺️.
leba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 22:57   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Du finder

selv fleksjobbet..... så ja du bestemmer sådan set selv...

Hvor lang tid der går kan jeg ikke svare på.....

Og jeg vil mene at du kommer på den lave ledighedsydelse som svare til kontanthjælps satsen.....

Indtil du er kommet i job og arbejder 9 måneder ud af 18 måneder...

så bliver man berettiget til den høje ledighedsydelse som er 89 % af højeste dagpenge .... det bliver omkring de 15000,00 kr ....før skat.

Man kommer ind i et helt andet system som fleksjobber end når man er på kontanthjælp..... Man bliver ligefrem behandlet og regnet for at være menneske
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 23:20   #3
leba
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
leba er ny på vejen
Tak 😊

Bare for at få det skåret ud i pap 😀, jeg skal selv efter endt visitering søge job og her vil kommunen ikke skulle godkende det ???.

Ja det bliver helt rart forhåbentlig at kunne melde sig ind i kampen igen og blive behandlet på (næsten) lige fod med andre på arbejdsmarkedet, smiler lidt skævt 😊 ja behandlet som et menneske er måske meget godt beskrevet trist nok.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
selv fleksjobbet..... så ja du bestemmer sådan set selv...

Hvor lang tid der går kan jeg ikke svare på.....

Og jeg vil mene at du kommer på den lave ledighedsydelse som svare til kontanthjælps satsen.....

Indtil du er kommet i job og arbejder 9 måneder ud af 18 måneder...

så bliver man berettiget til den høje ledighedsydelse som er 89 % af højeste dagpenge .... det bliver omkring de 15000,00 kr ....før skat.

Man kommer ind i et helt andet system som fleksjobber end når man er på kontanthjælp..... Man bliver ligefrem behandlet og regnet for at være menneske
leba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 00:07   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jobcenteret skal godkende alle fleksjob....de skal sige ja til at det kan oprettes som et fleksjob og de skal godkende fleksjob aftalen..

Ja man søger selv job og du skal have et cv på jobnet...

Da du kommer fra ingen indtægt ja så vil du modtage ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau...

Denne er så afhængig af om du er forsørger eller ej....

Den bliver ikke reguleret af formue og ægtefælle indkomst...

Ang jobbet....

Hvis du finder et job på 5 timer og du er visiteret til 15 timer....ja så er det op til kommunen om de vil oprette det som et fleksjob...

Hvis de godkender det fleksjob på de 5 timer....ja så vil de ikke kunne komme senere og sige at du skal tage et andet job...

Det vil sige at du er sikker på det job i de 5 år en fleksjob visitation løber...

Er du over 40 år ja så vil du hvis du opfylder kravene kunne få fleksjobbet permanent efter de første 5 år...

Er man under de 40 ja så skal man revurderes hvert 5 år...

Men hvis de ikke vil godkende de 5 timer pr uge....ja så kan de sige til dig at du bare kan tage jobbet og så bliver lønnen ellers trukket som det normalt vil blive...i fleksløn ydelsen...

Så i dag kan man feks godt gå ud og finde et job på 10 timer som er fleksjobbet og så have et job ved siden af på 5 timer....sådan at man kommer op på det man kan....og selvfølgelig øger ens indkomst...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 00:17   #5
leba
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
leba er ny på vejen
Tusinde tak for grundig beskrivelse, det lyder til at der går noget tid, før jeg kan føle mig en smule som min egen og slippe lidt for kommunens administration og overvågenhed 😊😔.

Endnu en engang Tak til jer 👍.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jobcenteret skal godkende alle fleksjob....de skal sige ja til at det kan oprettes som et fleksjob og de skal godkende fleksjob aftalen..

Ja man søger selv job og du skal have et cv på jobnet...

Da du kommer fra ingen indtægt ja så vil du modtage ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau...

Denne er så afhængig af om du er forsørger eller ej....

Den bliver ikke reguleret af formue og ægtefælle indkomst...

Ang jobbet....

Hvis du finder et job på 5 timer og du er visiteret til 15 timer....ja så er det op til kommunen om de vil oprette det som et fleksjob...

Hvis de godkender det fleksjob på de 5 timer....ja så vil de ikke kunne komme senere og sige at du skal tage et andet job...

Det vil sige at du er sikker på det job i de 5 år en fleksjob visitation løber...

Er du over 40 år ja så vil du hvis du opfylder kravene kunne få fleksjobbet permanent efter de første 5 år...

Er man under de 40 ja så skal man revurderes hvert 5 år...

Men hvis de ikke vil godkende de 5 timer pr uge....ja så kan de sige til dig at du bare kan tage jobbet og så bliver lønnen ellers trukket som det normalt vil blive...i fleksløn ydelsen...

Så i dag kan man feks godt gå ud og finde et job på 10 timer som er fleksjobbet og så have et job ved siden af på 5 timer....sådan at man kommer op på det man kan....og selvfølgelig øger ens indkomst...
leba er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension