K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2018, 18:57   #11
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg tror evt man vil prøve at justere dit timetal, så du bliver mindre ustabil
Kan jo være at det hjælper at være ude af de kommunale forløb. Noget der konstant stressede mig, var frygten for sagsbehandlerskift, hvad der mon skulle ske som det næste, uvisheden og den slags.
Den slags er der jo ikke i et fleksjob
Jeg tror efterhånden jeg er ligeglad om det bliver fleksjob eller pension...
Jeg er rigtig glad for min praktik og har da også selv fundet den. Ustabiliteten er pga
min krop og ikke så meget psyken.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2018, 19:02   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
Jeg tror efterhånden jeg er ligeglad om det bliver fleksjob eller pension...
Jeg er rigtig glad for min praktik og har da også selv fundet den. Ustabiliteten er pga
min krop og ikke så meget psyken.
Det undrer mig lidt, at man så ikke prøver at se om det går bedre med færre timer
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2018, 19:33   #13
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det undrer mig lidt, at man så ikke prøver at se om det går bedre med færre timer
De snakkede om at jeg skulle op i timer for et par uger siden, for at finde det niveau hvor jeg er stabil. Jeg kom dem i forkøbet, og øgede selv timetallet efter aftale med chefen i praktikken. Jeg holdt kommunen opdateret, og kunne gladeligt fortælle at jeg havde gennemført en 4 timers arbejdsdag og at træningen ved siden af arbejde gik super godt og viste gode tegn. Jeg havde vist 6.5 timer i praktik i den uge (4 timer mandag og 2.5 time fredag), som var 2.5 timer mere end de forgangne 11 uger. Altså ugegennemsnittet.

Ugen efter de 6.5 timer, sagde kroppen fra. 0 timer i praktik, næsten ingen træning, og jeg havde det virkelig skidt. En kombination af for mange timer på arbejde ugen før, for få hviledage mellem træningsdage og det at jeg en af dagene blev gennemkold da jeg ventede på bussen, var mere end min krop kunne holde til og korthuset væltede altså.
Sådan har det været for mig det sidste år. Altid de her tilbageslag og jeg skal være YDERST påpasselig med hvor meget jeg træner, antal hviledage, kost, søvn, ikke at fryse i dagene efter træning hvor jeg restituerer, have energi til fritidsinteresser, besøge venner og familie, lægebesøg, psykolog på Smertecenter 1x or uge osv. Altså et kompliceret puslespil der skal gå op hver uge, og det er uden at iberegne en praktik.

Træningen hjælper mig som sagt, og holder et nogenlunde stabilitetsniveau, hvis jeg altså hver uge overholder alle de her punkter. Og det er umuligt med, ja bare 5 timer i praktikken, fordi praktikken belaster min krop yderligere. Skære grøntsager, støvsuge, vaske op, sætte bestik osv på plads, stå op i længere tid af gangen og arbejde, forkert arbejdshøjde, det at jeg går mange skridt på en arbejdsdag ( jeg har nervebetændelse i fødderne).

Jah, det er faktisk lige præcis sådan mit liv er.

Kort sagt: praktikken belaster min krop, og derved også psyke, fordi de mange skånebehov ikke bliver mødt.

Eller som jeg skrev til min sagsbehandler igår: Jo flere timer jeg arbejder, jo mere må jeg træne for at fjerne smerter/stivhed/ubehag, og jo mere jeg træner samtidig med at jeg arbejder, jo mere negativt reagerer min krop og psyke, og pludselig vælter korthuset og jeg kan præstere meget lidt, og har det skidt.

Sidst redigeret af Desmond007; 27-01-2018 kl. 20:09.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2018, 19:37   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
De snakkede om at jeg skulle op i timer for et par uger siden, for at finde det niveau hvor jeg er stabil. Jeg kom dem i forkøbet, og øgede selv timetallet efter aftale med chefen i praktikken. Jeg holdt kommunen opdateret, og kunne gladeligt fortælle at jeg havde gennemført en 4 timers arbejdsdag og at træningen ved siden af arbejde gik super godt og viste gode tegn. Jeg havde vist 6.5 timer i praktik i den uge (4 timer mandag og 2.5 time fredag), som var 2.5 timer mere end de forgangne 11 uger. Altså ugegennemsnittet.

Ugen efter de 6.5 timer, sagde kroppen fra. 0 timer i praktik, næsten ingen træning, og jeg havde det virkelig skidt. En kombination af for mange timer på arbejde ugen før, for få hviledage mellem træningsdage og det at jeg en af dagene blev gennemkold da jeg ventede på bussen, var mere end min krop kunne holde til og korthuset væltede altså.
Sådan har det været for mig det sidste år. Altid de her tilbageslag og jeg skal være YDERST påpasselig med hvor meget jeg træner, antal hviledage, kost, søvn, ikke at fryse i dagene efter træning hvor jeg restituerer, have energi til fritidsinteresser, besøge venner og familie, lægebesøg, psykolog på Smertecenter 1x or uge osv. Altså et kompliceret puslespil der skal gå op hver uge, og det er uden at iberegne en praktik.
Men kunne det måske ikke være et tegn på, at man skulle prøve hvordan det ville gå med 2x2 timer om ugen?
For du får det da ikke bedre af at gå op i tid?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2018, 21:12   #15
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men kunne det måske ikke være et tegn på, at man skulle prøve hvordan det ville gå med 2x2 timer om ugen?
For du får det da ikke bedre af at gå op i tid?
Jo det kunne godt være. Chefen på praktikpladsen har dog givet udtryk for at det ikke kan betale sig at jeg kommer hvis det er under 3 timer pr dag. Det er forståeligt nok.
4 timer om ugen på en arbejdsplads? Så bliver man ugens gæst og bliver sådan en folk på arbejdspladsen ikke gider at forholde sig til. Det er min værste frygt. Umiddelbart virker det sandsynligt at det vil ske. Så hellere pension og bruge de 4 timer om ugen på feks aftenskole, og blive en del af noget og få netværk på den måde.
Men det bestemmer jeg jo ikke.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2018, 21:17   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
Jo det kunne godt være. Chefen på praktikpladsen har dog givet udtryk for at det ikke kan betale sig at jeg kommer hvis det er under 3 timer pr dag. Det er forståeligt nok.
4 timer om ugen på en arbejdsplads? Så bliver man ugens gæst og bliver sådan en folk på arbejdspladsen ikke gider at forholde sig til. Det er min værste frygt. Umiddelbart virker det sandsynligt at det vil ske. Så hellere pension og bruge de 4 timer om ugen på feks aftenskole, og blive en del af noget og få netværk på den måde.
Men det bestemmer jeg jo ikke.
I min første arbejdsprøvning var jeg der 2x2 timer om ugen, det gik fint
Det er samme sted jeg nu er ansat 2x3 timer om ugen, 50% effektiv (indtil videre).
Jeg laver bogføring, og da det er et lille sted, passer arbejdsmængden fint med de timer pt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2018, 21:29   #17
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
I min første arbejdsprøvning var jeg der 2x2 timer om ugen, det gik fint
Det er samme sted jeg nu er ansat 2x3 timer om ugen, 50% effektiv (indtil videre).
Jeg laver bogføring, og da det er et lille sted, passer arbejdsmængden fint med de timer pt
Og du føler dig som en del af arbejdspladsen?
Hvordan pokker finder man et arbejde med så få timer om ugen?
Hjælper kommunen med det når man får godkendt fleksjob, eller er man overladt
til sig selv?
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2018, 21:37   #18
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
Og du føler dig som en del af arbejdspladsen?
Hvordan pokker finder man et arbejde med så få timer om ugen?
Hjælper kommunen med det når man får godkendt fleksjob, eller er man overladt
til sig selv?
Ja det synes jeg bestemt
Vi er så også i alt 3 fleksjobbere nu. Men jeg har så også mest kontakt med dem der har med kontor-delen at gøre. Ikke så meget lærerne (det er en lille "slags" skole).
Jeg blev ansat et sted hvor jeg havde været i arbejdsprøvning, så de kendte mig allerede. Men det at det er få timer, gjorde så også at de havde råd til at ansætte mig

Jeg fik tilknyttet en jobkonsulent der hjalp mig. Hun hjalp mig med at kontakte steder hvor jeg gerne ville arbejde
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2018, 21:49   #19
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Ja det synes jeg bestemt
Vi er så også i alt 3 fleksjobbere nu. Men jeg har så også mest kontakt med dem der har med kontor-delen at gøre. Ikke så meget lærerne (det er en lille "slags" skole).
Jeg blev ansat et sted hvor jeg havde været i arbejdsprøvning, så de kendte mig allerede. Men det at det er få timer, gjorde så også at de havde råd til at ansætte mig

Jeg fik tilknyttet en jobkonsulent der hjalp mig. Hun hjalp mig med at kontakte steder hvor jeg gerne ville arbejde
Skønt at høre at det kan lade sig gøre. Jeg vil lægge hovedet i blød og finde ud af hvilken branche jeg kan se mig selv i.
Tak for hjælpen.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2018, 11:45   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
Jeg er der nu hvor jeg ikke mere har overskud til at prøve at presse min krop i træningen, så jeg kan blive stærkere, og kunne komme op på 15 timer om ugen, som har været mit mål indtil nu. Jeg kan simpelthen ikke yde mere end jeg gør nu, og kan mærke at praktikken generelt gør min krop mindre velfungerende. Det er simpelthen for hårdt med både træning, praktik og plads til fritidsinteresser, venner og familie.
Din fornemmeste opgave i det her er, at passe på dig selv, for du skal ikke forvente at andre gør det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
Jeg tror at jeg vil tale med dem om førtidspension. Virker det sandsynligt at jeg vil kunne få det, eller er det et mini fleksjob der er mest sandsynligt?
Mit råd er, at du ikke selv nævner ordet "førtidspension". Ihvertfald ikke på nuværende tidspunkt, Se hvad Nørd har skrevet.

Jobcentre får nemt den opfattelse, at borgeren kun er interesseret i fp, og så bliver man behandlet derefter.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Men som en anden debattør tidligere har skrevet, fleksjob er halvvejs til førtidspension, da kommunen ved visitation til fleks har annerkendt at borgeren ikke er i stand til at komme tilbage til det ordinære arbejdsmarked og at tilstanden er stationær.
Det kan nemt være mig.

For 10 år siden faldt jeg ned i et hul, fordi jeg blev visiteret til fleks, med påstand om, at jeg kunne arbejde 20 timer om ugen, til trods for, at min arbejdsprøvning viste max. 8 timer (dengang var timetallet afgørende).

Men der var en rar bruger herinde, der gjorde mig opmærksom på, at fleks er halvvejen til fp.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Så lige nu er det vigtigste at komme væk fra de midlertidige ydelser og hvis kommunen mener at fleks der er det rigtige så snupper du bare det.

Hvis det så senere viser sig at du ikke udvikler arbejdsevnen eller ligefrem forværres så kan du anmode om at komme på pension, hvis sagsbehandleren ikke accepterer dette så søger du selv pension med argumentationen om at tilstanden er forværret eller med argumentation om at arbejdsevnen ikke er forbedret siden din visitation.
Jeg er HELT enig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
Jeg havde vist 6.5 timer i praktik i den uge (4 timer mandag og 2.5 time fredag), som var 2.5 timer mere end de forgangne 11 uger. Altså ugegennemsnittet.

Ugen efter de 6.5 timer, sagde kroppen fra. 0 timer i praktik, næsten ingen træning, og jeg havde det virkelig skidt. En kombination af for mange timer på arbejde ugen før, for få hviledage mellem træningsdage og det at jeg en af dagene blev gennemkold da jeg ventede på bussen, var mere end min krop kunne holde til og korthuset væltede altså.
Jeg håber dette fremgår af din dagbog.

Tag det som en rettesnor for hvad din krop kan klare, og respektér den grænse.

Jeg oplevede selv noget lignende i min sidste praktik.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension