K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2007, 16:58   #1
vonsyld
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 18
vonsyld er ny på vejen
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig

B)Hej
kan i fortælle mig hvor dan en arbejdsprøvning forgår , og hvad jeg skal gøre hvis der er dage jeg ikke kan klare at komme eller bliver nødt til at gå hjem sagsbehandlernen på gigtforeningen siger det er bedst at komme hver dag men der dage jeg ikke kan klare at komme , så jeg vil godt høre fra andre der også har været i arbejdsprøvning og hvordan det forgår og hvor meget i skriver i den dagbog i får udleverte .

hilsen fra Karin
vonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 17:09   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig

Kære vonsyld

en arbejdsprøvning er faktisk medicinsk...dvs sige den er til for at prøve dig af.. det vil sige at det er dig der skal prøve dig selv af og finde ud af hvor mange timer og hvilket arbejde du kan klare...så det er dig der bestemmer hvad du kan klare og ikke nogen som helst anden person...så hvis du lytter til dig selv er det mest realistisk...dvs at du ikke skal arbejde mere end du kan og hvis du bliver syg så melder du dig syg til lederen og din jobkonsulent...du skal ikke lytte til andre end dig selv....hvis du ikke kan arbejde 5 dage så siger du det og retter ind hvis du ikke kan løfte eller noget andet så siger du fra...meningen er jo at finde ud af hvad du kan reelt klare i fremtiden.

så DU ER DEN DER VED DET BEDST og tillad dig selv at lytte til dig
selv...

skriv dagbog hver dag om hvad dine problemer er og hvad der er godt og lad være med at lade dig presse til mere end du kan.

Det er din ret....

jeg håber det kommer til at gå godt og du finder dine skånebehov og timer og det rette job...du må gerne skifte til andre hverv dvs andre arbejdsprøvninger...

Spørg hvis der er noget mere du vil vide...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 22:43   #3
Anita B P
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2007
Lokation: Østervrå
Alder: 61
Indlæg: 8
Styrke: 0
Anita B P er ny på vejen
RE: hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig

Hej
Jeg har været i 4 arbejdsprøvninger , så jeg vil sige det samme som Stella Du skal lytte til din krops signaler og sige fra hvis diu ikke kan klare det, jeg taler af erfaring jeg har aldrig været god til at sige fra og den enester det er gået ud over er mig selv og jeg siger dig det er bare surt....For når man ikke siger fra tror de jo at man kan klare hele verden
Hilsen Anita
Anita B P er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2007, 00:03   #4
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig

Stella og Anita:

Hvor e´r det bare godt og precist beskrevet! *****

Udfra mit eget forløb, vil jeg bare sige: Mød op!, hver dag det er muligt at kravle, om ikke for andet, så for i det mindste for at få skrevet din dagbog, for den er vigtig!
Og tag gerne kopi af den hver dag, så du kan have den på dig, hvis du, som jeg, må opgive, i total udtønt energi, uden at kunne have presteret et færdigt forløb.

Få også arbejdsprøvningens personale til at skrive med i dagbogen! Bed dem f.eks. at skrive for dig, hvis du ikke kan en dag, eller find andre gode grunde til at de for sat deres med-notater på de´papierer som du´ har med dig når du går hjem.
Det kan være et ekstra krævende arbejde, men u-undværeligt hvis du bukker under "i utide"

Dog:
Godt mod
og lykke til
Jeg sender dig de bedste tanker med på vejen, sammen med de svar du får her

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2007, 08:18   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
RE: hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig

Stella, Anita og majs har ret. Jeg er selv i arb. prøvning i øjeblikket. Jeg synes det er svært, at skulle gå hen og sige, at nu kan jeg altså ikke mere. Men det er man simpelthen nødt til.
Du skal huske, at der er kun en til at passe på dig, så du er nødt til at gøre det ordentligt.
Mød op så vidt du overhovedet kan, og sig så fra når du ikke kan mere. Det er dig der skal "økonomisere" med dine kræfter, så du også kan klare bare lidt når du kommer hjem.
Held og lykke med det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2007, 19:49   #6
Anita B P
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2007
Lokation: Østervrå
Alder: 61
Indlæg: 8
Styrke: 0
Anita B P er ny på vejen
RE: hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig

Hej
Jeg skriver lige igen, for jeg kan ikke lade være med at beskrive en af mine arbedsprøvninger.
Jeg var i butik Sander i Fr.Havn hold da op hvor jeg glædede mig, jeg kan bruges Eller skal jeg sige udnyttes.
Jeg skulle møde ind 1 time før aftalen da butikkens indehaver ønskede at vi skulle spise morgenmad sammen det ville give en så god dag , men det værste var at jeg skulle køre hjemme fra 1/2 time før end nødvendig,for at hente rundstykker ved en bestemt bager i fr.havn indehaveren gik lige forbi den hver dag ?????+
der var en aftale om at jeg skulle sætte mig når jeg følte behov for det ,men men den gik ikke fruen kunne ikke klare hvis man sad stille nej jeg skulle gå rundt hele tiden og se aktiv ud for så var hun tilfreds , jeg turede ikke sige fra over for hende for så ville hun blive sur (hun glemte lige at jeg var i arbejdsprøvning) jeg fik hele tiden at vide jeg var afløser for en ansat som skulle ind og opereres.Jeg skulle selv ind og opereres 6 uger efter jeg var startet og havde fået besked på at jeg skulle holde mig i ro i ca 6uger og måtte så starte langsomt op igen. Indehaveren sagde sikke noget pjat du kan godt møde ind efter en uge hjemme for der er ikke noget at lave i feb måned alligevel , hun løj igen for vi var under ombygning og forretningen skulle lige tømmes for varer så der var bare tryk på , det endt med at jeg måtte tage kontakt til kommunen for at få stoppet denne arbejdsprøvning og det er der det hele gik galt for mig da dette var den 3 prøve kommunen sagde når jeg ikke selv kunne sige fra så var jeg ikke færdig afprøvet og så kunne man ikke vide hvad jeg kan holde til og det er bare surt for jeg havde fået den besked at dette var sidste gang jeg skulle afprøves.SÅ SIG FRA I TIDE
HELD OG LYKKE SIGER JEG HILSEN ANITA
Anita B P er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En liste over hvordan en sag forløber? Svaninden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 04-04-2013 20:25
Hvordan forløber en sag med Posttraumatisk stress? Tessa Alt det andet 39 25-07-2012 22:02
Hvordan forholder jeg mig til dette? anitaelisabet Alt det andet 8 12-09-2011 19:55
hvordan forløber ansøgningen til ftp? hopper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 29-09-2010 09:41
Hvordan funger det med arbejdsprøvning DaisyBoo Spørgsmål ang fleksjob 4 10-02-2010 17:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension