K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2013, 11:25   #1
Calem
Devourer Of Bacon
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2013
Lokation: Albertslund
Alder: 44
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Calem er ny på vejen
Angry Psykisk syg? Så er du nok terrorist!

Denne nyhed er jeg først lige stødt på og en søgning her på siden giver ingen resultater så det ser ud til at være smuttet for de fleste, jeg selv inklusiv.
Der er kommet et nyt samarbejde i stand mellem PET og psykiatrien der pålægger psykiatere at deltage i at spotte potentielle terrorister:
Citat:
Oprindeligt indsendt af information.dk
Psykiateren skal kontrollere folks ideologiske standpunkter, og er disse ualmindelige og tilmed undfanget i hovedet på et menneske med en psykiatrisk diagnose, er de farlige. Ligningen går som følger: Psykiatrisk diagnose + ikkeherskende ideologiske standpunkter = terrorisme.
Kilde: http://www.information.dk/466886
Jeg har ingen ord for hvor stort et overgreb dette er mod mennesker der i forvejen har det dårligt. Nu skal de acceptere at hvad de siger kan blive overdraget til PET og ikke mindst at der nu bliver arbejdet åbenlyst og proaktivt på at strømline folks politiske holdninger.
DETTE ER ET KLART OVERGREB OG ET TYDELIGT BRUD PÅ GRUNDLOVEN DER SIKRER OS TANKE- OG YTRINGSFRIHED!
Men det er åbenbart realiteterne i dag; mak ret, ret ind for ellers får du en diagnose og bliver stigmatiseret offentligt og kan oven i det risikere anklager af så vag karakter at du ikke kan forsvare dig mod dem.
Grunden til at ingen har råbt op om dette er at det jo sker i terrorbekæmpelsens hellige navn men i stedet for at indføre alle disse drakoniske og borgerfjendske love for at forhindre terrorisme kun Danmark jo forsøge IKKE at bombe uskyldige mennesker rundt i verden. Men der er der næppe noget håb om så længe vi er regererede af en flok uduelige, inkompetente kujoner der ikke engang ville kunne magte at være dørstoppere om så de var blevet udstoppede!
At en såkaldt demokratisk regering kan indføre en sådan tanke er helt sindssyg og burde resultere i virkeligt hårde straffe, men retssikkerhed er ikke længere noget der eksisterer her i landet, det er jo helt tydeligt.
Næste gang bliver det arbejdsgiverne der skal "hjælpe" med at spotte potentielle terrorister. Eller pædagoger. Eller læger. Eller bibliotekarer. Det stopper ikke før vi alle tænker éns, handler éns og siger de rette ord på de rette tidspunkter.
Rotterne i mit bur har mere frihed end dansken.
Dét som politikerne, disse eklatante eksempler på redundant brug af kulstof ikke har forstået er at når du konstant mistænkeliggør en gruppe, hvad end det er for terrorisme, cannabisbesiddelse, bedrag, whatever, så kommer der et punkt hvor gruppen tænker "F**k dét! Jeg er alligevel dømt på forhånd, der er intet at tabe.", men det er jo planen, for så kan politikerne gå ud og fortælle folket hvor godt det var at de gav afkald på en masse rettigheder, for nu er der jo blevet fanget en forbryder. Man ignorerer at tusind andre er blevet mistænkt, nogle måske endda dømt.
Regeringens taktik kan opsummeres i tre korte punkter.
  • Udtænk en løsning.
  • Skab problemet.
  • Afvent befolkningens krav om handling.

Denne taktik var tydeligt eksemplificeret ved Lars Løkke Rasmussens behandlingsgaranti der sikrede at folk kunne få behandling på et privathospital inden for tre måneder hvis ikke det offentlige sygehus var nået til dem. Det Lille Lars fra Græsted glemte at fortælle var at priserne på de private hospitaler var 50-75% højere end på det offentlige og at den pågældende afdeling der ikke havde nået patienten skulle betale. Derved skabte man en kø der var 1½ patient (minimum) længere for hver der røg ind under behandlingsgarantien, hvilket skulle bruges som incitament for at vise hvor effektive de private aktører klarede det modsat de, i borgerliges øjne, håbløst ineffektive offentlige sygehuse.
Det svarer lidt til at jeg hævder at være verdens bedste maler men uden at fortælle at min sammenligningsgrundlag er de førnævnte rotter.
Velkommen til Danmark anno *****i 2013, folkens
...jeg overvejer at søge politisk asyl i Venezuela...
__________________
"Normal" er en indstilling på en vaskemaskine.
Calem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 11:37   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Teorister har da ikke tid til at gå til psykiater...
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 11:57   #3
Førtidsp.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2013
Indlæg: 40
Styrke: 0
Førtidsp. er ny på vejen
Hej Calem

Du kan søge asyl sammen med Edward Snowden

Den vestlige verden bliver det rene Big Brother i fremtiden, total over vågning af folk, sørgeligt.....

derfor forlod jeg DK. sidste år og kommer ikke tilbage igen, bor idag i et fattigt land i asien.

Folk er ikke stresset her, og vi har masser af tid så vi når det nok

Blir du stoppet uden hjelm på scooteren af politiet, ja så ordner vi det på stedet, 20 kr og så ingen papirer arbejde, man betaler og alt er glemt.

I DK skal man jo næsten i retten for det i dag herreste gud hvor indviklet den vestlige verden er blevet....

Mvh.
Førtidsp. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 16:00   #4
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
De henviser til en undersøgelse som viste at de går efter dem som er aller længst nede dvs folk med psykiske og sociale problemer, folk som oftest går til psykolog..

Det er derfor de er begyndt på det, da du er langt mere påvirkelig hvis du ikke er helt på toppen, det er der i og for sig intet nyt i, det gør man også på andre områder...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 17:15   #5
Calem
Devourer Of Bacon
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2013
Lokation: Albertslund
Alder: 44
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Calem er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
De henviser til en undersøgelse som viste at de går efter dem som er aller længst nede dvs folk med psykiske og sociale problemer, folk som oftest går til psykolog..

Det er derfor de er begyndt på det, da du er langt mere påvirkelig hvis du ikke er helt på toppen, det er der i og for sig intet nyt i, det gør man også på andre områder...
Men det vi reelt har med at gøre her er en regering der siger "få styr på borgernes politiske holdninger, de må ikke afvige fra normen!". Mener du at det er en fair metode at benytte i et såkaldt frit samfund? At du ikke må mønstre idéer der ligger uden for normen. Hvem der så end definerer dét.
Det er i mine øjne en klar overtrædelse af Grundloven som beskytter vores ret til at tænke som vi vil. At aktivt søge at forhindre folk i at tænke anderledes tanker er jo direkte at sidestille med tyranni, uanset grunden. Nok rettigheder er blevet taget fra os alle i terrorbekæmpelsen (u)hellige navn. Nu bliver selv tanker ulovlige.
Hvis ingen nogensinde havde gjort sig "usædvanlige" tanker om samfundet og dets struktur ville der jo ingen udvikling være overhovedet.
__________________
"Normal" er en indstilling på en vaskemaskine.
Calem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 17:21   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er også den måde religiøse sekter jager på, de finder en svag, lader den svage få en fornemmelse af at være stærk i organisationen og derefter sender de ham ud i slagmarken.

Se eventuelt den tyske film der hedder "Bølgen"
(den gamle indspilning er bedre end den nye)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 20:22   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, inden vi får set os om, får vi måske en chip skudt ind under huden, så vi kan følges......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 20:25   #8
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Pssst, Helene, de er smartere end dét: de kalder det smartphone...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 20:35   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
og selvfølgelig har jeg sådan en!! Den tiltrækker måske psykisk syge

Okay min er en iphone, ved ikke om det er det samme som en smartphone
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 20:44   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tja, inden vi får set os om, får vi måske en chip skudt ind under huden, så vi kan følges......
Smart ide, så bliver vi heller ikke væk når vi bliver demente.
Måske kan den enda afløse rejsekortet, hvem ved ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psykisk tortur østerbro Det er da strengt ! 6 27-05-2013 14:35
psykisk sygekontanthjælp hr.boege Alt det andet 10 13-02-2012 10:09
er du blevet psykisk syg/mere psykisk syg siden du blev sygemeldt Tzari Dit og Dat 15 30-10-2011 20:43
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Psykisk børneopsparing. Audioattack Alt det andet 9 27-07-2011 08:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension