K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2010, 18:45   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Question Boligsikring, arbejdende barn 18år og hjemmeboende?

SÅ nu har jeg kontaktet boligsikringen med henblik på at oplyse dem, at min søn fylder 18 år i December, og fortsat bliver boende hjemme.

Hun har i den forbindelse sendt mig et skema som jeg skal udfylde - skemaet hedder Boligstøtte, skema til oplysning om ændring af indkomstforhold...

Problemet er bare, at jeg ikke aner hvad han kommer til at tjene når han fylder 18 år, og jeg kan forestille mig, at han ikke får så mange timer pga han går på fuld løn - mon man kan sætte et tal på selv, som man senere kan justere alt efter den nye kontrakt???
Der står også at dokumentation SKAL vedlægges, men jeg har jo ikke noget at vedlægge endnu......???

Damen sagde også at min søn SKULLE underskrive skemaet da han bliver solodarisk hæfter. Men på skemaet står der:

Øvrige personer - herunder børn over 18 år (dog ikke børn af hustanden mellem 18 og 22 år inkl), men kun børn der er født tidligere end 1988 SKAL underskrive som solidariske hæftere...(min søn er fra 92)

Jamen så skal han jo IKKE underskrive som solidarisk hæfter
Hvis det ikke glæder for børn mellem 18 og 22......

Jeg fatter ikke en skid, er der nogen derude der kan hjælpe mig lidt????

Nogen der har en ide om hvad en uuddannet vil tjene på deltid om året - mon det passer med 150.000 kr før skat??

HJÆÆLP
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 18:57   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Jamen så skal han jo IKKE underskrive som solidarisk hæfter
Hvis det ikke glæder for børn mellem 18 og 22......
konen der påstod noget andet er åbenbart ikke klogere.:rolleyes

Som med alt andet kommunalt er det nok en go idé, at stole på lovgivningen fremfor mundtligt afgivne beskeder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 19:04   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjekkede også lige borger.dk's udregning til bolgstøtte, og der stod også, at barnet forbliver et barn indtil de fylder 23 år. Så hun må da være 'helt væk'.....

Men kan i hjælpe med det andet, mon????

Nogen der ved hvad man tjerner CA om måneden som uddannet på deltid???
Og om det er tilladt at skrive et fiktivt tal???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 19:22   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
HeleneKr du kan sådanne set ikke være forbredt helt ,for bolisikringen bliver rettet bag ud,når du ikke kender lønnen.

Det vil sige du siger eks. til den første at hans løn er X kr og så trækker de dig det du har fået for meget,og sådanne kan det forsætte hver månde hvis han ikke kan sige et fast en fast løn nogle aftaler at aflever lønsedler hver 3 månde.

det jo svært at gætte en løn,når man ikke kender time talet.

en års løn på 165000 tror jeg nærmer det er,fuld tid
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 23-10-2010 kl. 19:25.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 19:25   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Timel tallet bliver ca 20 timer om ugen når han fylder 18 - kan man bruge det til noget???

Lønnen er vel en alm mindsteløn.....men da jeg aldrig har haft et job, så er jeg totalt på bar bund, hehe....aner ikke hvad man tjener i timen....120 kr måske?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 19:29   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tænkte mere hen af, at man fx bare siger han kommer til at tjene et eller andet STORT beløb (selvom han ikke gør), men bare for at være sikker på at jeg ikke får for meget nogen steder, og at han så derfor bare kan tjene alt under dét beløb, uden at komme i klemme nogen steder.........???

Som hvis jeg skriver han ca vil tjene 150.000 kr, selvom han i virkeligheden kun tjener 120.000 kr. Men bare for at være sikker på, at jeg ikke får for meget i boligsikring med dertilhørende tilbagebetaling osv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 19:30   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
det kommer også and på hvad han skal lave og hvor,så kan lønen svinge fra 95 mener jeg min datter blev tilbudt,og ander stæder 135

Du skal næsten bare skrive det hele på skebaet og så skriv at du giver dem talne når du ved det mere sikkert.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 19:35   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg tænkte mere hen af, at man fx bare siger han kommer til at tjene et eller andet STORT beløb (selvom han ikke gør), men bare for at være sikker på at jeg ikke får for meget nogen steder, og at han så derfor bare kan tjene alt under dét beløb, uden at komme i klemme nogen steder.........???

Som hvis jeg skriver han ca vil tjene 150.000 kr, selvom han i virkeligheden kun tjener 120.000 kr. Men bare for at være sikker på, at jeg ikke får for meget i boligsikring med dertilhørende tilbagebetaling osv.
Ups du er hurtig
Det kan du godt gøre ,men så gem alle hans lønsedler for hele året,for hvis det ikke er samme beløb alle månder ,så skal de bruge lønsedler.til efter regulering når året er omme
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 20:21   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, eller finde en ny adresse til ham, dét havde da vist været lettere.

Desværre kan hans Far ikke hjælpe, for de modtager en masse timer og andet, fordi de har et handicappet barn, og kan heller ikke have en 'voksen' mere på adressen.....gaaaab.

Små børn små probelemer, store børn store problemer - må så sandelig sige det holder stik!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 20:42   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Som hvis jeg skriver han ca vil tjene 150.000 kr, selvom han i virkeligheden kun tjener 120.000 kr. Men bare for at være sikker på, at jeg ikke får for meget i boligsikring med dertilhørende tilbagebetaling osv.
Spørgsmålet er om det kan betale sig at sætte beløbet for højt ?

Jeg mener nemlig IKKE, at du får noget retur i boligsikring, hvis det viser sig,

at din søn tjener meget mindre end I regnede med.

Så er det måske bedre at lægge lidt til side i fald der skal tilbagebetales ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjemmeboende børn over 18 kerozen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-03-2013 14:36
Førtidspension, boligsikring - barn der fylder 18! Ninja Alt det andet 34 28-10-2012 13:07
kontanthjælp over 25 - hjemmeboende??? sandie86 Alt det andet 11 08-01-2011 10:56
Hjemmeboende voksen barn Lena4700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 20-07-2009 10:22
økonomisk hjælp til hjemmeboende barn over 18 år buster Alt det andet 8 17-08-2008 00:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension