K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2017, 18:59   #1
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
ADL-undersøgelse

Andre der har prøvet at få en ADL-undersøgelse (ADL=Almindelig Daglig Levevis) og hvad den kan bruges til ... og hvad den bliver brugt til.
Skulle i dag have et møde med en ergoterapeut, der skulle 'lære mig hensigtsmæssige arbejdsstillinger'. Har dårlig ryg med bevægeindskrænkning og smerter, og fordi jeg i mange år har brugt min krop forkert, for at kompensere for ryggen, så har jeg nu også fået dårligt knæ.
Nå men det viste sig så, at hun var sat til at lave en ADL-undersøgelse ... hader hader hader når der er skjult dagsorden. Så hvad kan den bruges til ???
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 19:44   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Jeg kan ikke følge dig i at der skulle være en skjult dagsorden.

Ergoterapeuten opgave er at afklare dit funktionsniveau, værktøjet til denne afklaring er en ADL-undersøgelse.
Med denne undersøgelse/viden i hånden, er det muligt at afhjælpe dine problemer bedst muligt.

Jeg har svært ved at se hvordan Ergoterapeuten ellers skulle gribe tingene an.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 22:06   #3
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Fordi den blev "solgt" som, at der skulle komme en fra 'Job og tæning' og lære mig nogle hensigtsmæssige arbejdsstillinger bl.a. ved gulvvask, som jeg pt. har svært ved.

Og så kommer der en ergoterapeut og skal lave en ADL-vurdering.

I forvejen har jeg det svært med fremmede i mit hjem, men at dagsordenen ændres, gør det ikke nemmere.

Sig det dog som det er, så jeg kan tage stilling på et oplyst grundlag.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2017, 04:45   #4
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det er uheldigt, hvis du ikke føler du har fået ordentlig besked om dagsordenen for et møde.

Når det er sagt, kan en ADL-vurdering være en del af en analyse af, hvad der er bedst for dig ift arbejdsstillinger i hjemmet, herunder gulvvask. Det er en helt almindelig metode. Det virker ikke som en skjult dagsorden.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2017, 14:59   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er jo netop det en ADL er. At kommunen måske ikke har anvendt denne fagterm over for dig, tror jeg ikke, du skal opfatte negativt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension