K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2009, 19:51   #1
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
sygedage

Hej
har et spørgsmål, hvordan er det. Når en flexjobber er søg, så betaler arbejdsgiveren hele den første sygdag, men resten får de refunderet 100% af kommuen.

eller ?
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 20:29   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg mener, det er sådan, at arbejdsgiveren får refusion fra 1. sygedag, men det er ikke fuld løn-refusion; refusionen svarer til dagpenge-satsen.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2009, 11:18   #3
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Ja sådan burde det være, men ikke alle kommuner er af samme overbevisning. Jeg slås i øjeblikket med Roskilde Kommune om netop dette.
Læs mere om min sag her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=6362
Min arbejdsgiver fik refunderet alle de sygedagpenge, som han havde udbetalt til mig, men efterfølgende er han blevet opkrævet dem alle igen, da kommunen åbenbart havde begået en fejl. Sagen er dog ikke afsluttet endnu, da den er hos Statsankenævnet (eller hvad det nu hedder).
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2009, 13:18   #4
Litha
Føler sig hjemme på K10
 
Lithas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2008
Lokation: Faxekommune
Indlæg: 36
Styrke: 16
Litha er ny på vejen
Følgende afsnit er sakset fra pjecen fleksjob udgave 18:

Arbejdsgiverens refusion af sygedagpenge
Når en person er ansat i et fleksjob, kan arbejdsgiveren modtage refusion for udgifterne til sygedagpenge allerede fra den ansattes første fraværsdag. Vær dog opmærksom på, at der kan se modregning i løntilskuddet, se afsnittet ”Modregning af sygedagpenge i løntilskud”.


Modregning af sygedagpenge i løntilskud
Hvis den ansatte i en periode modtager løn under sygdom, skal arbejdsgiveren orientere kommunen om dette. Orienteringen skal ske allerede fra den ansattes første fraværsdag eller snarest derefter. Løntilskuddet til arbejdsgiveren i sygdomsperioden nedsættes med et beløb svarende til det, arbejdsgiveren kan få refunderet efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel. Nedsættelsen opgøres pr. dag, som der modtages refusion for.

Beskæftigelsesministeriet har vejledende udtalt, at formålet er at sikre, at en arbejdsgiver ikke har en økonomisk gevinst ved både at modtage tilskud til lønnen og dagpengerefusion. Bestemmelsen skal forstås sådan, at en arbejdsgiver ikke modtager løntilskud, hvis sygedagpengene overstiger løntilskuddet. Hvis løntilskuddet er højere end sygedagpengene, modtager arbejdsgiveren sygedagpenge og forskellen mellem løntilskud og sygedagpenge.

Tilskuddet opgøres pr. sygedag. Løntilskuddet nedsættes med hele det beregnede sygedagpengebeløb. Modregningen kan dog højst medføre, at løntilskuddet bortfalder. Ankestyrelsen har ikke truffet afgørelse i sager om spørgsmål om modregning af refusion fra sygedagpenge i løntilskuddet.

Staten refunderer 65 % af kommunens udgifter til løntilskud. Dog ikke, hvis det rette grundlag for at træffe afgørelse ikke foreligger, se afsnittet “Grundlaget for afgørelsen om fleksjob”.



Jeg har lige sloges med min kommune om det samme og vi kom frem til at hvis sygedommen skyldes, det som man er berettiget flexjob for, får arbejdsgiveren alm. fleksrefusion, men hvis det derimod er influenza og lign. får arbejdsgiveren, sygedagpengerefussion. (det er 2 forskellige kommunekasser) Fra 1. hele sygedag.

Held og lykke med kampen!
Litha

Sidst redigeret af Litha; 07-02-2009 kl. 13:20.
Litha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2009, 15:01   #5
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Litha Se meddelelser
[B] [/I]

[B]
Jeg har lige sloges med min kommune om det samme og vi kom frem til at hvis sygedommen skyldes, det som man er berettiget flexjob for, får arbejdsgiveren alm. fleksrefusion, men hvis det derimod er influenza og lign. får arbejdsgiveren, sygedagpengerefussion. (det er 2 forskellige kommunekasser) Fra 1. hele sygedag.

[B]
Mit problem er, at jeg var sygemeldt ca 1,5 år inden jeg kom i fleksjob og det er derfor kommunen nægter mig sygedagpenge. Selvom både mine sygedagpenge og min arbejdsgivers refusion, i første omgang var blevet godkendt af kommunen (det kan jeg se ifølge min aktindsigt), så har de efterfølgende ombestemt sig. Min arbejdsgiver havde fået udbetalt de sygedagpenge, som han havde udbetalt til mig (de første 21 dage af min sygdom), men er efterfølgende blevet afkrævet dem tilbagebetalt. Min sygdom er iøvrigt en forværring af den samme sygdom, som jeg oprindeligt fik fleksjob for, hvis det skulle have noget at sige.
Men jeg håber da på en afgørelse inden for de næste 4-5 måneder.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 15:14   #6
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
ok.

mit spørgsmål gik nu mere bare på, hvor meget de fik tilbage i %, hvis jeg var syg med en alm. influenza i kort tid.
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 15:20   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her står måske noget, du kan bruge:

Citat:
Modregning af sygedagpenge i løntilskud
Hvis den ansatte i en periode modtager løn under sygdom, skal arbejdsgiveren orientere kommunen om dette. Orienteringen skal ske allerede fra den ansattes første fraværsdag eller snarest derefter. Løntilskuddet til arbejdsgiveren i sygdomsperioden nedsættes med et beløb svarende til det, arbejdsgiveren kan få refunderet efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel. Nedsættelsen opgøres pr. dag, som der modtages refusion for.

Beskæftigelsesministeriet har vejledende udtalt, at formålet er at sikre, at en arbejdsgiver ikke har en økonomisk gevinst ved både at modtage tilskud til lønnen og dagpengerefusion. Bestemmelsen skal forstås sådan, at en arbejdsgiver ikke modtager løntilskud, hvis sygedagpengene overstiger løntilskuddet. Hvis løntilskuddet er højere end sygedagpengene, modtager arbejdsgiveren sygedagpenge og forskellen mellem løntilskud og sygedagpenge.

Tilskuddet opgøres pr. sygedag. Løntilskuddet nedsættes med hele det beregnede sygedagpengebeløb. Modregningen kan dog højst medføre, at løntilskuddet bortfalder. Ankestyrelsen har ikke truffet afgørelse i sager om spørgsmål om modregning af refusion fra sygedagpenge i løntilskuddet.

Staten refunderer 65 % af kommunens udgifter til løntilskud. Dog ikke, hvis det rette grundlag for at træffe afgørelse ikke foreligger, se afsnittet “Grundlaget for afgørelsen om fleksjob”.
http://www.clh.dk/?id=1414#c3618

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og sygedage Rexronjas Spørgsmål ang fleksjob 6 17-06-2013 11:01
Tæller §56 sygedage med i de 52uger? Piamus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 12-03-2011 12:13
Sygedage, hvor mange Simmer Spørgsmål ang fleksjob 1 10-11-2010 20:56
sygedage MxDK Spørgsmål ang fleksjob 3 13-10-2008 12:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension