K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2012, 10:31   #11
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Igen tror jeg der er forskel på sb'ere, min ønskede absolut heller ingen dagbog fra min side, tværtimod fik jeg gang på gang skæld ud over at jeg havde brugt tid på det pjat, når det var kommunens opgave at vurdere hvor meget jeg kunne og hvor mange timer jeg arbejdede hver dag

Man kunne sørme ikke selv vurdere ens effektive arbejdstid, det gjorde sb'er.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 11:08   #12
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
ja det er sikkert ret forskelligt fra den ene til den anden sagsbehandler, uhh man hører jo om nogle stramme tanter der sidder der og troner.. hende jeg har, er usansynligt sød og varm og hun gør virkelig sit for at få mig igennem på en god måde. Er SÅ glad for hende!

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 12:26   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så vidt jeg husker var der engang en her på K10, som oplevede, at sb efter en arb.prøvning gav udtryk for ikke, at have været klar over hvordan situationen havde været for borgeren, under arb.prøvningen.

Derfor begyndte vi, at anbefale dagbogen, sådan, at en sb/konsulent ikke bagefter kan påstå, at have været uvidende om borgerens situation.

Det, at man skriver dagbog under en arb.prøvning, handler jo ikke, om, at man, som borger, vurderer noget som helst, det handler udelukkende om, at man skriver fakta ned, så ingen efterfølgende kan være i tvivl om hvordan situationen har været for borgeren.

Under en arb.prøvning skal der tages hensyn til evt. behov for restitution (altså, at man kan have behov for, at hvile, for igen, at kunne klare de daglige gøremål), og hvordan skulle en sb/konsulent kunne vurdere borgerens behov for restitution hvis de ikke får oplysninger om de gener borgeren har i forb. med arb.prøvning i forhold til eksisterende lidelser?

Min anbefaling er, at man skriver dagbog, 24-7, uanset om nogen beder om den eller frabeder sig den, og skriver øverst, at den skal vedlægges sagen. Og hver, eller hver anden, uge afleverer man den ved skranken i jobcenteret, mod kvittering selvfølgelig.

Når sb/konsulent frabeder sig borgerens dagbog i forb. med en arb.prøvning, så kan det lige såvel være fordi, at de så kan lukke øjnene, og påstå, at have været uvidende, om arb.prøvningens konsekvenser for borgeren.
Alt sammen i kassetænkningens navn.


"Endvidere skal restitueringsmulighederne overvejes. Fx kan en fysisk eller psykisk handicappet borger ved varetagelse af et job/fleksjob blive så fysisk eller psykisk afkræftet, at vedkommende varigt ikke vil være i stand til at restituere sig. "
https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=29554 (under boksen med §6)
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 14-07-2012 kl. 12:33.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 15:56   #14
winhill
På vej til at lære K10
 
winhills avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Lokation: Århus
Alder: 64
Indlæg: 10
Styrke: 13
winhill er ny på vejen
Mange tak for de gode svar. God weekend til jer alle
winhill er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 17:45   #15
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg skrev også dagbog (efter anbefaling fra SB og socialfaglig vejleder), og sendte den til dem hver 14. dag. De læste den, og den var med i rs-profilen, da SB mente, den var ret vigtig i forhold til afgørelse af ftp.

Jeg skrev det vigtigste fra dagen, og den er lagt ud her, så du kan bare kigge, hvis det er.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 18:09   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er også aftalt i min arbejdsprøvning, at min kontantperson som kender mig i gennem et år skal skrive dagbog. nu bor jeg på bosted og gør det meget nemmere og se hvordan det på virker mig at være i arbejdsprøvning.
problemet er vil en kommune ikke tror på hvad man skriver, når det foregå i eget hjem
uden opsyn. det kan være forklaringen på nogen sagsbehandler ser bort fra det

kommunen skal vurdere ens arbejdsevne, mens man er i arbejdsprøvning
derfor er det også rigtig vigtig og møde op så meget man kan
for det er alså svært og vurdere noget, hvis man er der hjemme.

dog skal der alså også være plads til at have et liv uden arbejde
her er en dagbog et vigtig redskab
så om en sagsbehandler vil bruge det eller ej, så har man ret til det bliver vedlagt i ens RP
så er helt enig med Vovse

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-07-2012 kl. 18:14.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 10:08   #17
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Når jeg har skrevet dagbog har det KUN været om arbejdsprøvningen, har ikke haft energi til at skrive om resten af dagen...og det har været godt nok for min sagsbehandler
;O) !!
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 14:09   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
Når jeg har skrevet dagbog har det KUN været om arbejdsprøvningen, har ikke haft energi til at skrive om resten af dagen...og det har været godt nok for min sagsbehandler
;O) !!
hold da op de sagsbehandler må ikke have så meget og se til

det skulle da meget gerne være stedet i samarbejde med ens sagsbehandler som skal belyse ens arbejdsevne.

har du så også selv udfyldt din ressourceprofil
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 14:21   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det der også er det smarte ved dagbogen er, at man kan danne overblik over hvad man evt tager af medicin, for rigtig mange kommer ud i at skulle tage mere medicin end aftalt med lægen. Dette faktum gør også, at kommunen/lægen kan konkludere om man er på vej ud på et skråplan rent medicinsk, og om klienten/patienten er for presset smertemæssigt i deres iver for, at gøre arbejdsprøvningen så god som muligt.....

Øger man medicinforbruget, har man overskredet grænsen for, hvad kroppen reelt kan holde til. Dette kan vise sig i form af flere timer end man ellers ville kunne have klaret.

Har man ikke lavet dagbog over dette, kan det give bagslag i form af man lander på et urealistisk timetal. Og der bliver man hængende!!!

Sidst redigeret af Ninja; 15-07-2012 kl. 14:24.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 14:39   #20
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det der også er det smarte ved dagbogen er, at man kan danne overblik over hvad man evt tager af medicin, for rigtig mange kommer ud i at skulle tage mere medicin end aftalt med lægen. Dette faktum gør også, at kommunen/lægen kan konkludere om man er på vej ud på et skråplan rent medicinsk, og om klienten/patienten er for presset smertemæssigt i deres iver for, at gøre arbejdsprøvningen så god som muligt.....

Øger man medicinforbruget, har man overskredet grænsen for, hvad kroppen reelt kan holde til. Dette kan vise sig i form af flere timer end man ellers ville kunne have klaret.

Har man ikke lavet dagbog over dette, kan det give bagslag i form af man lander på et urealistisk timetal. Og der bliver man hængende!!!

Det kunne man netop se i min dagbog: At jeg steg i medicin og kom på max. dosis beroligende, som er stærkt vanedannende. Det gjorde bla. at min SB stoppede arb.prøvningen før tid, da han godt kunne se, at det gik fuldstændig den forkerte vej.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension