K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2016, 19:33   #31
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Så blev min arbejdsskade sag brat afvist i mandags, jeg er ikke som vi troede omfattet af den lovpligtige arbejdsskadeforsikring som ægtefælle til arbejdsgiver.

Det fik så jobcenter til i dag at true med stop af sygedagpenge. Begrundelsen er at jeg er uarbejdsdygtig og har uafklaret arbejdsevne.

Og så har de vedlagt udtalelser fra speciallæger.

Ved ikke om jeg skal grine eller græde.

Altså pointen i mit indlæg er at de er ikke i tvivl om jeg ikke kan arbejde på normale vilkår, så de stopper mine sygedagpenge.

Sidst redigeret af Tristan .; 29-01-2016 kl. 19:41.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 20:24   #32
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Hej.

Hvilken § er det der står at sb. ikke må komme med lægelige udtalelser ?
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 21:58   #33
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Kan du ikke få sygedagpenge forlænget efter en af punkterne i Sygedagpengelovens § 27?

Den § du kigger efter må være en om kvaksalveri. Ingen ud over læger må komme med diagnoser og sådant.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2016, 10:49   #34
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Nå, ok .

Jo, det mener min fagforening i hvert fald. § 27 stk. 2 så nu må vi se hvad der sker.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 16:37   #35
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Så kom afgørelsen fra jobcenter, mine sygedagpenge vil blive stoppet pr.12-2-16.

Grunden er at de mener ikke jeg er stationær da der er behandlingsmuligheder.

De henviser til udtalelse fra Middelfart rygcenter, jeg har fået beskrevet en dese operation og samtidig skrev overlægen at : Der nedtones resultat forventninger.

Da de så ikke kender til effekt af operation kan de ikke få retvisende billede af arbejdsevne indenfor 69 uger.

Hvordan pokker vil de så nogensinde finde min arbejdsevne ? , jeg vil da ikke opereres med de odds .
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 18:04   #36
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Så kom afgørelsen fra jobcenter, mine sygedagpenge vil blive stoppet pr.12-2-16.

Grunden er at de mener ikke jeg er stationær da der er behandlingsmuligheder.

De henviser til udtalelse fra Middelfart rygcenter, jeg har fået beskrevet en dese operation og samtidig skrev overlægen at : Der nedtones resultat forventninger.

Da de så ikke kender til effekt af operation kan de ikke få retvisende billede af arbejdsevne indenfor 69 uger.

Hvordan pokker vil de så nogensinde finde min arbejdsevne ? , jeg vil da ikke opereres med de odds .
Jeg husker ikke din diagnose (måske spondylolistese?), men det er mit klare indtryk, at man skal tænke sig godt om inden man underlægger sig en dese-operation.
Har en neurokirurg udtalt sig om et forventet resultat af en sådan op. hos dig?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 19:03   #37
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Vi har samme diagnose Vovse, og jeg vil heller ikke opereres.

Kirurg mener ikke jeg vil få det bedre af op.

Derfor absurd at jobcenter ikke mener de kan vurderer/ afprøve arbejdsevne uden operation .
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2016, 21:26   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Vi har samme diagnose Vovse, og jeg vil heller ikke opereres.

Kirurg mener ikke jeg vil få det bedre af op.

Derfor absurd at jobcenter ikke mener de kan vurderer/ afprøve arbejdsevne uden operation .
Jeg mente nok det var samme diagnose, men kom s'gi lidt i tvivl.

Jeg er ikke så stiv i sdp-reglerne, men det ved jeg, at andre herinde er.

Men så vidt jeg husker er der noget med en parts-høring, og her må du jo prøve at forklare meget tydeligt, at eftersom kirurgen ikke mener du vil få det bedre af en operation, så mener du ikke, at der er tale om behandlingsmuligheder. Og set i lyset af, at kirurgen ikke mener du vil have gavn af en operation, og at man rundt om på nettet har kunnet læse om flere, som har fået det meget værre efter en operation, så ser du overhovedet ikke en operation som en mulighed.

Tjek i aktindsigt, at alle lægepapirer (især dem der er i dit favør) er tilstede, men vedlæg alligevel kopi med markering til din partshøring.

Og så ved jeg ikke, om det er muligt, at anke deres afgørelse, hvis de fastholder stoppet efter partshøring. Her må andre på banen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2016, 13:25   #39
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Er der nogen herinde der kan forklare mig hvad den forsøgsperiode på 2 år, hvor man må sige nej til operation gør godt for ?

Mine sygedagpenge er blevet stoppet, da jobcenter ikke mener de så kan afklare mig indenfor 69 uger. Eller nogensinde for den sags skyld hvis jeg ikke bliver opereret .

Jeg har kontaktet Middelfart rygcenter, og overlægen har været så flink at sende mig nyt journalblad, da det jo er fejlfortolkning fra jobcenter, altså at operation er en behandlingsmulighed.

Han har nu skrevet : Pt. henvender sig telefonisk til afdeling i relation til forundersøgelse den 29.10.15.

Kommunen er i besiddelse af notatet og vil stoppe sygedagpenge på deres fortolkning af notates konklusion.

Hertil udspecificerer jeg aktuelt at jeg har drøftet principielle kirurgiske behandlingsmuligheder for patientens sygdom. Udfald af det dermed funktionsmæssige resultat i relation til reintegration på arbejdsmarked er meget usikkert samtidig med at indgrebet indebærer risiko for symptomforværring.

Derfor pt. og undertegnede i fællesskab afstod fra operation den gang. Citat slut.

Dette kommer med klagen til jobcenter, er det tydeligt nok skrevet af ham ?
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2016, 13:56   #40
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tvang i behandlingen

Kære Tristan

Skal du kende til:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Tvang i behandlingen er stoppet i en forsøgsperiode frem til den 1. juli 2016 og vil blive genoptaget hvis ikke den nuværende regering griber ind.

Hvad mener du med: Eller nogensinde for den sags skyld hvis jeg ikke bliver opereret

Har du på skrift at kommunen sagsbehandler som om en operation er en "behandlingsmulighed?"

Henviste link: læs og forstå det hele incl Principafgørelse 108-13

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension