K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2008, 21:58   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Mere mitansvar.dk

Jeg kan nu godt lide den side, om ikke andet så kan jeg da hælde lidt frustrationer af, så her sidste nyt fra min hånd:

http://www.mitansvar.dk/debat/162

Mit gæt er at I givet kan fylde lidt mere på :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 22:07   #2
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Hej Maj-Britt.

Kan kun give dig ret i det var en tankevækkende artikel om end ikke forbavsende.

Tror mange af de problemer bunder i, sagsbehandlerne selv ikke ved eller har overskud til at finde relevante § eller simpelthen ikke forstår at tolke den.

Guderne skal vide, at det kan være uendeligt kryptisk.

Men da vi jo SKAL kende færdselsloven når vi bevæger os rundt udenfor er det vel også fra statens side meningen vi selv skal hitte rundt i alle andre love.

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 22:14   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Phönix Se meddelelser
Hej Maj-Britt.

Kan kun give dig ret i det var en tankevækkende artikel om end ikke forbavsende.

Tror mange af de problemer bunder i, sagsbehandlerne selv ikke ved eller har overskud til at finde relevante § eller simpelthen ikke forstår at tolke den.

Guderne skal vide, at det kan være uendeligt kryptisk.

Men da vi jo SKAL kende færdselsloven når vi bevæger os rundt udenfor er det vel også fra statens side meningen vi selv skal hitte rundt i alle andre love.

Phönix
Nå ja, det forventes jo også at jeg kender hundeloven som hundeejer og jagtloven som jæger.......:-)

Jeg må vist bruge week-enden på at finde boligloven, hegnsloven, hele dyreværnsloven og hold da op, sikke klååååg jeg bliver, jeg bliver nok minister en dag :-))
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 22:31   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Jeg ville også have skrevet igen til CHF, men orker ikke har ikke overskudet til det,
har været ved at forsøge, men syndes det bliver til en gang bla
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 22:35   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, og hurra for retssikkerheden for de blinde, svagtseende, ordblinde, hjerneskadede osv.

Næ, den holder ikke en meter.

Husk den igangværende debat om Udlændingeservice, som "glemte" at rådgive ansøgere om loven.

Det er jo fysisk umuligt at kende alle lovens kringelkroge. Det er derfor, man kan ringe til myndighederne og spørge.

Vi kan jo ikke hamle op med skattejurister, socialjurister, o.lign.

Og hvad med EU-lovgivningen? GISP!!!

Beskæftigelsesministeren lider også af den sjove indbildning, at kontanthjælpsmodtagere ikke betaler skat. Gad vide, om der er andet, han ikke har tjek på.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 01:20   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ej, zuza hvor har du set det henne, at han ikke ved det?? det er da for meget hvis de ikke aner en skid om det de skal beskæftige sig med. ikke at jeg på nogen måde syntes de er særlig kloge inde i den regering der..
de som tror at man bliver rask af at de tager ens indkomst fra en. de siger vi skal spare op, men tvinger en til at spise sin pensionsopsparing, sælge sit hus med tab, blive skilt og give sine børn dårlige vilkår. fordi man har passet sit job som endte med at give en arbejdsulykke.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 02:08   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
ej, zuza hvor har du set det henne, at han ikke ved det??
Mener du det med at betale skat?

Det sagde han fra talerstolen... jeg var ved at falde ned fra stolen, da jeg hørte det.

Hvis man orker, kan man prøve at finde det fra de afskrifter, der ligger på folketingets hjemmeside, men det er et kæmpe detektivarbejde.

Kunne da være lidt morsomt at se det på skrift, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 11:07   #8
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Hej Maj-Britt,

Har givet mit bidrag og fyldt lidt på tanken!


Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 22:55   #9
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
zuza den var nu ikke så svær at finde

kan dog ikke ligge linket ind det virker ikke

men den ligger her under

2007-08, 2. samling - Spørgetimen: Om 300-timers-reglens betydning for adgangen til kontanthjælp.

Spm. Nr. US 22
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 23:53   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det han ordret siger til dem der er intresseret er

Citat:
Det, vi har villet forhindre, og det, vi vil forhindre, er, at mennesker permanent indretter sig på kontanthjælp uden direkte at stå til rådighed for arbejdsmarkedet, og derfor er det en vigtig regel, vi har fået gennemført her. Det er en regel, som både kommuner og stat har en stor økonomisk interesse i, for det vigtigste, vi kan gøre for mennesker, er jo at bringe dem ud af overførselsindkomstsystemet og ind i rigtigt arbejde, så de kan blive skatteydere i stedet for.
Tja man er åbenbart ikke skatteyder når man er på kontanthjælp hvor han så fik den ide fra kan man kun gisne om

et fjols det er hvad han er
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mere og mere korruption og kriminalitet i Danmark. Indiansummer Politik og Samfund 15 06-04-2012 19:15
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Så røf www.mitansvar.dk sig en tur Razmo Politik og Samfund 50 22-05-2009 16:13
Bliver mere og mere svært at klare den MrBurns Politik og Samfund 25 06-07-2008 15:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension