K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2008, 23:25   #11
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
sidder stadig og tænker på dig Huldra

Citat:
Arbejdsskadestyrelsen har givet mig et men på 10% og midlertidig erhvervsevnetab på 25% de afventer kommunen. Og kommunen har ikke indhentet papirerne fra arbejdsskadestyrelsen.
hvis du selv har de papire, kan du tage en kopi og give det til din sagsbehandler også hvis du har andre papirer fra nogen læge undersøgelser

det har jeg hele tiden gjort til min kommune

men vil helt sikker anbefale dig at kontakte en advokat, så det forsikring ikke tager røven på dig, undskyld sproget
ja ... jeg stoler ikke på forsikringselskaber hehe

men jeg ved ikke hvor dygtige fagforeninger er til sådanne skader
er der andre der ved dette??
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 23:30   #12
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
øh kan i se mit sidste indlæg i denne tråd ? skrevet 23.25 ca
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 07:46   #13
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Kære Hulda,

Jeg har også, sammen med mange andre skader, fået et kronisk piskesmæld.

I mit tilfælde var der en modpart i ulykken, og dermed havde jeg mulighed for at få dækket "rimelige" advokatudgifter fra modpartens forsikringsselskab.

Du sidder, som jeg ser det, som en lus mellem to negle. Du har nemlig ingen til at følge op på alle de diffuse diagnoser de forskellige læger antyder.

Whiplash-associated disorders (WAD) = piskesmæld/whiplash.

Du har da ellers været vidt omkring i systemet, ikke nødvendigvis den bedste løsning, når der er mange til at rode begreberne sammen.

Jeg kender både en rigtig god neurolog og også en super advokat, hvis det har interesse.

Der er ingen tvivl om, at netop din fremtidige arbejdssituation -og arbejdsskadestyrelsens afslutning af din sag, afhænger af den arbejdsprøvning du lige har været igennem og hvad der nu skal ske.

Det er nu op til din sagsbehandler at vurdere hvad denne hårde arbejdsprøvning skal ende ud i? Revalidering? Fleksjob? FTP?

Hold fast i den lange ende og hvis jeg skulle give dig et rigtig godt råd, ville jeg forhøre mig om muligheden for at blive revurderet på Reva, særlig taget i betragtning, at du efter de 11 uger i arb. prøvning har fået en forværring.

Det er mit indtryk at Reva har ekspertisen og den professionelle hjælp i situationer som din.

Det er helt ude i hampen at du bevæger dig rundt i ingenmandsland, bank i bordet og bed om at få aktindsigt i samtlige papirer fra kommunen, få din fagforening op på lakridserne - og vær vedholdende og bed om handling her og nu!

Forstår din sagsbehandleer ikke budskabet, mailer du trofast en gang i ugen og forhører dig om der er sket nyt i din sag - det virker!

Allerbedst vil det være hurtigst mulig at få fat i en rigtig god erstatningsadvokat, men da du jo var alene om uheldet, tænker jeg? om Post Danmark ikke kan tilbyde dig advokatbistand (som tidligere arbejdsgiver)??

www.PTU.dk er en glimrende forening, særlig deres socialrådgiverbistand er rigtig god.

www.whiplashforskning.dk - et godt sted at blive klogere!

Jeg håber det bedste for dig.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 09:37   #14
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
ja det er virkelig forskelligt fra person til person hvor slemt deres whiplash er.
ligesom hvor forskelligt man har fået det, eks. mig jeg har fået det ved at blive på kørt bagfra med en fart langt over 100 km og uden nakkestøtter
begge biler total skadet,
lige en rettelse til mit indlæg, jeg er bleven klogere
efter at have læst http://www.ugeskriftet.dk/LF/UFL/2008/9/pdf/VP52145.pdf
Citat:
Der er ikke videnskabelig evidens for fastsættelse af en
nedre grænseværdi for personskade baseret på materiel
skade eller hastighedsændring ved trafikulykker ved lav hastighed

Risiko for personskade afhænger af individbaseret biologisk
variation, herunder alder, kropsbygning og præeksisterende patologi samt de unikke omstændigheder for en given traumatisk påvirkning
Personskader skal dokumenteres lægeligt, baseret på
anamnestiske oplysninger, objektiv klinisk undersøgelse
og parakliniske fund
så det har ikke noget at gøre med hvad høj en fart,
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?

Sidst redigeret af Peacock; 09-07-2008 kl. 09:41.
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 09:53   #15
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Hej Peacock,

.... heldigvis er det nu videnskabeligt bevist (Lars Uhrenholt), at whiplashskader ikke kun sker ved stor hastighed

Ugeskrift for læger:
http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag...A_2008_9_52145

Denne kendsgerning gør, at rigtig mange whiplashramte der har fået afslag på deres erstatning, nu formentlig kan få deres sager genoptaget, når de første domme falder i landsretten.

http://www.advokaterne-storetorv16.d...jer.asp?Id=124

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 10:07   #16
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
det sidste link har jeg ikke set før

jeg har selv forsøgt at tage min sag op igen, da der er sket mange fejl i den
mange ting kom ikke med da sagen kom ind til arbejdsskadestyrelsen.

men det er ikke nemt og det blev vildt dyrt at køre det til ende, så jeg gav op, havde ikke råd til at ligge 25-35,000 kr mere for at få min sag rigtig vudert i men og erhversevene

håber at de sager kan hjælpe andre
jeg håber bare at min 11 år lange sag ved kommunen, snart kunne få ende,
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 10:14   #17
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Genoptagelse

Hej Peacok,

Prøv dog at forhøre (din tidligere advokat?), hvordan du er stillet i.f.t. alt det nye der er sket i relation til at få sager fra før 2002 genoptaget?

Det koster trods alt ikke noget at spørge!

http://www.advokaterne-storetorv16.d...jer.asp?Id=125

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 10:33   #18
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
næ det er rigtigt Trine syndes bare ikke jeg har overskud til også at køre en sag der

men jeg har papirere på at der er nogen ting som ikke kom med den gang i 1997 og blev vudert den gang til 10 og 25 %
ud fra Speciallægernes Klinik Rebild ville men og erhvers. stige betydeligt
den gang var grunden til jeg ville tage det op igen , kommunen

er det helt nyt det link du kom med,?
tror ikke ,hvis jeg skulle at jeg vil tage min gammel advokat for det var dem der klokkede i det i starten
men du har bestemt givet mig noget at tænke over
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 11:13   #19
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Dejligt - Peacock - at jeg fik sat gang i de små grå!

Selv om tingene kan virke uoveerskuelige, tror jeg en del af det at komme videre er at gøre op med sig selv, om man kan leve med de afgørelser "systemet" har truffet - og fik jeg sagt/gjort det jeg ville??

Det gælder, (når ulykken rammer), også alt det der handler om den økonomiske side - desværre
Den indtægt man som arbejdsduelig ville have haft, lider jo unægtelig et knæk og midt i kaos (og dårlig advokat), mister man nemt overblikket.

Det nye link jeg har sendt er seneste nyt fra det helt fantastiske advokatfirma (Poul Rasmussen), der kørte min sag til UG med kryds, boller og slange.

Jeg ved ikke hvor jeg stod i dag, hvis jeg ikke havde haft muligheden for at gøre mig fri af alle de bekymringer der gjaldt det erstatningsmæssige. Intet var overladt til tilfældighederne.

Derfor siger jeg det igen og igen til alle der gider lytte, sørg for at få en advokat der arbejder for DIG. Møder du tvivl og mistillid, så skift så hurtigt som muligt. Desværre er der alt for mange advokater der tænker lidt for meget på penge og mangler empatien!

Hvis jeg var dig, ville jeg kridte skoene og tage fat i det forsikringsselskab der oprindeligt betalte din tidl. advokat (modpartens forsikringsselskab). Fortælle at du er videnne om, at der er kommet nye regler omkring genoptagelse af gamle sager - og om hvordan du er stillet?

Er der en markant forværring i din tilstand (hvad jeg fornemmer), så bør det kunne lade sig gøre. I hvert fald sidder du med en afklaring hvis du får et afslag, og kan på den måde sige til dig selv:"Jeg gjorde hvad der var muligt"!

Håber det bedste for dig!

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 11:52   #20
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
ja gråhår

jeg kunne sq ikke lade være med at ringe til mit gammel advokatfirma de skulle også være dygtige . bare ikke den gang tilbage i 1997

så nu vil jeg sq høre hvad de siger, kunne godt tænke mig at få min sag ind til arbejdsskadestyrelsen og få en ny vudering det kunne jo være det kunne hjælpe med det med kommunen

venter nu på de ringer tilbage
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Læge søges i Svendborg. nielsine Alt det andet 0 01-07-2012 11:42
Ny læge søges!!! Maja44 Alt det andet 4 26-01-2012 15:48
God læge søges i København amalie Alt det andet 2 27-05-2011 10:06
God køge læge søges???? jyden74 Alt det andet 2 27-10-2010 09:18
Reumatalog som anerkender whiplash. søges. Huldra Alt det andet 9 31-08-2008 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension