K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2012, 16:31   #1
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
SF: vil beskærer tilskuddet til de højt-.......

lønnede fleksjobbere.

Den forstår jeg ikke helt, for der bliver jo kun givet tilskud til mindstelønnen.

Det er jo ikke sådan et det er af hele lønnen at arbejdsgiveren får tilskud, men kun mindstelønnen.

Nu ved jeg godt at der er forskel på mindstelønnen, alt efter hvilket job det er, men er den mindste løn virkelig så forskellig at det vil gøre "underværker" på Dk´s underskud....??
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 16:57   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Som jeg har forstået det kan der godt gives højere løn hvis der bliver lavet en lokalaftale med fagforeningen.

Der har jo været eksempler fremme om folk der tjente 600.000 kr i flexjob hvor de 300.000 var betalt via tilskud, og det er jo netop det de vil stoppe. Begrundelsen var at med den løn kan de fint klare sig uden tilskud. Til gengæld er der så planer om at give mere tilskud til de lavest lønnede i flexjob.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 12:41   #3
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Som jeg har forstået det kan der godt gives højere løn hvis der bliver lavet en lokalaftale med fagforeningen.

Der har jo været eksempler fremme om folk der tjente 600.000 kr i flexjob hvor de 300.000 var betalt via tilskud, og det er jo netop det de vil stoppe. Begrundelsen var at med den løn kan de fint klare sig uden tilskud. Til gengæld er der så planer om at give mere tilskud til de lavest lønnede i flexjob.
Nu bliver jeg lidt harm, når jeg hører om superlønninger hos det offentlige - i hvert fald til "almindelige" lønmodtagere.

Jeg er i fleksjob i staten - og min løn er stadig ikke højere end lønnen hos dem, der starter som nybegyndere. (Jeg er kontoruddannet - er 64 år og har dermed en masse erhvervserfaring, kvalifikationer og kompetencer).
Det eneste jeg får mere end de helt nyudklækkede kontoruddannede, er det tilskud jeg fik, dengang man gik over til NYLØN (fedterøvs-løn), det var forskellen mellem nyløn - og så den løn, vi via alm. overenskomstmæssige lønstigninger havde nået.
Så høje lønninger i det offentlige - må efter min mening være forbeholdt de få.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 13:30   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Nu bliver jeg lidt harm, når jeg hører om superlønninger hos det offentlige - i hvert fald til "almindelige" lønmodtagere.

Jeg er i fleksjob i staten - og min løn er stadig ikke højere end lønnen hos dem, der starter som nybegyndere. (Jeg er kontoruddannet - er 64 år og har dermed en masse erhvervserfaring, kvalifikationer og kompetencer).
Det eneste jeg får mere end de helt nyudklækkede kontoruddannede, er det tilskud jeg fik, dengang man gik over til NYLØN (fedterøvs-løn), det var forskellen mellem nyløn - og så den løn, vi via alm. overenskomstmæssige lønstigninger havde nået.
Så høje lønninger i det offentlige - må efter min mening være forbeholdt de få.
Mig bekendt har jeg ikke skrevet om høje lønninger i det offentlige.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 14:23   #5
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Mig bekendt har jeg ikke skrevet om høje lønninger i det offentlige.
Sus - det var heller ikke møntet på dig - men på noget, jeg har læst i en avis.
Beklager, hvis du følte dig angrebet...

Og jeg synes det er fint, hvis man vil give mere tilskud til lavest lønnede.
jeg synes ikke det er ok, at folk sidder i fleksjob hvor der gives f.eks. 300.000 i tilskud.
De kunne i givet fald så gives et deltidsjob. Hvis lønnen kan bevares på 300.000 ved dette, mener jeg det må være fint.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 14:43   #6
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
jeg må beklage, men jeg har kendskab til et par...ledere vel at mærke
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 15:04   #7
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hvordan kan det lade sig gøre?

Jeg mener at det kommunale tilskud er på 1/2 eller 2/3 dele af MINDSTELØNNEN på området. Så jeg forstår ikke hvordan tilskuddet kan blive så stort. Kan I ikke forklare det??
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 15:10   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Jeg mener at det kommunale tilskud er på 1/2 eller 2/3 dele af MINDSTELØNNEN på området. Så jeg forstår ikke hvordan tilskuddet kan blive så stort. Kan I ikke forklare det??
hvis der er lavet en lokalaftale med fagforeningen så bliver den betragtet som mindsteløn selv om den er højere end mindstelønnen. Desuden kan der være nogle faglige tillæg der skruer tillægget op.

Der har bla været en sag fremme om en gymnasie lærer, hvad de tjener ved jeg så ikke lige, men her mentes vist at vedkommende fint kunne klare sig økonomisk uden tilskud.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 15:18   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Sus - det var heller ikke møntet på dig - men på noget, jeg har læst i en avis.
Beklager, hvis du følte dig angrebet...

Og jeg synes det er fint, hvis man vil give mere tilskud til lavest lønnede.
jeg synes ikke det er ok, at folk sidder i fleksjob hvor der gives f.eks. 300.000 i tilskud.
De kunne i givet fald så gives et deltidsjob. Hvis lønnen kan bevares på 300.000 ved dette, mener jeg det må være fint.
Nej følte mig ikke trådt på, kunne godt regne ud at den ikke kunne være til mig.

Er da fuldt ud enig med dig, at kan man oppebære en høj løn på 300.000 kr i et 20 timers job så bør man klare sig uden tilskud. Beløbet kunne jo dække 2 flexere mere, eller mere tilskud til de lavest lønnede.

Men der er altså folk i høje stillinger i flexjob, der tjener nok til at. kunne klare sig uden flex.

Det siger jeg selvom jeg i mit sidste job for 8 år siden lå på en løn på knap 300.000 kr men det var også på delvis akkord, og med overarbejde. Jeg kommer aldrig op og få den løn i flex.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 15:46   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Da hele fleks ordningen startet, var der ikke noget der hed mindsteløn regl, så var der nogle få der blev ansat til en løn 5-600000 under 4% og der er dem der skal rammes, hvilket er ok men desvære får de det til, at lyde som om fleksjobber får konge løn
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Højt stofskifte, medicin Vovse Alt det andet 11 26-03-2011 12:06
Efterlønnere har tre gange så højt sygefravær rollo Politik og Samfund 0 17-03-2011 10:11
Tilskuddet 1/2 eller 2/3 dobar Spørgsmål ang fleksjob 17 20-04-2010 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension